نبرد مرموز اوکراین برای بازپس گیری خرسون


اوکراین.

اوکراین. مصور | گتی ایماژ

اوکراین از ماه ژوئیه در مورد راه اندازی یک ضد حمله بزرگ در استان خرسون جنوبی صحبت می کند و برای بازپس گیری حداقل پایتخت منطقه، شهر خرسون، از اشغالگران روسی که بلافاصله پس از تهاجم آنها در 24 فوریه، منطقه را تصرف کردند، صحبت می کند. روز دوشنبه، اوکراین گفت که حمله آغاز شده است – سپس چیز دیگری نگفت.

ناتالیا هومنیوک، سخنگوی فرماندهی ارتش جنوب اوکراین، به سی‌ان‌ان گفت: نیروهای اوکراینی عملیات تهاجمی خود را در چندین جهت در جبهه جنوبی برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. تمام جزئیات پس از انجام عملیات در دسترس خواهد بود.” او گفت: بله، “خبری هست”. روزنامه وال استریت. “این الهام بخش همه است. ما باید صبور باشیم.”

در پایان هفته اول، هنوز مشخص نبود که نبرد چگونه پیش می‌رود – یا حتی اگر این ضربه بزرگی است که اوکراین در تلگراف انجام داده است. در اینجا نگاهی داریم به آنچه می دانیم و چه معنایی برای شکل جنگ می تواند داشته باشد.

چرا اوکراین ضد حمله خود را بر خرسون متمرکز می کند؟

اول از همه، “خرسون اولین شهر مهم استراتژیک بود که در آغاز تهاجم در اواخر فوریه توسط روسیه تصرف شد، و منطقه وسیعتر خرسون به شکل گیری “پل زمینی” مورد علاقه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کریمه کمک کرد.” واشنگتن پست گزارش ها. پس گرفتن شهر Kherson، پایتخت منطقه و یک “مرکز اقتصادی بزرگ” بین رودخانه Dnieper و دریای سیاه، باعث تقویت روحیه ارتش اوکراین خواهد شد.

اوکراین در ابتدا یک ضد حمله گسترده‌تر را در نظر گرفت، اما در هفته‌های اخیر پس از «جنگ بازی» با ارتش آمریکا، مقامات آمریکایی و غربی و منابع اوکراینی به سی‌ان‌ان گفتند که دامنه آن را به منطقه خرسون محدود کرد. پس از کارگاه آموزشی که چه سطوح نیرو برای موفقیت در سناریوهای مختلف مورد نیاز است، اوکراین موافقت کرد که یک حمله بزرگ خطر گسترش بیش از حد منابع محدود خود را به همراه خواهد داشت.

چرا سکوت رادیو؟

اوکراین دو دلیل اصلی برای محدود کردن اطلاعات موجود در ضدحمله خود بیان می کند: ایمنی خبرنگارانی که جنگ را پوشش می دهند و الزامات تاکتیکی.

مقامات نظامی حداقل تا روز دوشنبه خبرنگاران را از دسترسی به مناطق خط مقدم در سراسر کشور منع کرده اند، سطحی از محدودیت ها که در شش ماه پس از شروع حمله روسیه بی سابقه بوده است. پست گزارش ها. آن‌ها از اوکراینی‌ها خواسته‌اند که صبور باشند و هشدار داده‌اند که امنیت عملیاتی به این معنی است که اطلاعات مربوط به کمپین به کندی آشکار می‌شود.»

اندیشکده موسسه مطالعات جنگ توضیح می دهد که مقامات اوکراینی اشتباه نمی کنند. ISW می‌نویسد: «اوکراین قدرت نیرو یا سخت‌افزار نظامی برای حمله به خرسون را ندارد، و ISW می‌نویسد: «نیروهای نظامی که باید عملیات تهاجمی را بدون مزیت‌های عددی که معمولاً برای موفقیت در چنین عملیات‌هایی لازم است انجام دهند، اغلب به اشتباهات و تظاهرات متکی هستند. توقف در تمام «گزارش‌ها یا پیش‌بینی‌های ضدحمله اوکراین» «اگر حمله متقابل شامل موارد ظاهری یا اشتباه باشد، ضروری است».

آیا روسیه نیز سکوت عملیاتی خود را حفظ کرده است؟

نه. روسیه می‌گوید حمله متقابل واقعی است، و ادعا می‌کند که اوکراین با دستاوردهای محدود و تلفات عظیم در حال شکست است.

ISW توصیه می کند که آن را با یک دانه بزرگ نمک مصرف کنید. «وزارت دفاع روسیه عملیات اطلاعاتی را آغاز کرد تا ضد حمله اوکراین را تقریباً به محض اعلام شکست قاطع نشان دهد» و اوکراینی‌ها و غرب نباید سکوت عملیاتی اوکراین را به‌عنوان تأیید روایت روسیه اشتباه بگیرند.

ISW اذعان می کند: “البته ممکن است که ضد حمله با شکست مواجه شود.” اما وضعیتی که اوکراین در آن قرار دارد، مستلزم یک عملیات متقابل زیرکانه و ظریف با جهت گیری نادرست قابل توجه و پیشروی های دقیق و کنترل شده است. بنابراین، در همین روزهای ابتدایی احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که یک ضد حمله موفق به نظر متوقف یا ناموفق باشد. مدتی قبل از آشکار شدن موفقیت آن.”

اوکراین در مورد حمله به ما چه می گوید؟

مقامات اوکراینی خیلی سریع گفتند که نیروهای اوکراینی اولین خطوط دفاعی روسیه در خرسون را شکستند و چهار روستا را که اوکراین پس گرفته و پل‌ها و گذرگاه‌های توپخانه‌ای و حملات هوایی آن را تخریب کرد، ذکر کردند. هومنیوک اوکراین روز جمعه گفت: «دشمن متحمل خسارات بسیار قابل توجهی می شود – تلفات نیروی انسانی از ده ها به صدها نفر رسیده است» و «تجهیزات آن نیز می سوزد». موفقیت‌های ما کاملاً قانع‌کننده است و فکر می‌کنم به زودی می‌توانیم اخبار مثبت بیشتری را فاش کنیم.»

فرانک گاردنر، خبرنگار امنیتی بی بی سی می نویسد: در عین حال، “انتظار هیچ پیروزی سریعی نداشته باشید.” “مقامات اوکراینی اشاره کرده اند که احتمالاً این یک روند طولانی و آهسته برای از بین بردن مهاجمان روسی است و با هدف قرار دادن خطوط تدارکاتی آنها با استفاده از توپخانه دوربرد، روحیه آنها را در هم می شکند. بسیاری از آن سربازان روسی نمی خواهند آنجا باشند. در حالی که اوکراینی ها علاقه وطن پرستانه ای به بازپس گیری سرزمین خود دارند.”

آندری زاگورودنیوک، وزیر دفاع سابق اوکراین و رئیس یک اندیشکده نظامی در کیف، می گوید: این حمله “تا زمانی که لازم باشد طول می کشد و هیچ کس عجله نمی کند زیرا مردم انتظار چیزی دراماتیک و هیجان انگیز دارند.” پست. آنها این کار را با خیال راحت انجام خواهند داد، هر زمانی که طول بکشد.»

از منابع دیگر چه می آموزیم؟

گزارشگران حومه نبرد گزارش می دهند که سرعت نبرد و شدت آتش توپخانه هر دو افزایش یافته است.

نیروهای زرهی اوکراین “خط مقدم را در نقاطی به عقب رانده اند و از دفاع نسبتاً ضعیف روسیه بهره برداری کرده اند.” وزارت دفاع بریتانیا نوشت. گزارش اطلاعاتی آمریکا که چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد روسیه از «کمبود شدید نیروی انسانی» در اوکراین رنج می‌برد و به طور فزاینده‌ای ناامید شده است تا نیروهای جدید را به خط مقدم برساند.

بر اساس یافته‌های جدید اطلاعاتی آمریکا که روز چهارشنبه فاش شد، روسیه در جنگ 6 ماهه خود با اوکراین از «کمبود شدید نیروی انسانی» رنج می‌برد و در تلاش‌های خود برای یافتن نیروهای جدید برای اعزام به خط مقدم ناامیدتر شده است. گزارش شده است که بخشی از استراتژی جدید مسکو استخدام مجرمان مجرم و پیشنهاد پرداخت حقوق و بخشش برای جنگ در اوکراین است.

ما بسیار حساس هستیم که از اوکراینی‌ها پیشی نگیریم، اما آنچه من می‌گویم این است که ما از عملیات نظامی اوکراین که حرکت رو به جلو انجام داده است، آگاه هستیم و در برخی موارد در منطقه خرسون، ما آگاه هستیم. در برخی موارد، یگان‌های روسی عقب‌نشینی می‌کنند.» سخنگوی پنتاگون، سرتیپ. ژنرال پت رایدر روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت. اما باز هم برای حفظ امنیت عملیات و دادن زمان و فضای مورد نیاز اوکراینی ها برای انجام عملیات خود.»

ژنرال بازنشسته بن هاجز، فرمانده سابق ارتش ایالات متحده در اروپا، می گوید: “اوکراینی ها می توانند احساس کنند که حرکت به نفع آنها تغییر می کند.” مجله. این تهاجمی “تصور احیای اوکراین را برای حامیان اوکراین و همچنین اوکراینی ها امکان پذیرتر خواهد کرد. این ایده که پیروزی روسیه اجتناب ناپذیر است را از بین خواهد برد.” و در مورد هزاران سرباز روسی که در کرانه غربی دنیپرو به دام افتاده اند، “به درستی تجهیز نشده اند.” شانس آنها برای خروج از آنجا خوب نیست.”

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

5 کاریکاتور خنده دار وحشیانه درباره لفاظی های ضد جمهوریخواه بایدن

کابوس مالیاتی پس از بازنشستگی

5 کاریکاتور تند درباره اظهارات لیندسی گراهام “شورش در خیابان”.





منبع