نماینده جیم کلیبرن می‌گوید «مکانی تاریک» در افق برای حق رای وجود دارد.


جیم کلایبرن، بالاترین رتبه قانونگذار سیاهپوست در کنگره، جیم کلایبرن، ویپ اکثریت مجلس، “جذب نژادی” – آنچه او به عنوان ترسیم عمدی مناطق کنگره که علیه جمعیت های اقلیت تبعیض قائل می شوند، توصیف می کند – ریشه های عمیقی در تاریخ آمریکا دارد.

او مناطق اطراف شهرستان محل اقامتش در شهرستان سامتر، کارولینای جنوبی را به یاد آورد که با وجود جمعیت سیاهپوست زیاد، در رقابت های ریاست جمهوری سال 1968 به نامزد مستقل طرفدار جدایی طلبان جورج والاس رأی دادند.

جیمز کلایبرن، ویپ اکثریت مجلس نمایندگان، در یک کنفرانس خبری در 30 آوریل 2020 در کنگره ایالات متحده در واشنگتن به سؤالات خبرنگاران پاسخ می دهد.  / اعتبار: Chip Somodevilla/Getty Images

جیمز کلایبرن، ویپ اکثریت مجلس نمایندگان، در یک کنفرانس خبری در 30 آوریل 2020 در کنگره ایالات متحده در واشنگتن به سؤالات خبرنگاران پاسخ می دهد. / اعتبار: Chip Somodevilla/Getty Images

کلایبرن به رابرت کاستا، خبرنگار ارشد انتخاباتی و کمپین انتخاباتی شبکه سی‌بی‌اس، گفت: “چرا؟ آنها رای‌گیری نژادپرستانه را به یک شکل هنری تبدیل کردند. و از حضور آفریقایی‌تبارها برای ترساندن مردم برای ترساندن مردم به چیزی که دوباره شاهد آن هستیم، استفاده کردند.” مصاحبه اخیر

کلایبرن، یک دموکرات، نسبت به چگونگی آن ابراز نگرانی کرد تقسیم مجدد تلاش ها در بسیاری از ایالت ها در سال جاری رنگین پوستان را تحت تاثیر قرار داده است. و او معتقد است که تلاش های اخیر را می توان به مبارزات انتخاباتی والاس در سال 1968 در جنوب جستجو کرد.

کلایبرن گفت: “نگاه کردن به سرفصل ها یک چیز است، نگاه کردن به پشت سر آنها چیز دیگری است. و من تمایل دارم به پشت سر تیترها نگاه کنم.”

در حالی که از حالت به ایالت متفاوت است، تقسیم بندی مجدد امسال منجر به سود خالص جزئی در تعداد کرسی های متمایل دموکرات ها در سراسر کشور شد.

با این حال، قانونگذاران جمهوری خواه کرسی هایی را که در دهه گذشته رقابتی بودند به کرسی های کاملاً جمهوری خواه تبدیل کردند.

بر اساس تحلیل CBS News از داده های انتخاباتی Dave’s Redistricting، در تگزاس، تعداد کرسی های رقابتی (آنهایی که دارای گرایش حزبی +/- 5 امتیازی هستند) از 12 به دو کاهش یافت، در حالی که تعداد کرسی های متمایل به جمهوری خواهان 9 کرسی افزایش یافت. برنامه

بر اساس داده های سرشماری 2020، علیرغم رشد شهروندان اقلیت و دو نژادی، این اتفاق افتاد.

به طور مشابه، جمعیت جورجیا بیش از یک میلیون در دهه گذشته افزایش یافته است که با رشد ساکنان سیاه پوست، آسیایی و اسپانیایی تبار در نزدیکی آتلانتا تقویت شده است. با این حال، قانونگذاران یک کرسی مستحکم جمهوری خواهان در شمال آتلانتا را با کشاندن مناطق روستایی و سفیدپوست بیشتری به ناحیه ششم، و “بسته بندی” مناطق عمدتاً دموکرات و اقلیت در ناحیه هفتم، اضافه کردند.

کلایبرن چنین اقداماتی را «نژادپرستانه» نمی‌داند، اما می‌گوید این نقشه‌ها «مزایای نژادی، در پوشش دادن مزیت حزبی» می‌دهند.

نماینده کنگره گفت: “تلاش های تهاجمی برای تقسیم مجدد، این یک چیز است. سرکوب قدرت رای دهندگان سیاه پوست، چیز دیگری است.” “بله، دموکرات ها به دنبال مزیت حزبی هستند. جمهوری خواهان به دنبال رویدادهای حزبی هستند. من با هیچ یک از این احزاب که این کار را انجام می دهند مشکلی ندارم. وقتی صحبت از نتیجه ای است که بر زندگی سیاه پوستان تأثیر منفی می گذارد، مشکلی دارم. “

کلایبرن افزود: “آنها نژاد را در نظر می گیرند، اما نه برای منصف بودن، نه برای فراگیر بودن، بلکه باید برعکس عمل کنند، تا منحصر به فرد باشند.”

در دوره بعدی خود، دیوان عالی بررسی خواهد کرد که آیا قانونگذاران جمهوری خواه در آلاباما و لوئیزیانا تنها با داشتن یک کرسی اقلیت-اکثریت در هر ایالت، بخش 2 قانون حقوق رای را نقض کرده اند یا خیر.

بر اساس داده‌های اداره سرشماری، جمعیت آلاباما 26.8 درصد سیاه‌پوست است، اگرچه تنها یک هفتم مناطق کنگره آن اکثریت سیاه‌پوست دارند. جمعیت لوئیزیانا 33 درصد سیاه‌پوستان است، اگرچه تنها یک ششم مناطق کنگره آن‌ها دارای اکثریت اقلیت هستند.

اثرات تقسیم مجدد در حال حاضر در چندین ایالت واضح است. منطقه 14 جورجیا، که اکنون توسط مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه نمایندگی می شود، زمانی که نقشه جدید در سال 2023 اجرایی شود، شامل شهر عمدتا سیاهپوست پودر اسپرینگز خواهد شد. گرین در یک سخنرانی صحبت کرد. کنفرانسی که توسط ملی گرایان سفید پایه گذاری شد در ماه فوریه

اگرچه گرین در ابتدا از جمهوری‌خواهان جورجیا به دلیل کاهش اندکی سهم جمهوری‌خواهان در این ایالت انتقاد کرد، او در ماه مه قبل از انتخابات مقدماتی خود به CBS News گفت: “من از حضور آنها در منطقه خود هیجان زده هستم و من فقط جورجیا را دوست دارم.”

کلایبرن گفت که از نحوه ترسیم نواحی، به ویژه مناطقی که جمعیت سیاهپوست قابل توجهی دارند، “خشمگین” است.

“آنچه در مورد برخی از این مجالس قانونگذاری اتفاق افتاده است، آنها تصمیم گرفته اند که چون دیوان عالی اجازه داده است که تقسیم بندی مجدد حزبی انجام شود، آنها از آن به عنوان پوششی برای ترسیم مجدد مناطق به گونه ای استفاده خواهند کرد که مزیت های ناروا به همراه داشته باشد.” او گفت.

در نقشه جدید کنگره کارولینای جنوبی، منطقه کلیبرن دیگر دارای اکثریت اقلیت نیست. درصد ساکنان سیاه پوست در منطقه او از 53.3 درصد به 47.82 درصد در نقشه جدید تصویب شده کاهش یافته است. با وجود اینکه ساکنان سیاه پوست این ایالت بیش از یک چهارم کل جمعیت را تشکیل می دهند، هیچ منطقه کنگره ای در کارولینای جنوبی با اکثریت جمعیت سیاه پوست وجود ندارد.

همچنین اتهامات نژادپرستی در نقشه های ایالت های دموکرات وجود دارد. در ماه مه، نقشه اولیه توسط یک کشوی نقشه تعیین شده توسط دادگاه در نیویورک ارائه شد مورد انتقاد قرار گرفت توسط بسیاری از دموکرات های مجلس نمایندگان به دلیل کاهش تعداد اعضای سیاه پوست کنگره.

جان فاسو، نماینده سابق جمهوری‌خواه در کنگره از نیویورک، به جمهوری‌خواهان در نبرد با دموکرات‌ها بر سر خطوط کنگره و قانون‌گذاری مشاوره می‌داد. او بر این باور است که “رای دهندگان بیشتر و بیشتری فراتر از نژاد در نظر دارند که چه کسی را برای انتخاب خود انتخاب می کنند.”

او گفت: «بازی جوانمردانه چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند.

فاسو گفت: «در درازمدت، اگر نامزدها و احزاب دیدگاه‌ها و ارزش‌های مردم در ایالت و ناحیه خود را منعکس نکنند، از سمت خود رای خواهند داد.»

کلایبرن گفت در حالی که تقسیم مجدد به دموکرات های مجلس نمایندگان مزایای سیاسی مهمی می دهد، او بیشتر به آن به عنوان “حفظ تعادل” نگاه می کند. او گفت که از یک سیاست دو حزبی در هر ایالت برای رسیدگی به محدوده مجدد حمایت می کند.

با این حال، او پیشنهاد کرد که “اراده” کافی در حزب دموکرات برای تغییر روند وجود ندارد.

کلایبرن گفت: «به نظر من دلیلی که ما راهی برای رسیدگی به همه اینها ایجاد نکرده ایم این است که اراده ای برای انجام آن ایجاد نکرده ایم. “گاهی اوقات به این دلیل است که مردم برای امنیت خود می ترسند، برخی از مردم برای امنیت خود می ترسند و برخی افراد ترجیح می دهند از آزادی برخوردار باشند.”

کلایبرن، که برای اولین بار در سال 1993 به کنگره انتخاب شد، گفت که معتقد است در صورت عدم توجه به جنایتکاران نژادی، “مکانی تاریک” برای حق رای در افق وجود دارد.

“آنچه من فکر می کنم امروز در حال وقوع است، آغاز یک فرآیند است، نه پایان یک فرآیند. و سوال این است که “آن به کجا ختم خواهد شد؟” آیا با مداخله رای دهندگان در سال 2022 به پایان می رسد؟ یا نفس دوم می کشد و تا زمانی که به مکانی تاریک برمی گردیم ادامه می یابد که هیچ یک از ما فکر نمی کردیم هرگز دوباره به آنجا برویم.”

الیزابت کمبل در گزارشگری مشارکت داشت.

دو سالمند مین و ماه عسل بسیار عجیبشان

جلسات شنبه: اندرو برد “Never Fall Apart” را اجرا می کند

جلسات شنبه: اندرو برد “Atomized” را اجرا می کند



منبع