نمایندگان متهم به فشار دادن اسلحه به دهان 2 مرد سیاه پوست شدند

شهرستان رانکین، که حدود 120 معاون کلانتری دارد که به حدود 160000 نفر خدمت می کنند، عمدتاً سفیدپوست هستند و درست در شرق پایتخت ایالت، جکسون، خانه یکی از بالاترین درصد ساکنان سیاه پوست در هر شهر بزرگ ایالات متحده است. در مقر شهرستان براندون، یک بنای یادبود مرتفع از گرانیت و مرمر که بالای آن مجسمه یک سرباز کنفدراسیون قرار دارد، روبروی دفتر کلانتر ایستاده است.

اسناد دیگری که توسط آسوشیتدپرس به دست آمده است جزئیات درگیری خشونت آمیز دیگری بین الوارد و دیمین کامرون، مردی 29 ساله با سابقه بیماری روانی است. او در ژوئیه 2021 پس از دستگیری توسط الوارد و معاون لوک استیکمن، که در جریان بن بست 2019 نیز به وودز تیراندازی کردند، درگذشت. هیئت منصفه بزرگ اکتبر گذشته از طرح اتهام در این پرونده خودداری کرد.

AP درخواست دوربین بدنه یا فیلم داشکام از شب حمله جنکینز کرد. جیسون دره، وکیل بخش کلانتر، گفت هیچ سابقه ای در مورد هیچکدام وجود ندارد.

جنکینز نام معاونی را که به او شلیک کرد نمی داند. در گزارش حادثه به شدت ویرایش شده، یک معاون ناشناس نوشت: “من متوجه اسلحه شدم.” بخش‌های ویرایش نشده نمی‌گویند چه کسی به جنکینز شلیک کرد، فقط می‌گویند که او به بیمارستان منتقل شده است. معاون هانتر الوارد در یک سند جداگانه در دادگاه سوگند یاد کرد که جنکینز اسلحه را به سمت او نشانه رفته است.

اداره کلانتری درخواست های مکرر مصاحبه را رد کرد و از دسترسی به هر یک از معاونانی که در درگیری های خشونت آمیز شرکت داشتند، خودداری کرد. این وزارتخانه نگفته است که آیا نمایندگان حکم بازرسی ارائه کرده اند یا خیر، و مشخص نیست که آیا برخی از آنها تنبیه شده اند یا هنوز عضو یگان ویژه هستند.

سوابق پلیس و دادگاه به دست آمده توسط AP نشان می دهد که چندین معاون که در تیم واکنش ویژه کلانتری – یک واحد تاکتیکی که اعضای آن آموزش های پیشرفته ای می بینند – پذیرفته شده اند در هر یک از چهار برخورد شرکت داشتند. در سه مورد از آنها، اسناد به شدت ویرایش شده نشان نمی دهد که آیا آنها در سمت عادی خود به عنوان معاون یا به عنوان عضو واحد خدمت می کردند.

او گفت: «اگر حوادثی با همین نوع الگوی رفتاری رخ دهد، آنها مجموعه قوانین خاص خود را دارند. بنابراین اینها فقط تجربیات شانسی نیستند. به نظر یک الگوی بسیار واضح است.»

اداره تحقیقات می سی سی پی برای بررسی این برخورد وارد شد. در خلاصه آن آمده است که یک معاون تقریباً در ساعت 11:45 شب، یا حدود 90 دقیقه پس از اولین استفاده از تیزر، به جنکینز شلیک کرد، که با بازه زمانی ارائه شده توسط پارکر و جنکینز مطابقت دارد. نام این معاون توسط این دفتر فاش نشده است.

در اسناد دادگاه، کریستین ددمون، معاون دیگری که در حمله جنکینز به وودز شلیک کرد، قرار دارد.

وکلای جنکینز و دوستش، ادی ترل پارکر، در اطلاعیه‌ای درباره یک دادخواست آتی، گفتند که در شب 24 ژانویه، نمایندگان ناگهان وارد خانه شدند و دستبند زدند و آنها را کتک زدند. آنها گفتند که نمایندگان آنها را به طور مکرر با استفاده از تیزر در طول 90 دقیقه متحیر کردند و در یک نقطه آنها را مجبور کردند که به پشت دراز بکشند در حالی که نمایندگان شیر روی صورت آنها می ریختند. این افراد در مصاحبه های جداگانه ای با AP این اتهامات را تکرار کردند.

هنگامی که از Taser استفاده می شود، به طور خودکار به حافظه دستگاه وارد می شود. AP رکوردهای خودکار تیزر را از غروب 24 ژانویه به دست آورد. آنها نشان می دهند که نمایندگان ابتدا یکی از اسلحه های شوکر را در ساعت 10:04 شب شلیک کردند و حداقل سه بار دیگر در 65 دقیقه بعد یکی را شلیک کردند. با این حال، آن رکوردهای ویرایش نشده ممکن است تصویر کاملی را نشان ندهند، زیرا سوابق ویرایش شده نشان می‌دهند که Taserها در طول آن دوره ده‌ها بار دیگر روشن، خاموش یا استفاده شده‌اند.

یک مرد سیاه‌پوست دیگر، کارویس جانسون، در یک شکایت فدرال که در سال 2020 تنظیم شد، ادعا کرد که یکی از معاونان شهرستان رانکین در حین کشف مواد مخدر در سال 2019 اسلحه را در دهان او گذاشته است. جانسون مورد اصابت گلوله قرار نگرفت.

دو نفر از این افراد ادعا می کنند که معاونان کلانتر شهرستان رانکین در طی برخوردهای جداگانه اسلحه را به دهان آنها فرو کردند. در یک مورد، معاون ماشه را فشار داد و مرد را زخمی کرد که لازم بود قسمت‌هایی از زبانش دوباره به هم دوخته شود. در یکی از دو درگیری مرگبار، مادر این مرد گفت که یکی از معاونان بر گردن پسرش زانو زد در حالی که به آنها گفت نمی تواند نفس بکشد.

مایکل گلدبرگ یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/mikergoldberg.





منبع

خبرگزاری Insider در حال تحقیق در مورد اداره کلانتر بوده و یک قاضی شهرستان را متقاعد کرده است که به کلانتر دستور دهد تا اسناد مربوط به مرگ چهار مرد در سال 2021 را تحویل دهد. قاضی صدراعظم تروی فارل اودوم از اینکه این وزارتخانه از علنی کردن اسناد خودداری کرده است ابراز حیرت کرد. .

چنین واحدهایی از زمان قتل تایر نیکولز، پدر سیاه پوستی که چند روز پس از ضرب و شتم شدید اعضای سیاهپوست یک تیم پلیس ویژه در ممفیس، تنسی درگذشت، مورد توجه قرار گرفته اند. مرگ نیکولز منجر به تحقیقات وزارت دادگستری از جوخه‌های مشابه در سراسر کشور شد که در بحبوحه حسابرسی گسترده‌تر عمومی در مورد نژاد و پلیس ناشی از قتل جورج فلوید توسط پلیس در سال 2020 در مینیاپولیس انجام شد.

آنها در تمام مدت کنترل کامل او را داشتند. شباز گفت: شش افسر در تمام مدت کنترل کامل و کامل مایکل را داشتند. “پس این فقط یک ساختگی است.”

در گزارشی از حادثه، الوارد نوشت که در حین پاسخ به یک تماس خرابکاری، بارها کامرون را با یک تیزر شوکه کرد، در خانه مادرش، مونیکا لی، کامرون را مشت کرد و با او درگیر شد. او گفت که پس از رساندن کامرون به ماشین تیمش، دوباره او را مبهوت کرد تا او را مجبور کند پاهایش را به داخل وسیله نقلیه بکشد.

ددمون همچنین یکی از معاونان درگیر در دستگیری جانسون در سال 2019 بود، بر اساس شکایتی که جانسون مطرح کرد مبنی بر اینکه یکی از معاونان در حالی که او را برای مواد مخدر جستجو می کردند، اسلحه را در دهان او گذاشته بود. جانسون در حال حاضر به دلیل فروش مت آمفتامین در زندان است.

«روزی که افسران مجری قانون ما شروع به محافظت از این اطلاعات از مردم می کنند، در حالی که دائماً تکرار می کنند، به ما اعتماد کنید. ما از دولت هستیم، روزی است که باید همه آمریکایی ها را مبهوت کند.

می سی سی پی افسران پلیس را ملزم به استفاده از دوربین های بدن نمی کند. گزارش‌های حادثه و پرونده‌های دادگاه، نمایندگان را از حمله به سه برخورد خشونت‌آمیز دیگر با مردان سیاه‌پوست مرتبط می‌کند.

براندون، خانم (AP) – چندین معاون از بخش کلانتری می سی سی پی که توسط وزارت دادگستری به دلیل نقض احتمالی حقوق مدنی مورد تحقیق قرار می گیرند، از سال 2019 حداقل در چهار برخورد خشونت آمیز با مردان سیاه پوست که دو کشته و یک نفر دیگر جراحات طولانی برجای گذاشت، دست داشته اند. تحقیقات آسوشیتدپرس نشان داد.

نام الوارد همچنین در گزارش های پلیس و سوابق دادگاه مربوط به دو حادثه که در آن مظنونان کشته شدند، دیده می شود.

پلیس می گوید که این حمله به دلیل گزارش فعالیت مواد مخدر در خانه انجام شده است. جنکینز به داشتن 2 تا 10 گرم متامفتامین و حمله شدید به یک افسر پلیس متهم شد. پارکر به دو جنایت متهم شد – داشتن وسایل و رفتار بی نظم. جنکینز و پارکر می گویند که حمله زمانی به نتیجه رسید که معاون از دهان جنکینز شلیک کرد. او هنوز در صحبت کردن و غذا خوردن مشکل دارد.

لی گفت که بعداً به بیرون رفت و امیدوار بود قبل از اینکه نمایندگان پسرش را فراری دهند، با او صحبت کند.

ساموئل واکر، استاد بازنشسته عدالت جنایی در دانشگاه نبراسکا، گفت که هیچ دلیلی وجود ندارد که یک افسر اسلحه را در دهان مظنون بگذارد و ادعای دو مورد از این قبیل گویا است.

پس از بازگشت به داخل برای بازیابی تیزر او، معاونان به کامرون بازگشتند و متوجه شدند که کامرون پاسخگو نیست. الوارد نوشت که کامرون را از ماشین بیرون کشید و CPR انجام داد، اما بعداً کامرون در بیمارستان مرده اعلام شد.

لی که شاهد این درگیری بود، به AP گفت که پس از تسلیم کردن پسرش، الوارد برای چند دقیقه به پشت او زانو زد. او گفت وقتی استیکمن وارد شد، در حالی که پسرش را دستبند زده بود، روی گردن پسرش زانو زد و پسرش از اینکه نمی‌توانست نفس بکشد، شکایت کرد.

الوارد در جریان یک درگیری در سال 2019 گفت که پیر وودز در حالی که به سمت نمایندگان می دوید، اسلحه را به سمت او نشانه رفت. سپس نمایندگان به او شلیک کردند و او را کشتند. الوارد در بیانیه‌ای به اداره تحقیقات می‌سی‌سی‌پی که توسط AP به دست آمد، گفت که هشت بار به وودز شلیک کرده است. پلیس می گوید در صحنه تیراندازی وودز یک اسلحه دستی پیدا کرده است.

در می سی سی پی، تیراندازی پلیس به مایکل کوری جنکینز، وزارت دادگستری را وادار کرد تا تحقیقات حقوق مدنی را در مورد اداره کلانتر شهرستان رانکین آغاز کند. جنکینز گفت که شش نماینده سفیدپوست به خانه‌ای که او در حال ملاقات با یکی از دوستانش بود هجوم بردند و یکی اسلحه را در دهان او گذاشت و شلیک کرد. سوابق بیمارستان جنکینز، که بخش‌هایی از آن را با AP به اشتراک گذاشت، نشان می‌دهد که او زبانش پارگی و فک شکسته داشت.

نمایندگان گفتند جنکینز پس از آن که اسلحه را به سمت آنها نشانه رفته بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت. مقامات دپارتمان به سوالات متعدد AP در مورد اینکه آیا سلاحی در صحنه پیدا شده است یا خیر، پاسخ نداده اند. وکیل جنکینز، مالک شباز، گفت که موکلش اسلحه نداشت.

من بیرون رفتم تا با او خداحافظی کنم و دوستش دارم و سعی می کنم روز بعد او را ببینم. آنجا بود که متوجه شدم آن‌ها در سمت راننده ماشین هستند و روی او CPR انجام می‌دهند.» لی گفت. “من با فریاد و فریاد روی زمین افتادم.”

___