نظرسنجی رویترز/ایپسوس: نیمی از جمهوری خواهان ایالات متحده معتقدند که جناح چپ در خشونت های 6 ژانویه رهبری می کرد

این نظرسنجی نشان داد که 58 درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که معتقدند اکثر معترضان صلح‌آمیز و قانون‌گرا بودند، حتی با وجود اینکه چهار نفر در روز حمله کشته شدند، حداقل 140 پلیس مورد حمله قرار گرفتند و یک افسر پلیس کاپیتول نیز علیه شورش‌کنندگان مبارزه کرد. روز بعد درگذشت

این نظرسنجی دو روزه که روز چهارشنبه تکمیل شد، بر لنز عمیق حزبی تأکید کرد که بسیاری از آمریکایی ها از طریق آن به این حمله قبل از جلسات استماع تلویزیونی برجسته در کنگره که از روز پنجشنبه آغاز می شود، می نگرند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان از هر دو حزب فکر می کنند که استفاده از خشونت برای اعضای حزب آنها برای دستیابی به اهداف سیاسی غیرقابل قبول است. از هر 10 نفر در هر حزب، یک نفر خشونت را ابزار سیاسی مناسبی می‌دانست.

(گزارش توسط جیسون لنگ؛ ویرایش توسط اندی سالیوان و هوارد گولر)



Source link

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که بسیاری از آمریکایی‌هایی که خود را جمهوری‌خواه معرفی می‌کنند، دیدگاه‌هایی در تضاد با حقایق کشف‌شده توسط تحقیقات دو حزبی کنگره و تحقیقات جنایی دارند.

نوشته جیسون لنگ

در این جلسه، بازرسان به رهبری دموکرات ها شهادت دستیاران ارشد رئیس جمهور سابق جمهوری خواه و اعضای خانواده را در تلاش برای متقاعد کردن آمریکایی ها مبنی بر اینکه شورش یک حمله سازمان یافته به دموکراسی بود، مورد توجه قرار می دهند.

حدود دو سوم جمهوری‌خواهان معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 از ترامپ دزدیده شده است، این دیدگاه همچنان ادامه دارد، حتی اگر قضات ایالتی و فدرال بیش از 50 شکایت از ترامپ و متحدانش را که در اعتراض به انتخابات مطرح شده بود، رد کردند، در حالی که بررسی‌ها و ممیزی‌ها هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده پیدا نکردند.

واشنگتن (رویترز) – بر اساس گزارش جدید رویترز/ایپسوس، بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان ایالات متحده به این ادعای نادرست معتقدند که معترضان چپ در شورش 6 ژانویه 2021، کنگره آمریکا، تلاش کردند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را بد جلوه دهند. نظرسنجی.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد. از 7 تا 8 ژوئن پاسخ 1004 بزرگسال را جمع آوری کرد. فاصله اعتبار این نظرسنجی، معیار دقت، حدود 4 درصد است.

اگرچه 55 درصد از جمهوریخواهان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفتند که معتقدند این شورش توسط معترضان چپ‌گرای خشونت‌آمیز رهبری شده است، طبق گفته دادستان‌های آمریکا، تقریباً همه 840 نفری که در پی این حمله دستگیر شدند، از حامیان ترامپ بوده‌اند و کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی نیز گفته است که این شورش در جریان بوده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که افراط گرایان چپ خود را به عنوان حامیان ترامپ در طول این حمله پنهان کرده باشند.