نامزد جمهوری خواه در رقابت فرمانداری اورگان شتاب بیشتری می گیرد

«حکومت کوتک گفت: براون برای اطمینان از اینکه پول از در خارج شده است غایب بوده است. و او گفت که سازمان بهداشت اورگان “کار بسیار ضعیفی در انتقال این منابع انجام داده است.”

کوتک می‌تواند تا آنجایی که می‌خواهد از این هزینه بگذرد، اما مردم اورگان می‌دانند که او و متحدانش مسئول این بحران انسانی هستند.

تینا کوتک نامزد دموکرات فرمانداری با میکروفون صحبت می کند.

کوتک در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز اذعان کرد که «تمام کارهایی که ما انجام داده‌ایم، کافی نیستند».

او گفت: «مردم از سرعت پیشرفت ناامید هستند، و ما باید فوریت بیشتری را به آن وارد کنیم.

چادرها در یک پیاده رو پورتلند قرار دارند.

پس از ثبت رکورد جدید در سال 2021، نرخ قتل در حال شکستن یک رکورد دیگر است. آخر هفته گذشته، چهار نفر در پورتلند در حوادث جداگانه کشته شدند، دو نفر در اثر تیراندازی و دو نفر با چاقو زدن افراد بی خانمان. یکی از ضربات چاقو در محله شهر قدیمی حوالی وقت ناهار رخ داد.

اینکه آیا کوتک بتواند رأی دهندگان را متقاعد کند که به او و حزبش فرصتی دیگر برای اصلاح اورگان بدهند تا حد زیادی به این بستگی دارد که آنها او را باور کنند یا خیر.





منبع

کوتک گفت: «این یک شخصیت پردازی خنده دار است. “هر کسی که من را می شناسد می داند که من یک عامل تغییر هستم.”

کارشناسان اعتیاد ماه گذشته به کمیته ایالتی سنا گفتند که مشکل مصرف بیش از حد و اعتیاد به دلیل اجرای ضعیف و فشار نهادینه کافی برای سوق دادن مردم به سمت درمان است. آنها لغو اقدام 110 را توصیه نکردند.

بی خانمانی بر ذهن رای دهندگان سنگینی می کند زیرا یادآور مشکلات منطقه است.

چادرها در یک پیاده رو پورتلند در سال 2020. (کریگ میچلدیر/AP)

آلیسا کنی-گویر، نماینده سابق ایالت، به ویلامت ویک گفت: «او بیش از هر رهبر دیگری در ایالت، شاید کشور، در زمینه مسکن و بی خانمانی انجام داده است.

اما کوتک در برابر باد مخالف سختی قرار دارد که به دلیل این واقعیت ساده ایجاد شده است که دموکرات‌ها مدت‌هاست قدرت را در اورگان در اختیار دارند.

درازان در مورد نحوه رسیدگی به مشکلی که اکثر کارشناسان به آسانی اذعان می‌کنند مشکلی پیچیده و دشوار برای حل آن است، برنامه‌های خاصی ارائه نکرده است. و در سال 2020 او رهبری جمهوری خواهان را در امتناع از حضور در جلسه قانونگذاری ایالتی، به منظور جلوگیری از تصویب لایحه تغییرات آب و هوایی توسط دموکرات ها، رهبری کرد. لایحه دیگری که به دلیل خروج GOP تصویب نشد: اعلام وضعیت اضطراری بی خانمان در سراسر ایالت، چیزی که درازان اکنون به عنوان یکی از گام های اصلی خود برای مبارزه با این مشکل یاد می کند.

اما از همه نظر، پورتلند در حال مبارزه است. جنایت افزایش یافته است، شهر با بحران بی خانمانی مواجه است و ساکنان نگران هستند. ارل بلومناور، نماینده دموکرات، بومی پورتلند که از سال 1996 نماینده بسیاری از شهر در کنگره بوده است، هنگامی که اوایل سال جاری نامزدی مجدد خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد، پورتلند را “شکسته” خواند.

تینا کوتک، نامزد دموکرات فرمانداری در ماه می با هواداران در پورتلند صحبت می کند. (کریگ میچلدیر/AP)

در مورد بی خانمانی، او برنامه های بسیار دقیق تری برای نحوه رسیدگی به این مشکل نسبت به درازان دارد. کوتک یک رشته مطالعات دینی در کالج بود و سابقه ای در امور بشردوستانه دارد. او در اواخر دهه 1990 برای بانک غذای اورگان و سپس برای گروهی به نام فرزندان اول برای اورگان کار کرد.

کوتک در آخر هفته به موج جنایت پاسخ داد در توییتر گفت که «این سطح از خشونت غیرقابل قبول است. به عنوان فرماندار، با افزایش جرم و جنایت در پورتلند، نمی نشینم. من با مجریان قانون محلی کار خواهم کرد و برای از بین بردن اسلحه های غیرقانونی از خیابان هایمان مبارزه خواهم کرد.”

جانسون – که بیشتر از کوتک یا درازان پول جمع آوری کرده است اما با حدود 20 درصد در جایگاه سوم باقی مانده است، احتمالاً حمایت کوتک را از درازان پیشی نمی گیرد – گفت کوتک “آنقدر بیدار است که در کنار آشوبگران به خاطر پلیس قرار گرفت.” پس از قتل جورج فلوید در سال 2020 توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس، پورتلند شاهد برخی از پایدارترین و شدیدترین درگیری ها بین معترضان و پلیس بود. شورای شهر پورتلند در آن سال 15 میلیون دلار از بودجه پلیس را کاهش داد، اما در سال 2021 به دنبال افزایش جرم و جنایت، 5 میلیون دلار را بازسازی کرد.

شکی وجود ندارد که همه چیز در پورتلند و اطراف بسیاری از ایالت تیره و تار است. بیش از دو سوم ساکنان فکر می کنم اورگان در مسیر اشتباه استو کیت براون، فرماندار دموکرات، با 54 درصد مخالفت، نامحبوب ترین مدیر اجرایی ایالت در کشور است.

از چپ، درازان، تینا کوتک نامزد دموکرات و بتسی جانسون نامزد غیر وابسته در مناظره ماه جولای. (Jaime Valdez/Pamplin Media Group/Pool از طریق AP)

این هفته یکی از ساکنان پورتلند به Oregonian گفت: «فقط احساس بی‌قانونی زیادی وجود دارد».

کریستین درازان جمهوری خواه، رهبر سابق اقلیت ایالتی مجلس نمایندگان، به شدت در مورد مسائل بی خانمانی، اعتیاد به مواد مخدر و جرم و جنایت مبارزه می کند. در حدود یک هفته گذشته، او در میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight نسبت به رقیب اصلی خود، تینا کوتک، دموکرات، رئیس سابق مجلس نمایندگان، یک امتیاز برتری داشته است.

کریستین درازان، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری اورگان، با میکروفون صحبت می کند.

این یک ضربه سنگین برای دموکرات ها خواهد بود، اتهامی علیه برند حزب در یکی از مترقی ترین ایالت های کشور. پورتلند، بزرگترین شهر آن، مرکز فعالیت های چپ در حمایت از اهدافی مانند کاهش بودجه پلیس و جرم زدایی از مواد مخدر بوده است.

در واقع اوضاع آنقدر بد است که برخی از رای دهندگان چپ گرا ممکن است از نامزد جمهوری خواه برای فرمانداری در نوامبر امسال حمایت کنند.

کوتک به یاهو نیوز گفت که ناتوانی در جلوگیری از مشکل دارو ناشی از شکست براون، فرماندار دموکرات، و آژانس بهداشت ایالتی در توزیع حدود 500 میلیون دلار بودجه برای افزایش دسترسی به مراکز درمانی است.

بتسی جانسون، نامزد مستقل فرمانداری که در نظرسنجی ها رقابتی بوده است، در مصاحبه اخیر با فاکس نیوز گفت: «ایالت من به جهنم می رود. جانسون، سناتور ایالتی دموکرات از سال 2005، گفته است که پورتلند در حال تبدیل شدن به “شهر سوسک ها” است. او همچنین کوتک را «شهر چادر تینا» نامیده است، حمله ای به حمایت مالی کوتک در سال 2021 از لایحه 3115 مجلس ایالتی، که دولت های محلی را از جرم انگاری افراد بی خانمان برای کمپ در مکان های عمومی باز می داشت.

کریستین درازان نامزد جمهوری خواهان، تینا کوتک نامزد دموکرات و بتسی جانسون نامزد غیر وابسته در یک مناظره فرمانداری.

چند محله دورتر، بیش از 50 نفر صبح شنبه از خواب بیدار شدند و متوجه شدند که لاستیک های ماشین هایشان بریده شده است.

یک نظرسنجی توسط اورگانیا نشان داد که بی خانمانی موضوع اصلی رای دهندگان در ایالت است و جرم و جنایت و امنیت عمومی مهم ترین موضوع بعدی است. این نظرسنجی نشان داد که 64 درصد از اهالی اورگان فکر می کنند که سیستم قضایی ایالت به اندازه کافی سختگیرانه در برابر جرم و جنایت نیست.

او گفت: “من از رهبری سازمان بهداشت اورگان بسیار ناامید هستم.”

درازان: “بی خانمان ها در طول تقریباً یک دهه قدرت گرفتن تینا کوتک به عنوان رئیس مجلس نمایندگان در اورگان به شدت افزایش یافت. او فرمانداران دموکرات و اکثریت های فوق العاده در مجلس قانونگذاری ایالت داشت. اگر می خواست با بی خانمانی مقابله کند، تنها چیزی که او را متوقف می کرد خودش بود.” جان برک، سخنگوی جان برک به یاهو نیوز گفت.

کریستین درازان، نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری اورگان، در یک مناظره در ماه جولای. (Jaime Valdez/Pamplin Media Group/Pool از طریق AP)

اورگان ممکن است در آستانه انتخاب اولین فرماندار جمهوریخواه خود در یک نسل در ماه آینده باشد.

درازان گفته است که تلاش‌هایی را برای لغو اقدام 110 رهبری می‌کند، قانونی که در سال 2020 تصویب شد و مقادیر کمی از مواد مخدر سخت مانند هروئین یا متامفتامین‌ها را جرم‌زدایی کرد. این لایحه بخشی از یک تلاش بزرگتر برای سوق دادن مصرف کنندگان مواد مخدر به سمت درمان و جلوگیری از شلوغی زندان ها بود.

اما از آنجایی که به نظر می رسد بسیاری از ساکنان اورگان پس از چند سال گذشته خسته شده اند، درازان با مقصر دانستن کوتک برای مشکل بی خانمانی، جایگاه خود را به دست آورده است.

پس چالش کوتک واقعاً در متقاعد کردن رای دهندگان کافی است که او نماینده یک فصل جدید است نه بیشتر از همان. درزان در حال حاضر یک روز میدانی دارد و خود را به عنوان کاندیدای تغییر نشان می دهد و کوتک را ادامه وضعیت موجود می داند.

درازان با حذف ارجاعات وب سایتش به تأیید او توسط اورگان Right to Life تلاش کرده است تا خود را برای رای دهندگانی که به مسائل اجتماعی مانند سقط جنین گرایش چپ دارند خوشایندتر کند. او همچنین اخیراً توسط یک فرماندار میانه‌رو جمهوری‌خواه دیگر از ایالتی تحت سلطه دموکرات‌ها، لری هوگان از مریلند، همراهی می‌کرد.