“نظم جهانی در خطر است”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، چهارشنبه، 10 مارس 2022، در واشنگتن، با خبرنگاران در مورد کمک به اوکراین، در کاپیتول هیل صحبت می کند.

گراهام گفت: پوتین در تلاش است تا نقشه اروپا را با زور اسلحه بازنویسی کند.

بر اساس چندین گزارش، اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفته است که نمی‌خواهد مجوز ارسال تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین را صادر کند، مگر اینکه آمریکا تانک‌های خود را ارسال کند. کیف همچنین از ایالات متحده خواسته است تا تانک های قدرتمند M1 Abrams را ارسال کند، اما رئیس جمهور جو بایدن از انجام این کار خودداری کرده است.

سناتور لیندزی گراهام از ایالات متحده و آلمان خواست تا در سفر روز جمعه به کیف برای ارتش اوکراین تانک بفرستند، زیرا مقامات دفاعی غربی در آلمان در مورد ارسال این تسلیحات به توافق نرسیدند.

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، چهارشنبه، 10 مارس 2022، در واشنگتن، با خبرنگاران در مورد کمک به اوکراین، در کاپیتول هیل صحبت می کند.الکس براندون / آسوشیتدپرس

  • گراهام پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از غرب خواست تا تانک بفرستد.

  • گراهام در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست گفت: “هر سه ما، یک جمهوری خواه و دو دموکرات، هدف مشترکی داریم – اوکراین برای بیرون راندن روس ها از اوکراین. برای رسیدن به این هدف، ارتش اوکراین به تانک نیاز دارد.” توییتر. “من از نمایش های مزخرف پیرامون اینکه چه کسی تانک می فرستد و چه زمانی آنها را می فرستد خسته شده ام. پوتین در تلاش است تا نقشه اروپا را با زور سلاح بازنویسی کند. نظم جهانی در خطر است.”

    درخواست گراهام در حالی مطرح شد که مقامات دفاعی آمریکا و آلمان نتوانسته اند بر سر ارسال تانک های جنگی به اوکراین به توافق برسند. کیف از ناتو و سایر کشورهای اروپایی خواسته است تا تانک‌های Leopard 2 ساخت آلمان را بفرستند، اما همانطور که جیک اپشتاین از Insider قبلاً گزارش داده بود، انجام این کار مستلزم تایید آلمان است.

    مقامات دفاعی غربی که روز جمعه در آلمان با یکدیگر دیدار کردند، نتوانستند درباره این موضوع به توافق برسند و انتقاد مقامات اوکراین و اوکراین را برانگیخت. لهستان. اما مقامات آمریکایی و آلمانی پیشنهاد کردند که این کشور ممکن است همچنان مجوز ارسال لئوپاردها را بدهد و در این فاصله آلمان تانک‌های خود را فهرست‌بندی خواهد کرد. لهستان همچنین گفته است که حتی ممکن است تانک های لئوپارد خود را بدون تایید برلین به اوکراین بفرستد.

    گراهام روز جمعه گفت: “به آلمانی ها: تانک ها را به اوکراین بفرستید زیرا به آنها نیاز دارند. این به نفع ملی شماست که پوتین در اوکراین شکست بخورد.” خطاب به دولت بایدن: تانک های آمریکایی را بفرستید تا دیگران از ما پیروی کنند.

    جمهوریخواه کارولینای جنوبی به همراه سناتورهای دموکرات ریچارد بلومنتال از کنتیکت و شلدون وایت هاوس از رود آیلند از اوکراین بازدید کردند. این سه قانونگذار که از ارسال دستیاران اضافی به اوکراین حمایت کرده اند، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کردند.

    سناتور لیندسی گراهام، ریچارد بلومنتال و شلدون وایت هاوس روز جمعه در کیف بودند.