ناامیدی های بزرگ به بیش از مک ایلروی تعلق دارد

ویل زالاتوریس در سنت اندروز نقشی نداشت. او مجبور شد امسال به یک جفت نایب قهرمانی در رشته های اصلی بسنده کند.

آنها روری مک ایلروی نیستند. و نمی دانند چه چیزی را از دست داده اند.

او گفت: «هرگاه خود را در آن نور درخشان قرار دهید، باید با شکست‌ها و شکست‌ها کنار بیایید». «امروز یکی از آن زمان‌هاست. اما من فقط باید گرد و غبار خودم را پاک کنم و دوباره بیایم و سخت کار کنم و به ایمان ادامه دهم.»

مک ایلروی گفت: «من فقط باید خودم را در موقعیتی قرار دهم، همچنان خودم را در آنجا قرار دهم.

بدتر از برنده نشدن در سنت اندروز این بود که در هشت سال گذشته به ندرت خود را در آن موقعیت قرار می داد. تنها سه بار در 29 مسابقه اصلی قبلی خود، دور نهایی را نزدیکتر از 5 شوت پشت سر گذاشته بود.

ارزیابی فوری مک ایلروی عصر یکشنبه حقیقتی دارد. او بیشتر از آن که باخت کتک خورد.

این احساس فقط به این دلیل بود که خیلی ها می خواستند او برنده شود.

او به داخل گورچه در نهمین پار-4 رفت و نگاهی به پرنده را به یک بوگی تبدیل کرد. یانگ یک شانس 6 فوتی پرنده را در 15 از دست داد. او یک شات بزرگ و جسورانه را در 16 به هدر داد، زمانی که گوه‌اش کوتاه شد و به سمت پایین برآمد. دو شوت او در هفدهم بهتر از مک‌ایلروی بود، اما شانس او ​​را کوتاه کرد. و برای داشتن هر شانسی به چیز خاصی نیاز داشت، هجدهمین گرین را سوار کرد و یک توپ 15 فوتی عقابی را که فقط برای یک مدال نقره خوب بود، زد.

چهار رشته در چهار سال. تنها سه بازیکن دیگر در قرن قبل، این تعداد را در سن 25 سالگی یا کمتر داشتند – بابی جونز، جک نیکلاس و تایگر وودز.

او به اندازه مک ایلروی لحظات «چه می شد اگر» خواهد داشت. و این فقط از سنت اندروز است. یانگ، بهترین تازه‌کار تور PGA در این سال، همچنین یک بوگی سه پرتابی را در سوراخ شانزدهم انجام داد تا یک شوت از پلی آف در مسابقات قهرمانی PGA را به پایان برساند.

___

زالاتوریس در مسابقات قهرمانی PGA از ارتفاع 20 فوتی روی سوراخ شانزدهم در ساوت هیلز سه پرتاب کرد. او در پلی آف مقابل جاستین توماس شکست خورد. و سپس در بروکلین برای یو اس اوپن، او به سختی یک پرتاب 15 فوتی در آخرین سوراخ را از دست داد تا مجبور به پلی آف شود.

فقط این تصور را نداشته باشید که مک‌ایلروی تنها بازیکنی بود که سنت اندروز را ترک کرد – به همراه دو بازیکن دیگر در این سال – احساس می‌کرد که باید برنده می‌شد.

زمانی که کامرون اسمیت از پنج پرنده مستقیم فرار کرد تا خط نهم عقب را شروع کند، سوراخ واقعاً کوچک شد و جلو افتاد. مک ایلروی گفت: «من مجبور بودم برای درست کردن پرنده‌ها عمیق حفاری کنم و نمی‌توانستم.

ناامیدی؟ مطمئن.

او کار کمی انجام داد، و حتی کمتر درست. تصور کنید که در یک ماژور سهمی از سرب 54 حفره ای داشته باشید، به هر سبزی در مقررات ضربه بزنید و باز هم برنده نشوید. مک ایلروی هر رنگ سبز را دو تا زد. او پس از رسیدن به رتبه 5 پنجم در دو و رانندگی سبز در پار-4 10، پرنده های دو پرتاب داشت.

مسابقات اوپن بریتانیا، روری مک ایلروی را نیش زد، حتی اگر او بگوید که زندگی یا مرگ نیست. این ممکن است حتی بیشتر از 80 سالگی او در دور پایانی مسترز 2011 به درد بخورد. او در آن زمان تنها 21 سال داشت، بدون رشته، زمانی که استعداد فراتر از انتظارات بود.

گلف AP بیشتر: https://apnews.com/hub/golf و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

آیا این بدتر یا بهتر این است که مک ایلروی تنها بازیکنی بود که امسال در هر چهار رشته اصلی در بین 10 بازیکن برتر قرار گرفت بدون اینکه برنده شود؟ آخرین بازیکنی که این کار را انجام داد، ریکی فاولر در سال 2014 بود، خاطره ای دور چون فاولر برنده یک رشته اصلی نشده است (و اکنون در آستانه سقوط از 150 رتبه برتر جهان است).

اما پس از آن او در همان سال با یک رکورد در کنگره آمریکا قهرمان شد. او سال بعد در جزیره کیاوا قهرمان PGA شد. و دو سال بعد، او نام خود را به کوزه کلارت در رویال لیورپول اضافه کرد و یک قهرمانی دیگر PGA را تنها با فاصله چهار هفته به دست آورد.

یک فکر برای کامرون یانگ ذخیره کنید.

او هشت ماه و سه هفته تا مستر فرصت بعدی دارد. این همان انتظار برای زلاتوریس و یانگ است، به جز دو استثنا.

این یک عملکرد یک بار در حرفه در رشته های اصلی است. اسپیث 21 ساله بود، در سال سوم حرفه ای بودنش. موفق باشید تا با آن زندگی کنید، اگرچه مشکل خوبی است.

اسمیت 30 شوت از پشت 9 زد – جک نیکلاوس (1986) و گری پلیر (1978) وقتی مستر را بردند این کار را انجام دادند – و 64 او کمترین امتیاز پایانی یک قهرمان اوپن در سنت اندروز بود. در میان دورهای پایانی عالی در تاریخ اوپن، رقیب 65 دور فیل میکلسون است که در مویرفیلد در سال 2013 پیروز شد.

مک ایلروی اکنون از زمان آخرین پیروزی خود، 30 رشته اصلی را پشت سر گذاشته است. شاید تعجب آورتر این باشد که اوپن بریتانیا اولین باری بود که در آن خشکسالی پس از 54 حفره در صدر جدول بود.

مک ایلروی اکنون 33 ساله است و هنوز چهار رشته دارد، به جز موهای خاکستری دور لبه ها. محبوبیت او اکنون به اندازه آن زمان است، اگر نه بیشتر.

مشکل برنده شدن خیلی زود این است که باخت می تواند بدتر از آنچه هست احساس کند.

یک بازیکن نسبت به بقیه متمایز است و این محصول انتظارات است. جردن اسپیث این احساس را می داند. او برنده مسابقات مسترز و آزاد ایالات متحده شد، یک ضرب تا پلی آف در سنت اندروز برای بازی سوم گرند اسلم فاصله داشت و در PGA نایب قهرمان شد.