نماینده آدام شیف از وزارت دادگستری به دلیل “بسیار کند” در تحقیقات 6 ژانویه انتقاد کرد

عضو کمیته، نماینده آدام شیف (D-Calif.) پس از یک استراحت کوتاه، در طول هفتمین جلسه استماع که توسط کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 12 ژوئیه 2022، در کاپیتول هیل برگزار شد، وارد اتاق استماع می شود. در واشنگتن (عکس: تام برنر/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

شیف گفت: “خب، امیدوارم خیلی دیر نباشد، اما به نظر من در آینده بسیار کند بوده است.” ما اکنون بیش از یک سال و نیم از وقایع 6 ژانویه می گذریم و به نظر می رسد که هنوز، حداقل با توجه به آنچه می توانیم در پرونده عمومی جمع آوری کنیم، مناطقی وجود دارند که وزارت دادگستری آن را انجام نداده است. به طور کامل بررسی شده است.»

تحقیقات وزارت دادگستری گسترده است و بازرسان به زوایای مختلفی که در حمله به ساختمان کنگره نقش داشتند، نگاه می کنند. این وزارتخانه ابتدا شروع به بررسی افرادی کرد که به ساختمان کنگره یورش بردند، که به تحقیق درباره گروه‌های افراطی راست افراطی که متهم به برنامه‌ریزی قیام هستند، گسترش یافت.

نماینده آدام شیف (دولت کالیفرنیا) روز یکشنبه از وزارت دادگستری به دلیل سرعت کندی که برای تحقیق در مورد قیام 6 ژانویه 2021 در کاپیتول در پیش گرفته انتقاد کرد – درست چند روز قبل از برگزاری کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه. استماع عمومی

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

گارلند نشان نداده است که آیا وزارت دادگستری ترامپ را به طور جنایی متهم خواهد کرد یا خیر، اما دادستان کل متعهد شده است که دفتر او این تحقیقات را «بدون ترس یا لطف» دنبال خواهد کرد. شیف گفت این توصیه شخصی او برای کمیته مجلس است که ارجاع جنایی را انجام دهد، “اما ما به عنوان یک کمیته به یک تصمیم خواهیم رسید و همه ما از این تصمیم تبعیت خواهیم کرد و اگر اعضای کمیته خود را متفاوت بدانند، من به اعضای کمیته خود خواهم پیوست. ”

اخیرا، وزارت دادگستری از زمانی که FBI در ماه گذشته اقامتگاه شخصی ترامپ در فلوریدا را تفتیش کرد و جعبه هایی پر از اسناد طبقه بندی شده و فوق محرمانه دولتی پیدا کرد، دستش پر بوده است. این وزارتخانه بر سر اسنادی که رئیس‌جمهور سابق بی‌اساس ادعا می‌کند آنها را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است، با ترامپ درگیر نبرد حقوقی است – کاری که او ادعا می‌کرد فقط با فکر کردن درباره آن می‌توان انجام داد.

نماینده کنگره این مثال را بیان کرد که وزارت دادگستری می‌دانست که ترامپ با وزیر امور خارجه گرجستان در تماس تلفنی بوده و از مقامات درخواست می‌کند که آرای کافی را بیابند تا او را برنده بدانند. این بخش “برای مدت طولانی این اطلاعات را در اختیار داشت” و شیف گفت که فکر نمی کند این موضوع فقط به دادستان منطقه فولتون واگذار شود، که او نیز در حال بررسی این حادثه است.

عضو کمیته، نماینده آدام شیف (D-Calif.) پس از یک استراحت کوتاه، در طول هفتمین جلسه استماع که توسط کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 12 ژوئیه 2022، در کاپیتول هیل برگزار شد، وارد اتاق استماع می شود. در واشنگتن  (عکس: تام برنر/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

بازرسان همچنین به گردهمایی‌های سیاسی که قبل از شورش برگزار شده بودند، از جمله تجمع «سرقت دزدی» را که ترامپ در صبح حمله صحبت کرد، بررسی کرده‌اند. این وزارتخانه همچنین در حال بررسی طرح ترامپ و متحدانش برای جایگزینی رای دهندگان برای بایدن با انتخاب کنندگان حامی ترامپ در چندین ایالتی است که بایدن برنده شد.

دموکرات گفت: «اکنون، ممکن است آنها این کار را دنبال کنند و به تازگی آن را بسیار مجدانه و بسیار بی سر و صدا دنبال کرده اند. اما همچنین ممکن است آنها در عدم احساس اضطرار که بسیاری از ما در مورد پیگیری عدالت انجام می‌دهیم، زمانی که صحبت از همه خطوط چندگانه تلاش برای براندازی انتخابات می‌شود، بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.»

انتظار می رود که کمیته 6 ژانویه آخرین جلسه استماع عمومی تحقیقی خود را در روز چهارشنبه، قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای پیش از نوامبر برگزار کند. به گفته شیف، این جلسه “داستان یک عنصر کلیدی از توطئه دونالد ترامپ برای براندازی انتخابات را بیان می کند.”

“اینطوری کار نمی کند. این نظرات هیچ نوع هوشمندی زیادی را نشان نمی دهد. شیف به تپر گفت. اگر بتوانید با فکر کردن در مورد آن به سادگی از طبقه بندی خارج کنید، صادقانه بگویم، اگر این دیدگاه اوست، او حتی خطرناک تر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم. زیرا با این دیدگاه، او به سادگی می‌توانست هر چیزی را که در گزارش روزانه ریاست‌جمهوری می‌خواند یا هر چیزی که توسط مدیر سیا به یک هیئت روسی یا هر هیئت دیگری می‌خواند، افشا کند و به سادگی بگوید: «خب، من به آن فکر کردم. و بنابراین، هنگامی که این کلمات از زبان من خارج شد، از طبقه بندی خارج شدند.»

دموکرات کالیفرنیا، که ریاست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را بر عهده دارد و در کمیته 6 ژانویه خدمت می کند، به جیک تپر در برنامه “State of the Union” CNN گفت که نگران است آژانس مریک گارلند، دادستان کل، با همان سطح فوریت به تحقیقات نزدیک نشود. کنگره است.

عضو کمیته، نماینده آدام شیف (D-Calif.) پس از یک استراحت کوتاه، در طول هفتمین جلسه استماع که توسط کمیته منتخب برای بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 12 ژوئیه 2022، در کاپیتول هیل برگزار شد، وارد اتاق استماع می شود. در واشنگتن (عکس: تام برنر/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)