نقطه روی صورت سرطان سلول بازال بود

اما دقیقاً همین بود. متخصص پوست Karp نگاهی دقیق‌تر کرد و بیوپسی را توصیه کرد.

اما در فرآیند فعال‌سازی سیستم ایمنی، التهاب زیادی ایجاد می‌شود، و جالب اینجاست که التهاب به کرم، عامل درمانی، اجازه می‌دهد حتی عمیق‌تر نفوذ کند، زیرا پوست شما نفوذپذیرتر است، زیرا اکنون ملتهب شده است. “

در مورد سؤال «دستگیره در»، کارپ تعجب نکرد که این همان چیزی است که برای تشخیص بیماری لازم است و بر اهمیت «همکاری با متخصص پوست» تأکید کرد.

کارپ به یاد می آورد که در جوانی دچار «سوختگی بسیار شدید (آفتاب)» شده است. او روزی دو راند گلف بازی می‌کرد و هشت تا 10 ساعت زیر نور خورشید می‌ماند. این دانشمند گفت که از کرم ضد آفتاب “اینجا و آنجا” استفاده کرده است اما لزوماً آن را دوباره استفاده نمی کند.

کوچک بود – کمتر از نیم اینچ – و قرمز کم رنگ بود. کارپ برای اولین بار یک یا دو سال قبل متوجه آن شد، اما فکر کرد که بخشی از روند پیری است. همه چیز در طول اسکن کامل بدن او عادی بود، ملاقات به پایان رسید و او قبلاً ماسک خود را دوباره گذاشته بود، بنابراین سؤال از بین رفت.

کارپ که اخیراً این درمان را به پایان رسانده است، گفت که انتظار می رود پوست او به طور کامل بازسازی شود و به حالت عادی یا حتی بهتر از قبل بازگردد. او به یاد می آورد، اما پیمایش در جهان در طول درمان چالش برانگیز بود.

نتایج: به گفته آکادمی پوست آمریکا، کارسینوم سلول بازال، شایع ترین نوع سرطان در جهان است.

این عکس کارپ را قبل از بیوپسی و درمان نشان می دهد.  نقطه ای که از متخصص پوستش پرسید روی گونه اش درست سمت چپ بینی اش است.  (با احترام به جف کارپ)

پس از تشخیص، کارپ در حال آماده شدن برای انجام عمل جراحی برای برداشتن سرطان پوست بود که جراح متوجه شد که سرطان پوست خیلی عمیق نیست و به جای آن استفاده از کرم آلدارا، کرمی برای درمان کارسینوم سلول بازال سطحی را توصیه کرد.

همسر کارپ او را تشویق کرده بود که چکاپ پوستی انجام دهد، اما تا ماه مارس بود که او بالاخره رفت.

آن ناحیه از صورتش ناخوشایند بود و گاهی اوقات از خون جاری می شد، بنابراین مجبور بود با حوله ای روی بالش بخوابد. وقتی کارپ در انظار عمومی بود بچه ها به او خیره می شدند و او از تماس چشمی با مردم یا راه رفتن در نزدیکی آنها اجتناب می کرد زیرا نمی خواست آنها را ناراحت کند. بر سلامت روان او تأثیر گذاشت.

سوالی که او در پایان ملاقاتش پرسید به عنوان “پدیده دستگیره در” شناخته می شود، زمانی که بیمار منتظر می ماند تا پزشک دستش را روی دستگیره در بگذارد تا اتاق معاینه را ترک کند تا چیزی را که اغلب اطلاعات مهمی را ارائه می دهد، نشان دهد.

این کرم در واقع ایمونوتراپی موضعی است. این سیستم ایمنی محلی را به روشی بسیار عمده فعال می کند تا سیستم ایمنی بدن شما بتواند سلول های سرطانی را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرد.

برای کارپ یک درمان شش هفته ای تجویز شد و کرم را پنج روز در هفته و با تعطیلات آخر هفته استفاده کرد. او تغییرات شگفت‌انگیز پوست در آن زمان را با گرفتن عکس‌های روزانه شرح داد.

نقطه روی صورت سرطان سلول بازال بود
نقطه روی صورت سرطان سلول بازال بود

دکتر جولی کارن، متخصص پوست در شهر نیویورک، قبلاً به TODAY گفت: «همه باید واقعاً با خال های خود آشنا شوند، زیرا این چیزی است که زندگی شما را نجات می دهد.

او گفت: «(این) نه تنها برای معاینه معمولی انجام می شود، بلکه توجه متخصص پوست به تغییراتی است که در طول زمان مشاهده کرده اید و ممکن است نیاز به نگاه عمیق تری داشته باشد.



منبع

در بهار گذشته، جف کارپ به تازگی اولین معاینه معمول سرطان پوست را انجام داده بود و می خواست از اتاق معاینه خارج شود، که از روی هوس، این مرد 46 ساله تصمیم گرفت از متخصص پوست خود در مورد یک نقطه بپرسد. روی گونه اش

کارپ به‌عنوان دانشمندی که فناوری‌های پزشکی را اختراع می‌کند و مجذوب نحوه کارکرد آن‌ها شده است، درمان را اینگونه توضیح داد:

کارپ اکنون کلاه لبه‌داری پهنی بر سر می‌گذارد و برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب در رویدادهای بیرون از خانه، مانند تماشای فوتبال پسرش، یک چتر با خود می‌برد. او ضد آفتاب را در ماشین و کیفش نگه می دارد تا همیشه در دسترس باشد. او اخیراً در فضای مجازی نوشت: او امیدوار است دیگران بتوانند از مصیبت او درس بگیرند و انگیزه بیشتری برای محافظت از پوست خود داشته باشند.

وقتی نوبت به بررسی های پوستی می رسد، متخصصان پوست تاکید می کنند که بیماران باید در این روند شریک باشند. به خود و متخصص پوست خود به عنوان یک تیم فکر کنید. در بین قرارهای ملاقات، بدن خود را اسکن کنید و از خال های خود عکس بگیرید تا تغییرات را ردیابی کرده و به پزشک خود نشان دهید.

او گفت: «زمانی که به دو هفته آخر درمان رسید، در مورد اینکه آیا باید آن را متوقف کنم یا خیر، بحث کردم، زیرا واقعاً از این موضوع ناراحت بودم. “اکنون، من در این فضای بسیار مثبت هستم زیرا درمان به پایان رسیده است. من به وضوح در مسیر بهبودی هستم و نسبت به آن خودآگاه نیستم.»

این عکس کارپ را قبل از بیوپسی و درمان نشان می دهد. نقطه ای که از متخصص پوستش پرسید روی گونه اش درست سمت چپ بینی اش است. (با احترام به جف کارپ)

سرطان می‌تواند شبیه یک رشد صورتی یا قرمز باشد که در مرکز فرو می‌رود، زخمی که بهبود نمی‌یابد یا نقطه‌ای که احساس می‌کند پوسته پوسته می‌شود.

دکتر کارپ، مهندس زیست پزشکی و استاد پزشکی در بیمارستان زنان و بریگام، به TODAY گفت: «من به نوعی بحث کردم که آیا باید در مورد آن بپرسم یا نه. حتی این فکر به ذهنم نرسید که ممکن است سرطان پوست باشد.

AAD خاطرنشان کرد: این سرطان پوست به کندی رشد می کند و برای اکثر افراد تهدید کننده زندگی نیست، اما قبل از اینکه عمیق شود و به اعصاب و عروق خونی آسیب برساند، باید درمان شود. این بیماری در افرادی با پوست روشن که به ندرت از ضد آفتاب استفاده می کنند، شایع است.