نظرسنجی: ترامپ در انتخابات اولیه ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری خواه پس از کیفرخواست 26 درصد از ران دیسانتیس پیشی گرفت.

طبق نظرسنجی قبلی Yahoo News/YouGov، دو هفته پیش، پیشتازی ترامپ همچنان تک رقمی بود و 47 درصد از جمهوری‌خواهان ثبت‌نام‌شده و مستقل‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه از ترامپ به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حمایت کردند، در حالی که 39 درصد از پاسخ‌دهندگان، DeSantis را انتخاب کردند.

در یک مسابقه گسترده‌تر که شامل هشت نامزد بالقوه جمهوری‌خواه دیگر می‌شود، 52 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و احتمالاً جمهوری‌خواه ترامپ را انتخاب کردند در حالی که فقط 21 درصد برای دسانتیس نظرسنجی کردند. بالاترین نامزد بعدی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی نیکی هیلی بود که در این نظرسنجی 5 درصد از حمایت را به دست آورد.

در این نظرسنجی، 57 درصد از پرسش شوندگان گفتند که به ترامپ رای خواهند داد، در حالی که 31 درصد نشان دادند که از دیسانتیس حمایت می کنند، که یکی از اولین نظرسنجی هایی بود که پس از کیفرخواست روز پنجشنبه انجام شد.

به گزارش یاهو نیوز، نظرسنجی YouGov از 1089 بزرگسال در 24 ساعت اول پس از اعلام کیفرخواست، در 30 مارس و 31 مارس انجام شد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

موقعیت کنونی ترامپ در نظرسنجی Yahoo News/YouGov منعکس کننده آن چیزی است که بسیاری در مورد حمایت احتمالی جمهوری خواهان از کیفرخواست گفته اند، که اکثراً نشان داده اند که فکر می کنند تحقیقات درباره رئیس جمهور سابق ماهیت آشکاری سیاسی دارند.

اما با متهم کردن خود توسط هیئت منصفه منهتن، ترامپ در یک نظرسنجی جدید یاهو نیوز/YouGov در رقابت رودررو با دیسانتیس پیشی گرفت و در میان رای دهندگان جمهوری خواه ثبت نام شده و مستقلینی که متمایل بودند، 26 درصد از سیاستمدار ایالت Sunshine پیشی گرفت. جمهوری خواه.

ترامپ پس از کیفرخواست او توسط دفتر منهتن DA در رقابت های ریاست جمهوری جمهوری خواه افزایش یافته است.

  • دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به همراه رون دیسانتیس، نامزد فرماندار وقت فلوریدا، در گردهمایی ژوئیه 2018 با عنوان «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» در تامپا، فلوریدا.رویترز/ کارلوس باریا

    • رای دهندگان جمهوری خواه در نظرسنجی های اخیر نسبت به تحقیقات جنایی مختلف درباره ترامپ بی اعتمادی نشان داده اند.

    بر اساس نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov، رئیس‌جمهور سابق اکنون با 57 تا 31 درصد از رون دیسانتیس پیشتاز است.

  • در نظرسنجی Yahoo News/YouGov که در ماه فوریه انجام شد، دیسانتیس در رقابتی دو طرفه حتی با چهار امتیاز (45 تا 41 درصد) برتری جزئی نسبت به ترامپ داشت. با این حال، با اضافه شدن هیلی به ترکیب، ترامپ دوباره سه امتیاز (38٪ – 35٪) نسبت به DeSantis پیشی گرفت.

    حتی قبل از علنی شدن کیفرخواست، ترامپ از کیفرخواست احتمالی خود به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری کمک مالی استفاده می‌کرد، زیرا در تلاش برای کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری برای سومین بار تلاش می‌کرد.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این در رقابت های انتخاباتی سال 2024 برای کاخ سفید در میان جمهوری خواهان پیشتاز بود و رقیب احتمالی اما هنوز اعلام نشده در فرمانداری فلوریدا ران دیسانتیس را کنار زد.

    دونالد ترامپ رون دیسانتیس