ناهار رایگان مدارس ایالات متحده یک رویا بود. اکنون، بحران گرسنگی برای 10 میلیون کودک در پیش است

و با پایان یافتن یارانه ناهار رایگان، کافه تریاها در تنگنا قرار خواهند گرفت.

بسته‌ها بسته‌بندی شده بودند: «میوه‌ها و سبزیجات، شیر، آب میوه، آب. هر چیزی که یک مدرسه برای ناهار دارد داخل جعبه بود، و دوتایی بود: ناگت مرغ و ساندویچ، مینی کورن داگ، همبرگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، سوخاری. برای صبحانه، غلات، نان شیرینی وجود داشت. آنها حتی سوسیس را در یک پنکیک پیچیده بودند.

بر اساس آمار فدرال، نتیجه انباشته 4.3 میلیارد وعده غذایی بود که از طریق برنامه خدماتی تنها در دو تابستان گذشته توزیع شد، که طبق آمار فدرال، تقریباً 30 برابر بیشتر از سطوح قبل از همه گیری بود.

این معافیت ها همچنین برنامه خدمات غذایی تابستانی USDA را با حذف الزامات جغرافیایی و اجازه دادن به گروه های اجتماعی برای آوردن غذا به طور مستقیم برای مردم به طور چشمگیری گسترش داد. آنها وعده های غذایی را به مقامات مسکن می بردند. آنها غذا را خانه به خانه می بردند. آنها وعده های غذایی را بسته بندی کردند تا خانواده هایی که در قرنطینه بودند بتوانند هفته ای یک بار بیرون بیایند و وعده های غذایی هفت روزه خود را تهیه کنند.

مربوط: “شگفت انگیزترین پیوند به تاریخ ما”: کشاورزانی که میراث خود را یک دانه در یک زمان بازپس می گیرند

عکس: Pixel-shot/Alamy

جیلین مایر

برنامه خدمات غذایی تابستانی USDA تنها در دو تابستان گذشته 4.3 میلیارد وعده غذایی توزیع کرده است. عکس: Blend Images/Alamy

اکنون دیگر با آن دانش‌آموزان رفتار متفاوتی نمی‌شود. در مارس 2020، کنگره به وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) اجازه داد تا معافیت‌های مربوط به تغذیه کودکان را اجرا کند، که به مدارس امکان می‌دهد با نرخ‌های بالاتری برای سرو غذای رایگان به همه دانش‌آموزان، صرف‌نظر از توانایی دانش‌آموزان در پرداخت، بازپرداخت شوند. تحت این قوانین انعطاف‌پذیرتر، خانواده‌ها دیگر مجبور نیستند برای دانش‌آموزان برای دریافت ناهار رایگان در مدرسه برنامه‌های کاربردی را پر کنند و مدارس توانسته‌اند روش‌های توزیع غذای خود را از جمله توزیع وعده‌های غذایی در کنار دانش‌آموزان در طول قرنطینه گسترش دهند.

<span>عکس: Pixel-shot/Alamy</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/04O7o_Dwwsox5NVTHM6hJA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/uuw3G73MJK9K36Fi58.mWg–~B/aD0wO3c9MDthcHBpZD15dGFjaHlvbg–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/275c506351909ab63b06d440ca308dc4″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/04O7o_Dwwsox5NVTHM6hJA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/uuw3G73MJK9K36Fi58.mWg–~B/aD0wO3c9MDthcHBpZD15dGFjaHlvbg–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/275c506351909ab63b06d440ca308dc4″/></div>
</div>
</div>
<p

<p>او گفت: “اگر برنامه های گسترده نبود، “مثل اینکه خودم را نخورم فقط برای اینکه مطمئن شوم فرزندانم به اندازه کافی غذا دارند، ضربه را تحمل می کردم.”  هیچ کودکی نباید در مدرسه یا هر جای دیگری گرسنه باشد.</p>
<p>پس از انقضای معافیت‌ها، مدارس برای انجام هرگونه جایگزینی که دستورالعمل‌های برنامه‌ریزی غذایی و تغذیه را رعایت نمی‌کند – جریمه می‌شوند.</p>
<p>کاترین، مدیر کافه تریا مدرسه در آرکانزاس، به گاردین گفت که برای سفارش دادن اقلام مغذی تری مانند وافل غلات کامل یا پنکیک مشکل داشت.  او گفت: “فقط غذاها گران نیستند، بلکه یافتن آنها سخت تر می شود.”</p>
<p>مایر گفت، زمانی که معافیت‌ها در 30 ژوئن منقضی می‌شود، تأثیر آن تقریباً بلافاصله احساس می‌شود، زمانی که برنامه وعده‌های غذایی تابستانی با سایت‌های شرکت‌کننده بسیار کمتر آغاز می‌شود.</p>
<div class=

برای کندیس، مادر مجرد دو پسر در میشیگان که بیمار بوده و قادر به کار نبوده است، برنامه های غذایی گسترده یک راه نجات بوده است.

او گفت: «به ویژه برای کودکان در جوامعی که نرخ فقر پایین‌تر تا متوسط ​​وجود دارد، ننگ بزرگی به وعده‌های غذایی رایگان وجود دارد و شاید والدین نمی‌خواستند فرزندانشان به این شکل شناسایی شوند.

اکنون، از آنجایی که افزایش قیمت‌ها به خانواده‌ها و برنامه‌های غذایی مدارس ضربه می‌زند، انقضای این برنامه باعث ایجاد صخره‌ای می‌شود که برخی از والدین، کارگران کافه تریا و طرفداران تغذیه می‌گویند که می‌تواند باعث فاجعه شود.

برخی از ایالت‌ها، مانند کالیفرنیا و مین، برنامه‌های غذایی رایگان در مدارس را تصویب کرده‌اند، و ایالت‌های دیگر، مانند نیویورک، کلرادو، ماساچوست و ورمونت، اخیراً قوانینی را برای پرداخت هزینه‌های غذایی رایگان مدارس ارائه کرده‌اند.

برای کاترین، راه حل ساده است: برنامه فعلی را ادامه دهید. “اگر همه دانش آموزان به طور کامل حقوق دریافت می کردند، ما هرگز منفی نخواهیم بود و می توانستیم غذای بهتری برای دانش آموزان فراهم کنیم.”

کاترین گفت قبل از همه گیری، بسیاری از والدین تمایلی به پر کردن درخواست غذای رایگان و ارزان نداشتند. او گفت: «اگرچه برخی از آنها واجد شرایط هستند، نمی خواهند کسی از وضعیت مالی آنها مطلع باشد.

تحقیقات فراوان فواید آموزشی، سلامتی و رفتاری را برای دانش آموزانی که صبحانه و ناهار می خورند نشان می دهد. اما میلیون‌ها دانش‌آموز توانایی پرداخت هزینه کامل ناهار مدرسه را ندارند، و یک نظرسنجی پیش از همه‌گیری توسط انجمن تغذیه مدرسه نشان داد که 75 درصد از مناطق مدرسه در آمریکا بدهی پرداخت نشده‌ی غذای دانش‌آموزان را دارند.

مانند بسیاری دیگر از کارگران کافه تریا، کاترین گفت که مجبور شده بود خلاقیت به خرج دهد: “من هرگز با چیزی روبرو نشدم که نتوانم آن را جایگزین کنم.” اما این استراتژی فقط به این دلیل کارساز بوده است که معافیت ها به مدیران کافه تریا انعطاف بیشتری داده است.

برنامه خدمات غذایی تابستانی USDA تنها در دو تابستان گذشته 4.3 میلیارد وعده غذایی توزیع کرده است.

در نتیجه، بسیاری از دانش‌آموزان صرفاً بدهی وعده غذایی دارند – که کافه تریاها ابزار کمی برای جمع‌آوری دارند. شما نمی توانید تماس بگیرید و والدین را مورد آزار و اذیت قرار دهید. این خلاف قوانین است.»

داوطلبی در آوریل 2020 ناهار مدرسه را به کودکان در آلامدا، کالیفرنیا به ماشینی تحویل می دهد.

فروشندگان خدمات غذا، با احساس عدم علاقه کنگره به تجدید برنامه های غذایی گسترده، در حال حاضر تمرکز خود را از بازار مدارس به بازار مصرف کننده سودآورتر تغییر داده اند. برای مدارس، این موضوع مشکلات زنجیره تامین را تشدید کرده است.

مایر این تصمیم را خشمگینانه خواند. «شاید بخواهید بگویید کووید تمام شده است. اما بقایای پاره پاره زنجیره تامین ما و این واقعیت که مدارس نگران هستند که آیا غذایی برای ارائه سال آینده برای آنها وجود دارد یا خیر، واقعاً باید به عنوان یک چشم باز کننده باشد که این زمان عادی نیست.” ارائه دهندگان به آن نیاز دارند. و با این حال کنگره به هیچ کاری ادامه نمی دهد.»



Source link

در آغاز همه‌گیری، منطقه مدرسه او یک هدیه غذایی ترتیب داد. او به گاردین گفت: «اساساً دو زمان مختلف وجود داشت که می‌توانستید با ماشین بروید، بگویید چند بچه دارید، و تا دفعه بعد غذای کافی برای صبحانه و ناهار دریافت کردید.

اما این در هفته‌ها به پایان می‌رسد، زیرا کنگره نتوانسته است تمدید معافیت‌ها را لحاظ کند، که به مدارس اجازه می‌دهد ناهار مدارس و همچنین ناهار تابستانی را ارائه دهند و تخمین زده می‌شود که 10 میلیون دانش‌آموز دیگر بتوانند یک وعده غذایی رایگان دریافت کنند.

معافیت ها بدون مشکل نیستند. یک کارگر کافه تریا در اوکلاهاما به نام جنل به گاردین گفت که در حالی که “مزایای فوق العاده” ناهار رایگان را می دید، گفت که مدرسه اش از معافیت ها سوء استفاده کرده و باعث هدر رفتن غذا شده است. او گفت: «ایده این بود که تا حد امکان بچه‌ها را وادار کنیم که یک وعده غذایی یا کیف بخورند، حتی اگر به آن نیازی نداشته باشند، تا قرارداد خدمات غذا بتواند آن وعده غذایی را برای دریافت حقوق درخواست کند. ما غذای کم‌تراز خوراکی، با بخش‌های کوچک و بدون انتخاب دادیم، زیرا رایگان و بازپرداخت شده بود.»

طبق قوانین قدیمی، برای اینکه یک دانش آموز واجد شرایط دریافت یک وعده غذایی یارانه ای باشد، خانواده دانش آموز باید درخواستی شامل برخی از اطلاعات مالی خود را ارسال کنند. به گفته جیلین مایر، مدیر No Kid Hungry، یک گروه حامی دسترسی به غذا، این برنامه‌ها پیچیده هستند و می‌توانند باعث خجالت شوند.

اما در حال حاضر، به نظر می رسد اراده سیاسی کمی برای ادامه معافیت ها در کاپیتول هیل وجود دارد. طبق گزارش ها، دولت بایدن این تمدیدها را در آخرین لایحه هزینه های 1.5 تریلیون دلاری خود لحاظ نکرده است، بنا بر گزارش ها، به اصرار رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل. مک کانل به طور علنی در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است و دفتر وی به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداده است. اما یکی از دستیاران GOP در ماه مارس به Politico گفت که دیگر نیازی به گسترش برنامه‌های تغذیه مدارس بیش از دو سال پس از همه‌گیری نیست.

مایر گفت: «من فکر می‌کنم در زمان واقعی شاهد رشد بحران گرسنگی تابستانی خواهیم بود، و این به ما پیش‌نمایشی از آنچه قرار است در سال تحصیلی آینده رخ دهد، ارائه می‌دهد.

هنگامی که برنامه ملی ناهار مدارس در پاییز بدون معافیت‌ها مجدداً شروع می‌شود، مدارس باید الزامات تغذیه‌ای قبل از همه‌گیری را برآورده کنند – که ممکن است با توجه به مشکلات زنجیره تامین مداوم، دیگر امکان‌پذیر نباشد.

او گفت که در اولین روز شکرگزاری در همه گیری همه گیر، مدیر مدرسه حتی یک شام کامل برای شکرگزاری برای پختن او آورد.

شاید بخواهید بگویید کووید تمام شده است. اما بقایای تکه تکه شده زنجیره تامین ما … واقعاً باید به عنوان یک چشم باز کننده باشد که این زمان عادی نیست

داوطلبی در آوریل 2020 در آلامدا، کالیفرنیا، ناهار مدرسه را به کودکان تحویل می دهد. عکس: جان جی مابانگلو/EPA

در دو سال گذشته، به لطف معافیت‌های فدرال که دسترسی کودکان به غذا را افزایش داده است، این تصور که هیچ کودکی نباید در ایالات متحده گرسنه بماند، به واقعیت نزدیک‌تر شده است. این معافیت ها به یک نتیجه ساده اما انقلابی منجر شد: ناهار رایگان، در تمام طول سال، برای هر دانش آموز آمریکایی.