نظرسنجی رویترز/ایپسوس: اکثر آمریکایی ها MAGA ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی می دانند

پنجاه و هشت درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی دو روزه – از جمله یک نفر از هر چهار جمهوری خواه – گفتند که جنبش ترامپ “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” پایه های دموکراتیک آمریکا را تهدید می کند.

این نظرسنجی وضعیت شدید قطبی شده سیاست ایالات متحده را برجسته می کند.

واشنگتن (رویترز) – چند روز پس از آن که جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، سخنرانی آتشین خود را با حمله به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و متحدان جمهوری خواهش به عنوان تهدیدی افراطی انجام داد، نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز چهارشنبه تکمیل شد نشان داد که اکثریت آمریکایی ها معتقدند جنبش ترامپ دموکراسی را تضعیف می کند.

بایدن در سخنرانی در پنسیلوانیا، میدان اصلی نبرد انتخاباتی، از رای دهندگان خواست ترامپ و افراط گرایی را رد کنند. رهبران جمهوری خواه، از جمله رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، در واکنش با بایدن را تفرقه افکن خواند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که 60 درصد جمهوری خواهان فکر نمی کنند جنبش MAGA ترامپ نماینده اکثریت حزب باشد.

آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1003 بزرگسال، از جمله 411 دموکرات و 397 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. فاصله اعتبار – معیار دقت – چهار درصد است.

(گزارش توسط جیسون لانگ؛ ویرایش توسط اسکات مالون و لزلی آدلر)



منبع

با وجود مجموعه ای از دستاوردهای قانونی اخیر، میزان محبوبیت خود بایدن همچنان پایین است. فقط 39 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که عملکرد شغلی بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید می کنند، سطحی که خیلی بالاتر از پایین ترین سطحی که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود داشت، نیست.

سخنرانی بایدن در 1 سپتامبر چرخشی شدید برای تلاش های او برای تقویت دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر، زمانی که جمهوری خواهان قصد دارند کنترل کنگره ایالات متحده را به دست آورند، نشان داد.

نوشته جیسون لنگ

59 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که سخنرانی بایدن باعث تقسیم بیشتر کشور خواهد شد، اگرچه فقط نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که اصلاً سخنرانی را تماشا یا دنبال نکرده اند.

در حالی که ترامپ همچنان در میان جمهوریخواهان محبوبیت دارد، جایگاه او در درون حزب از زمانی که گروهی از حامیانش در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند تا مانع از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات توسط قانونگذاران شوند، آسیب دیده است.