نظرسنجی جدید گالوپ می گوید فیلیپین بیشترین استرس را دارد، کامبوج غمگین ترین در آسیای جنوب شرقی است.


نظرسنجی های جدید نشان می دهد که فیلیپین پر استرس ترین کشور در جنوب شرقی آسیا است.

شرکت مشاوره و تحلیل جهانی گالوپ این میزان را اندازه گیری کرد حالات عاطفی از مردم بیش از 100 کشور از طریق نظرسنجی های گسترده. در یک نظرسنجی که از سال 2021 تا اوایل سال 2022 انجام شد، این شرکت تحلیلی جهانی پاسخ‌های «بله»، «نه» و «نمی‌دانم یا از پاسخ دادن امتناع کرد» را از پاسخ‌دهندگان 15 ساله و بالاتر ثبت کرد.

در نظرسنجی اخیر، از پاسخ دهندگان در مورد احساساتشان از جمله سطح استرس، خشم و غم یک روز قبل از انجام نظرسنجی سوال شد.

از میان پاسخ دهندگان فیلیپینی، 48 درصد گفتند که استرس را تجربه کرده اند که بالاترین درصد در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا است. تایلند با 44 درصد و کامبوج با 40 درصد از پاسخ دهندگان که پاسخ مثبت دادند، در رتبه های بعدی قرار دارند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: NGO مستقر در سئول می گوید کره شمالی شهروندان را به دلیل تماشای ویدیوهای کی پاپ اعدام می کند

در مقوله خشم، لائوس با 29 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که قبل از نظرسنجی احساس خشم کرده اند، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. فیلیپین با 27 درصد در رتبه دوم قرار دارد. اندونزی، کامبوج، تایلند و میانمار با 20 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

گالوپ همچنین کامبوج را غمگین‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی دانست و 42 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که غمگینی را تجربه کرده‌اند. فیلیپین نیز با 35 درصد پاسخ‌دهی به «بله» در رتبه دوم این دسته قرار دارد، در حالی که ویتنام با 27 درصد در رتبه سوم قرار دارد.

سنگاپور ذکر شده است حداقل عصبانی و کم غمگین ترین کشور منطقه است.

بیشتر از NextShark: فرودگر ماه چینی Chang’E 5 اولین بار در تاریخ است که آب را از نزدیک در ماه پیدا می کند.

در حالی که فیلیپین از نظر احساسات منفی استرس، خشم و غم در میان سه کشور برتر قرار دارد، این کشور همچنین به طور متمایز رتبه اول را در گروه‌های «چیزی آموخته» و «با احترام رفتار کرد» در این گزارش کسب کرده است.

وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا روز قبل از انجام نظرسنجی چیز جالبی یاد گرفته‌اند یا انجام داده‌اند، 78 درصد فیلیپینی‌ها به «بله» پاسخ دادند که بالاترین درصد از هر کشوری در منطقه جنوب شرقی آسیا است. تایلند با 71 درصد رتبه دوم و مالزی با 56 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

در مقوله «احترام»، 95 درصد فیلیپینی ها وقتی از آنها پرسیده شد که آیا احساس می کنند با آنها محترمانه رفتار می شود، موافق بودند. اندونزی با 93 درصد موفق شد و ویتنام با 92 درصد به دنبال آن بود.

بیشتر از NextShark: مطالعه: بیمارستان های دولتی چین قبل از مرگ زندانیان پیوند قلب را روی آنها انجام دادند.

این شرکت تحلیلی جهانی نتایج هر کشور را برای ایجاد یک شاخص تجربه مثبت (PEI) و یک شاخص تجربه منفی (NEI) جمع آوری کرد.

به گفته گالوپ، نمرات PEI مربوط به “ادراکات پاسخ دهندگان در مورد استانداردهای زندگی، آزادی های شخصی و حضور در شبکه های اجتماعی” است، در حالی که نتایج NEI با تجارب افراد از مشکلات سلامتی و توانایی آنها در تهیه غذا مرتبط است.

گالوپ می‌گوید: «آنها بینشی از تجربیات روزانه مردم و سلامت جوامعشان ارائه می‌دهند که نمی‌توان آن را صرفاً با اقدامات اقتصادی تعیین کرد.» گزارش شده است.

اطلاعات بیشتر از NextShark: دانشمندان چینی تکنیک “خون آشام” را توسعه دادند که ممکن است روند پیری را معکوس کند

تصویر ویژه از طریق Gino



منبع