نامزد حزب جمهوری خواه برای فرمانداری ایلینویز به خاطر گفتن “بیایید ادامه دهیم” پس از تیراندازی در هایلند پارک عذرخواهی کرد.

داک ورث گفت: «آخرین باری که شنیدم سلاحی با این ظرفیت به سرعت در روز چهارم ژوئیه شلیک کرد، عراق بود. “این ایالات متحده آمریکا نبود.”

پریتزکر گفت که با پرزیدنت بایدن صحبت کرده و او در بیانیه‌ای گفت که «از خشونت‌های بی‌معنای اسلحه شوکه شده است که بار دیگر در این روز استقلال جامعه آمریکایی را غمگین کرده است».

وی افزود: ما می توانیم و باید و بهتر انجام خواهیم داد.

اگر امروز عصبانی هستید، من اینجا هستم تا به شما بگویم: عصبانی باشید. من خشمگین هستم.”

جی بی پریتزکر فرماندار ایلینویز در کنفرانس مطبوعاتی در پارک هایلند روز دوشنبه، ساعاتی پس از تیراندازی یک مرد مسلح روی پشت بام در رژه روز استقلال در آنجا دست کم شش نفر را کشت و حداقل 30 نفر دیگر را زخمی کرد. مقامات یک فرد مورد علاقه را به نام رابرت “بابی” 22 ساله ای. کریمو III نام بردند که بعد از ساعت ها تعقیب و گریز در عصر دوشنبه دستگیر شد.

دارن بیلی پس از دریافت تاییدیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمعی در مندون، ایالت ایالت، در 25 ژوئن، اظهاراتی را ارائه می کند. (مایکل بی توماس/ گتی ایماژ)

او در بیانیه‌ای گفت: «اگر به هر طریقی از درد و رنجی که امروز در سراسر کشورمان احساس می‌شود کم کردیم، عذرخواهی می‌کنم. “امیدوارم همه ما بتوانیم در دعا و اقدام برای رسیدگی به جرایم افسارگسیخته و مسائل مربوط به سلامت روان گرد هم آییم تا مطمئن شویم که این تراژدی های وحشتناک دیگر تکرار نخواهند شد.”

دارن بیلی، نامزد فرماندار ایلینوی.

وی افزود: ما باید فساد و شرارت را از دولت خود بیرون کنیم.

در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه، سناتور تامی داکورث، از جانبازان جنگ عراق، پریتزکر همراه شد و گفت که او به صدای تیراندازی در ویدئویی که توسط یکی از تماشاگران حاضر در رژه گرفته شده بود گوش داده است.

صندلی‌ها، کالسکه‌ها و بادکنک‌ها در صحنه تیراندازی دسته‌جمعی در مسیر رژه چهارم ژوئیه در هایلند پارک، ایالت ایالت، روز دوشنبه. (برایان کاسلا / شیکاگو تریبون / سرویس خبری تریبون از طریق گتی ایماژ)

سناتور ایالت ایلینویز دارن بیلی، نامزد جمهوریخواه برای فرمانداری که برای خلع پریتزکر نامزد می شود، در نزدیکی اسکوکی، ایالت ایالت، یکی از چندین محله اطراف بود که مجبور به لغو رژه روز استقلال خود در پی تیراندازی گسترده در هایلند پارک شدند.

صندلی‌ها، کالسکه‌ها و بادکنک‌ها در صحنه تیراندازی دسته‌جمعی در مسیر رژه چهارم جولای در هایلند پارک، ایل.

بیلی در حالی که دعای گروهی را که به طور زنده در صفحه فیس بوک او پخش شد، گفت: “تیرانداز هنوز آزاد است، بنابراین بیایید برای برقراری عدالت دعا کنیم.” و سپس بیایید حرکت کنیم و استقلال این ملت را جشن بگیریم.

بیلی بعداً به دلیل پیشنهاد به جامعه به سرعت «پیشرفت» و «جشن گرفتن» روز استقلال عذرخواهی کرد.

بایدن گفت: «من اخیراً اولین قانون اساسی اصلاحات اسلحه دو حزبی را پس از تقریباً 30 سال به قانون امضا کردم، که شامل اقداماتی است که جان انسان ها را نجات می دهد. اما کار بسیار بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و من از مبارزه با همه‌گیری خشونت با سلاح دست نخواهم کشید.»



منبع