نامزد حزب جمهوری خواه منتقد رای گیری ایمیلی از ایمیل برای رای دادن استفاده کرد: گزارش


به گفته دیلون روزنبلات، روزنامه نگار آریزونا، یک نامزد وزیر امور خارجه جمهوری خواه در آریزونا که ماه گذشته ادعا کرد شخصا برای رای دادن به پای صندوق های رای می رود، سابقه تقریبا 14 ساله رای دادن عمدتا از طریق پست دارد.

مارک فینچم، نظریه پرداز توطئه مورد تایید دونالد ترامپ، در یک مناظره گفت ماه گذشته که او “به رای گیری پستی اهمیتی نمی دهد” و به همین دلیل است که “به پای صندوق های رای می رود.”

با این حال، گزارش شده است که سابقه رای دادن او به میزان اهمیت ندادن او به رای گیری از طریق پست نشان نمی دهد.

فینچم که در راهپیمایی ترامپ در 6 ژانویه 2021 با عنوان «سرقت را متوقف کنید» شرکت کرد و ادعاهای نادرستی درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 منتشر کرد، از زمان انتخابات عمومی سال 2004 به‌جز انتخابات شهر توسان، در «هر انتخابات» زودهنگام از طریق پست رای داد. در سال 2007، با توجه به سوابق عمومی فاش شده در Rosenblatt’s Fourth Estate 48 Substack.

بر اساس اطلاعات Fourth Estate 48، نامزد در 28 انتخابات از 30 انتخابات مقدماتی سال 2022 از طریق پست رای داده است.

روزنبلات همچنین گزارش داد که فینچم فرم لیست رای گیری زودهنگام دائمی را در سال 2008 پر کرد که تا ابتدای آوریل به قوت خود باقی ماند.

یک متخصص ثبت نام رای دهندگان شهرستان پیما به روزنبلات گفت که او در انتخابات مقدماتی امسال شخصاً در رای گیری رای داد.

می توانید اطلاعات بیشتری از پرونده رای دهندگان فینچم را که توسط روزنبلات به دست آمده است، اینجا ببینید.

فینچم در مصاحبه ای با KTAR-FM آریزونا در روز پنجشنبه تلاش کرد تا خود را از تناقض آشکار بیرون بکشد.

فینچم گفت: «آنچه که گفتم این است که من از رای دادن از طریق پست خوشم نمی‌آید، و برای انتخابات گذشته هم چنین نبود.

“الان قبل از آن، بله، من از طریق پست رای دادم، اما قبل از اینکه بفهمم امن نیست.”

فینچم همچنین به ایستگاه رادیویی گفت که نمی‌خواهد رای‌گیری زودهنگام را کنار بگذارد، با این حال، توییت‌های قبلی نشان می‌دهد که او از آریزونا خواسته است تا از این روند خلاص شود.

فینچم روز پنجشنبه به KTAR-FM گفت: «تنها راهی که می‌توانید آن را متوقف کنید این است که شاید باید سیستم ارسال نامه را تنظیم کنیم. اکنون، فکر می‌کنم که بگویم من مخالف رای‌گیری از طریق پست هستم، این یک تعبیر نادرست از آنچه گفته‌ام است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هنگامی که در سال 2021 از این نامزد حمایت کرد، از فینچم، عضوی که خود را از گروه راست افراطی سوگند یاد می‌کند، حمایت کرد.

ترامپ در بیانیه‌ای فینچم را به دلیل «موضع فوق‌العاده قدرتمندش در مورد تقلب در رأی‌دهندگان که در کلاهبرداری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 رخ داد» تمجید کرد و گفت که نامزد «مایل بود آنچه را که تعداد کمی از افراد دیگر شجاعت گفتن آن را داشتند، بیان کند.» انتخابات آریزونا گزارش داد.

فینچم قرار است در انتخابات سراسری نوامبر با آدریان فونتس، نامزد دموکرات ها، برای جایگزینی وزیر امور خارجه فعلی دموکرات، کیتی هابز، روبرو شود.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع