ناسکار استوارت هاس ریسینگ را به دلیل دستکاری در مسابقه 200 هزار دلار جریمه کرد

بریسکو به لاس وگاس می رود که با سه مسابقه در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفت تا چهار قهرمانی را به دست آورد.

___

NASCAR همچنین در آن زمان یک قانون “100٪” را اعلام کرد که در آن همه تیم ها موظف بودند به طور کامل رقابت کنند یا در معرض جریمه های جدی قرار بگیرند. سه شنبه اولین باری بود که این قانون اجرا می شد.

SHR قبلاً در حال تجدید نظر در مورد مجازات های هارویک بود و روز سه شنبه اعلام کرد که آخرین مجازات ها را علیه تیم کاستر تجدید نظر خواهد کرد.

میلر گفت که نسکار شنیده که شیپلت از طریق رادیو به کاستر گفته است: «فکر می‌کنم شما یک آپارتمان دارید. چکاپ، چکاپ وقتی نمی‌توانست ماشین را ببیند تا بفهمد که آیا ماشین آپارتمان است یا خیر.

بریسکو با دو امتیاز نسبت به لارسون جایگاه هشتم و آخرین مرحله پلی آف را به دست آورد.

روز یکشنبه، به نظر می‌رسید که کاستر عمداً یک خط ترافیک را در مسیر جاده شارلوت متوقف کرده است، زیرا هم تیمی بریسکو در تلاشی ناامیدانه برای رفتن به دور سوم پلی‌آف از کنارش هجوم آورد. بریسکو نهم شد، به اندازه‌ای خوب بود که کایل لارسون قهرمان ناسکار را از پلی آف حذف کرد، زیرا میدان از 12 راننده به 8 راننده کاهش یافت.

میلر ادامه داد: “کشیدن آشکار و تغییر ترتیب پایان در دور آخر همان چیزی است که باعث می‌شود از اوج بالاتر برود، به‌ویژه با دستورالعمل‌های جعبه پیت.”

شارلوت، NC (AP) – نسکار گفت که بررسی داده ها و ارتباطات تیمی نشان داد که استوارت هاس ریسینگ نتایج مسابقه حذفی حذفی در شارلوت را دستکاری کرده است، تخلفی که باعث شد 200000 دلار جریمه اضافی در روز سه شنبه به همراه داشته باشد.

نسکار پس از مسابقه روز یکشنبه گفت که در حال بررسی تماس کاستر در دور آخر است. جریمه های اعمال شده شامل 100000 دلار جریمه برای کاستر و از دست دادن 50 امتیاز راننده و همچنین 50 امتیاز مالک برای SHR بود. مایک شیپلت، رئیس خدمه نیز 100 هزار دلار جریمه و برای مدت نامحدودی تعلیق شد.

NASCAR در دسترس بودن میلر در مورد موضوع را در کمتر از 11 دقیقه کاهش داد و از میلر سؤال نشد که آیا نسکار در نظر دارد لارسون را به عنوان راننده نهم به میدان پلی آف اضافه کند.

جریمه های جدید جریمه های پولی SHR را در هفته گذشته به 300000 دلار می رساند. کوین هارویک، یکی از صراحتاترین رانندگان در مورد نگرانی‌های ایمنی با خودروی نسل جدید نسکار، به همراه رئیس خدمه‌اش جریمه شدند، زیرا فورد او در بازرسی پس از تالادگا شکست خورد.

نسکار در نهایت تروکس را به نفع نیومن، که قبل از چرخش ساختگی بویر، به پیروزی نزدیک می‌شد، از زمین بازی حذف کرد. اما تحقیقات بیشتر NASCAR نشان داد که تیم‌های دیگر نیز دستکاری کرده‌اند، و جف گوردون در نهایت به عنوان سیزدهمین راننده بی‌سابقه به میدان پلی‌آف 12 راننده اضافه شد.

NASCAR همچنین حذف Briscoe را از زمین پلی آف، که به هشت راننده کاهش یافته است، در نظر نگرفته است، زیرا NASCAR به سرعت موتور لاس وگاس می رود. نسکار هیچ داده یا ارتباطی پیدا نکرد که نشان دهد بریسکو یا تیم شماره 14 از کمک کاستر به پیشرفت بریسکو آگاه بودند.

سابقه همه اینها به رسوایی دستکاری مسابقه در سال 2013 توسط مایکل والتریپ ریسینگ در آخرین مسابقه فصل عادی بازمی گردد. به کلینت بویر از طریق رادیو دستور داده شد که دستش را خارش دهد، و ماشین بویر چرخید تا مجموعه ای از رویدادها را به حرکت در آورد که در آن رایان نیومن در مسابقه پیروز نشد تا به طور خودکار به پلی آف صعود کند و هم تیمی باویر مارتین تروکس جونیور فینال شد. موقعیت پلی آف

اسکات میلر، نایب رئیس ارشد مسابقات ناسکار، در مورد کند شدن کول کاستر در دور آخر برای کمک به هم تیمی اش، چیس بریسکو، در کسب موقعیت های مورد نیاز برای صعود به دور بعدی پلی آف، گفت: “هیچ چیز مغایرتی با انجام این کار عمدی نداشت.”

میلر گفت اگر نسکار باور نمی کرد که بریسکو جایگاه خود را در مرحله یک هشتم به دست آورده است، پنالتی علیه تیم کاستر حتی سخت تر می شد. نسکار تعلیق کاستر را که پسر جو کاستر، رئیس مشترک SHR است، در نظر گرفت، اما میلر گفت که این کار را نکرد زیرا «چیزهای فوق‌العاده آشکار که سایر رقبا را حذف کردند» چیزی است که تعلیق را تضمین می‌کند.

مسابقات اتومبیل رانی AP بیشتر: https://apnews.com/hub/auto-racing و https://twitter.com/AP_Sports





منبع