ناتو از آمادگی روسیه برای آزمایش اژدر هسته ای پوزیدون برای اولین بار می ترسد

همچنین بخوانید: مشاور دفتر زلنسکی در مورد مدت زمان جنگ، چشم انداز حمله هسته ای و آینده روسیه

این روزنامه می نویسد: با این حال، اطلاعات غربی متقاعد شده است که (زیردریایی) از دریای سفید (در شمال روسیه) فراتر نرفته است. در واقع، در مرحله بعد باید در آب های قطب شمال برای یک سری آزمایش های مخفی ظاهر شود.

در همان زمان، ایالات متحده دقیقاً به منظور ثبت پرتاب این سلاح های روسی، شبکه ای از ماهواره ها با سنسورهای مادون قرمز ایجاد کرد.

ناتو از آمادگی روسیه برای آزمایش اژدر هسته ای پوزیدون برای اولین بار می ترسد

همچنین بخوانید: کارشناس اوکراینی می گوید چگونه روسیه ممکن است به اوکراین حمله اتمی کند

هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته ای در فدراسیون دانشمندان آمریکایی، گفت که این اژدرها هنوز در دست توسعه هستند. به گفته وی، استقرار رزمی پوزیدون ها زودتر از نیمه دوم این دهه امکان پذیر است.

تفاوت اصلی بین بلگورود و همه زیردریایی‌های هسته‌ای دیگر در جهان، توانایی بالقوه آن برای حمل اژدرهای هسته‌ای پوزیدون است که می‌توانند صدها مایل زیر آب بپیمایند و با انفجار در نزدیکی ساحل، “سونامی هسته‌ای” ایجاد کنند.

همچنین بخوانید: مدیرکل نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط مهاجمان ربوده شد، محل اختفای آن مشخص نیست.

به نوشته این روزنامه، فرماندهان کلیدی کشورهای عضو ناتو طی چند روز گذشته گزارش هایی در مورد حرکت زیردریایی هسته ای بلگورود دریافت کرده اند که می تواند اژدرهای پوزیدون را حمل کند.

La Repubblica می نویسد که این “مظهر مفهوم جدیدی از جنگ” در نظر گرفته می شود. در این بیانیه آمده است که بلگورود اغلب در زمینه خرابکاری خطوط لوله گاز نورد استریم ذکر می شود، “زیرا این یکی از فعالیت هایی است که برای آن طراحی شده است.”

همچنین بخوانید: واکنش ساکنان کیف به تهدید حمله اتمی روسیه به پایتخت چگونه است

و در گزارش آوریل توسط سرویس تحقیقات کنگره، گفته شد که آنها زودتر از سال 2027 وارد خدمت با نیروی دریایی روسیه خواهند شد، کانال خبری کابلی ایالات متحده CNN می نویسد.

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

“سلاح روز قیامت” روسی با قابلیت حرکت در زیر آب و ایجاد سونامی در هنگام انفجار

زیردریایی هسته ای BS-329 Belgorod در ابتدا به عنوان یک زیردریایی پروژه 949A Antey (طبق طبقه بندی ناتو – Oscar-II) ساخته شد. با این حال، زمانی که در حال ساخت بود، اصلاح شد. زیردریایی 184 متری در حال حاضر طولانی ترین زیردریایی موجود امروزی است. بلگورود در 8 ژوئیه 2022 رسماً به خدمت نیروی دریایی روسیه منتقل شد.