ناتو نسبت به جنگ طولانی روسیه در اوکراین هشدار داد و قول داد که آماده باشد

وی خاطرنشان کرد که حدود یک سال پیش، شورای ناتو روسیه آخرین نشست خود را برگزار کرد.

میرچا جوآنا در افتتاحیه نشست روسای ارتش در اینجا گفت که کشورهای ناتو باید بیشتر در زمینه دفاع سرمایه گذاری کنند، تولیدات صنعتی نظامی را افزایش دهند و از فناوری های جدید برای آماده شدن برای جنگ های آینده استفاده کنند.

بروکسل (AP) – معاون دبیرکل ائتلاف روز چهارشنبه به روسای ارشد نظامی از سراسر اروپا گفت که روسیه در حال آماده شدن برای یک جنگ طولانی است، بنابراین ناتو باید “برای مدت طولانی” آماده شود و تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت کند.

از آنجایی که جنگ روسیه علیه اوکراین به یک سال نزدیک می‌شود، انتظار می‌رود که روسای ناتو در مورد اینکه متحدان چگونه می‌توانند تحویل تسلیحات، آموزش و پشتیبانی به اوکراین را در ماه‌های آینده گسترش دهند و چگونه می‌توانند بیشتر دفاع خود را تقویت کنند، بحث کنند.

ملاقات مایلی با زالوژنی به سرعت تنظیم شد که روز دوشنبه مشخص شد که رئیس اوکراین نمی تواند شخصا در جلسات ناتو شرکت کند. انتظار می رود که او روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس شرکت کند.

او گفت که ناتو ثابت کرده است که می تواند به سرعت حضور نظامی خود را در زمان و مکان مورد نیاز افزایش داده و تغییر دهد. و او این تعهد را تکرار کرد که ائتلاف برای حمایت از اوکراین تا زمانی که نیاز باشد آماده است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، روز سه شنبه بی سر و صدا با ژنرال والری زالوژنی، افسر ارشد نظامی اوکراین، در مکانی نامشخص در جنوب شرقی لهستان، نزدیک مرز اوکراین، ملاقات کرد. و انتظار می رود که او در این نشست نگرانی های زالوژنی را به دیگر رهبران نظامی منتقل کند.

سرهنگ ارتش دیو باتلر، سخنگوی میلی، گفت که رئیس قصد دارد برای روسای ناتو “شرایط تاکتیکی و عملیاتی در میدان نبرد و نیازهای نظامی برای آن” را توضیح دهد.

او گفت: «در آن زمان هنوز می‌توانستیم دور یک میز بنشینیم» و افزود که اکنون، پس از تهاجم وحشیانه روسیه و جنگ در اوکراین، «جهان جای دیگری است».

وی گفت: پوتین مقیاس و شجاعت مردم، نیروهای مسلح و رهبری اوکراین را دست کم گرفت و اتحاد و همبستگی ما با اوکراین را دست کم گرفت. او گفت که این حمایت از اتحاد، تفاوتی در میدان جنگ ایجاد کرده است و ادامه خواهد داشت.



منبع

دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، روز چهارشنبه در گردهمایی روسای ناتو گفت که این ائتلاف باید برای مقابله با نبردهای آینده به دگرگونی ادامه دهد.

جوآنا گفت: “ما هیچ نشانه ای نداریم که اهداف پوتین (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) تغییر کرده است” و افزود که روسیه بیش از 200000 نیروی اضافی را بسیج کرده است. “بنابراین ما باید برای مدت طولانی آماده باشیم. سال 2023 سال سختی خواهد بود و ما باید تا زمانی که طول بکشد از اوکراین حمایت کنیم.

بائر که در نیروی دریایی سلطنتی هلند است، گفت: «جنگ همچنین به ما نشان داد که شما باید بتوانید در نبردهای فردا و همچنین نبردهای دیروز، امروز بجنگید. “جنگ مدرن به همان اندازه که در مورد گل و خون است، در مورد بیت ها و ربات ها است.”