نامزد حزب جمهوری خواه برای فرمانداری کانزاس تلاش می کند تا موضوع سقط جنین را تغییر دهد

علیرغم رای گیری سراسری در ماه اوت، هیچ یک از کاندیداها روی سقط جنین به عنوان یک موضوع تمرکز نکرده اند، اگرچه برخی از دموکرات ها استدلال کرده اند که انجام این کار به کلی کمک می کند. اشمیت با اکثر سقط جنین‌ها مخالف است و می‌گوید که از استثنائات برای حفظ جان یک زن حمایت می‌کند، در موارد تجاوز جنسی و زنای با محارم و زمانی که جنین به‌عنوان یک وضعیت پزشکی ناتوان‌کننده است که پس از تولد زنده نمی‌ماند.

هاچینسون، کان (AP) – نامزد جمهوری‌خواه برای فرمانداری کانزاس روز شنبه تلاش کرد تا حمایت رئیس‌جمهور دموکرات از حقوق سقط جنین را یک مسئولیت سیاسی کند، حتی با رای قوی در سراسر ایالت در ماه گذشته به نفع حفظ دسترسی به سقط جنین.

او در پاسخ به سوالی درباره توصیف اشمیت از موضعش در مورد سقط جنین، گفت: «او در حال ساختن این موضوع است. می دانید، من هرگز این را نگفته ام.»

درک اشمیت، نامزد حزب جمهوری خواه، دادستان کل کانزاس برای سه دوره، طی مناظره ای در نمایشگاه ایالتی کانزاس گفت که به رأی 2 اوت احترام می گذارد، که در آن رأی دهندگان قاطعانه اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی ایالت را رد کردند تا به مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان اجازه دهد. تا حد زیادی سقط جنین را محدود یا ممنوع کند. اما او استدلال کرد که لورا کلی، فرماندار دموکرات، طرفدار سقط جنین بدون محدودیت «تا لحظه تولد» و بودجه عمومی برای سقط جنین های انتخابی است.

کلی گفت که مطمئن است که با اکثریت کانزاس در مخالفت با تغییر قانون اساسی پیشنهادی می ایستد. در حالی که او در طول زندگی حرفه ای خود در سیاست به شدت از حقوق سقط جنین حمایت کرده است، از پیشنهاد دادن به لغو محدودیت های موجود اجتناب کرده است. این به هر حال محتمل نیست، زیرا جمهوری خواهان بر مجلس قانونگذاری کنترل دارند.

او گفت: «آنچه در برگه رأی نبود، موضع فرماندار کلی بود.

پت مک‌فرون، یک نظرسنجی جمهوری‌خواه از اوکلاهاما سیتی که برای جری موران، سناتور جمهوری‌خواه کانزاس کار می‌کرد، گفت که افرادی که بیشتر نگران مسائل اقتصادی هستند تمایل دارند رای دهندگان نوسانی باشند.

اشمیت در پایان گفت: “ما خواهیم ایستاد و به مقابله خواهیم پرداخت.”

کلی گفت که به حفظ قضات رأی خواهد داد، در حالی که اشمیت گفت که به «حفظ برخی و عدم حفظ برخی دیگر» رأی خواهد داد.

تبلیغات تلویزیونی اشمیت به دنبال گره زدن کلی به بایدن، سرزنش هر دوی آنها برای تورم و نشان دادن دو دموکرات به عنوان لیبرال‌هایی هستند که هزینه‌های زیادی می‌کنند، و او در طول مناظره نمایشگاه ایالتی در برابر جمعیت پرحاشیه‌اش به این موضوع ادامه داد و از طرفداران کلی شعار می‌داد: «اشمیت نامناسب است! ” و “بول اشمیت!” مناظره عادلانه یک سنت برای مسابقات فرمانداری و سنای ایالات متحده است، و برگزارکنندگان حزب را تشویق می کنند تا شعار دهند، فریاد بزنند و تابلوها را تکان دهند، همانطور که دیگر نمایشگاه داران در نمایشگاه ها شرکت می کنند، سوار بر جاذبه های میدوی می شوند و غذاهای نمونه مانند “ماینک”، کوفته های پیچیده شده در بیکن روی چوب. .

جان هانا را در توییتر دنبال کنید: https://www.twitter.com/apjdhanna





منبع

او گفت: “دو ماه پیش، زمانی که قیمت بنزین بالا بود، همه آنها به جمهوری خواهان رای می دادند.”

اما این موضوع زمانی به وجود آمد که از نامزدها پرسیده شد که آیا از ابقای شش قاضی از هفت قاضی دادگاه عالی کانزاس که در ماه نوامبر در مورد ماندن بر روی نیمکت با رأی گیری روبرو هستند، حمایت می کنند یا خیر. اصلاحیه پیشنهادی ضد سقط جنین پاسخی به حکم دادگاه در سال 2019 بود که دسترسی به سقط جنین را یک حق “بنیادی” بر اساس قانون اساسی ایالت اعلام کرد.

اشمیت به جمعیتی متشکل از 800 نفر گفت: رای گیری در سراسر ایالت «به این معنا نیست که بحث پایان یافته است».

کلی تنها فرماندار دموکرات است که در سال 2020 برای انتخاب مجدد از ایالتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2020 انتخاب کرده بود، نامزد می شود و او را به یک هدف وسوسه انگیز جمهوری خواه تبدیل می کند. بسیاری از جمهوری خواهان هنوز پیش بینی می کنند که ناامیدی ناشی از تورم بالا و مخالفت دولت قرمز با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، شانس اشمیت را برای پیروزی در نوامبر افزایش دهد.

دو نفر از شش قاضی در رای گیری در آن حکم سال 2019 اکثریت 6-1 را داشتند و سه نفر دیگر منصوبان کلی هستند که جایگزین دیگران شدند. آخرین قاضی در برگه رای، کالب استگال، مخالف پرونده، منصوب فرماندار محافظه‌کار جمهوری‌خواه سام براون‌بک است.

اشمیت اهداف محافظه کارانه را به عنوان دادستان کل ترویج کرده است، و اغلب کانزاس را به شکایت های حزب جمهوری خواه علیه روسای جمهور دموکرات می کشاند، اگرچه او شخصیت عمومی مهربانی نیز دارد. پس از انتخابات ریاست جمهوری 2020، او به دعوای ناموفق تگزاس پیوست که به دنبال لغو نتایج در چهار ایالت میدان جنگ بود که توسط بایدن به دست آمد.

او چندین بار خاطرنشان کرد که مایل است دولت بایدن را در موضوعات مختلف از جمله مقررات زیست محیطی به چالش بکشد. او در قالب رهبر فقید اکثریت سنای آمریکا و نماد حزب جمهوری خواه، باب دول، خود را جمهوریخواه خواند.

کلی در مورد ارتباط با بایدن پس از مناظره گفت: “من واقعاً از سیاست واشنگتن دور مانده ام.”

اما کلی این انتقاد را رد کرد و از بهبود وضعیت مالی ایالت و تلاش های خود برای جذب مشاغل به کانزاس اشاره کرد و چندین بار اشاره کرد که غول الکترونیک ژاپنی پاناسونیک در ماه ژوئیه اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه چند میلیارد دلاری برای تولید باتری بسازد. خودروهای برقی که حدود 4000 نفر را استخدام می کند. کانزاس در مدت 10 سال 829 میلیون دلار مشوق های مالی توسط مالیات دهندگان ارائه می کند.

___