میک مولوینی گفت اسناد طبقه بندی شده به دست آمده از مارآ لاگو ترامپ “جدی” است اما ممکن است این حمله را توجیه نکرده باشد.

مولوانی به سی ان ان گفت: «آنها باید شواهدی را به دادگاه ارائه کنند تا دلیل احتمالی را نشان دهند.

مولوینی گفت که اگر ترامپ «این اسناد را به نفع خودش نمی دانست»، این اسناد را نمی گرفت.

با این حال، او گفت که ممکن است این یک “اورژانس” برای توجیه حمله 8 اوت کافی نبوده باشد.

  • میک مولوینی گفت اسناد طبقه بندی شده ضبط شده در مار-آ-لاگو “موارد جدی” هستند.

  • ترامپ گفته است که تمام مواد از طبقه بندی خارج شده است و او “دستور ثابتی” برای از حالت طبقه بندی اسناد دارد، اما 18 مقام ارشد سابق کاخ سفید از جمله مولوینی این ادعا را پس گرفتند.

    مولوینی به Alisyn Camerota از CNN گفت که اسناد حساس “موارد جدی” هستند که قرار نیست در خانه رئیس جمهور سابق وجود داشته باشند، اما برای توجیه استفاده از حکم بازرسی برای بازیابی اسناد باید یک “اورژانس” وجود داشته باشد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    میک مولوانی، رئیس سابق دفتر رئیس جمهور دونالد ترامپ، روز جمعه گفت که اگرچه بازیابی و ذخیره اطلاعات محفظه حساس ترامپ از کاخ سفید “توجه او را جلب کرد”، اما ممکن است حمله FBI به مار-آلاگو را توجیه نکرده باشد.

    مولوینی همچنین در این مصاحبه گفت که اگر ترامپ اسناد طبقه بندی شده را «نفع خود و منفعت او نمی دانست» نمی گرفت، اما ممکن است این یک غفلت بوده باشد.

    برگه پوشش درخواست برای حکم جستجوی ترامپ که روز پنجشنبه مهر و موم نشده بود نشان داد که FBI در حال بررسی است که آیا ترامپ قوانین فدرال مربوط به حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی، پنهان کردن یا حذف سوابق دولتی و ممانعت از تحقیقات فدرال را نقض کرده است.

    در 8 آگوست، FBI خانه ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، را جستجو کرد و 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده، از جمله اطلاعات محرمانه حساس تقسیم شده را که بالاترین سطح حساسیتی است که یک سند طبقه بندی شده می تواند دریافت کند، توقیف کرد.

    • “خب، یک حکم بازرسی واقعاً فقط در صورت اضطراری مجاز است، درست است؟ اگر شواهد این باشد که یا کسی قرار است آن را ببیند که نباید ببیند، یا اگر شواهد قرار است ناپدید شوند یا از بین بروند یا منتقل شوند.” مولوی گفت.