میچ مک کانل از دونالد ترامپ به دلیل درخواست برای “فسخ” قانون اساسی ایالات متحده انتقاد کرد

دعوای شام: میچ مک‌کانل به جمهوری‌خواهان می‌پیوندد تا شام دونالد ترامپ با برتری‌طلبان سفیدپوست را محکوم کند

مک کانل از پیشنهاد ترامپ مبنی بر خاتمه قانون اساسی ایالات متحده و انتصاب مجدد او به عنوان رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: هرکسی که معتقد است “برای سوگند خوردن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده کار بسیار سختی خواهد داشت.”

ترامپ در پی‌گیری روز دوشنبه گفت که «من می‌خواستم قانون اساسی را فسخ کنم» را تکذیب کرد، حتی اگر پست اصلی – با کلمه «فسخ» – در حساب Truth Social او باقی مانده است.

شومر گفت: «جمهوری‌خواهان باید صحبت کنند، زیرا اگر آمریکا خود را از دونالد ترامپ و ایدئولوژی MAGA او خارج نکند، می‌تواند سبک زندگی آمریکایی ما را تضعیف کند.»

مک کانل که هفته گذشته ترامپ را به خاطر ضیافت شامش با یک طرفدار برتری‌طلبی سفیدپوست به شدت مورد انتقاد قرار داد، نمی‌گوید که اگر جمهوری‌خواهان دوباره او را برای ریاست جمهوری در دو سال آینده معرفی کنند، از ترامپ حمایت خواهد کرد یا خیر.

ترامپ به گزارشی از توییتر در مورد نحوه رسیدگی به گزارش‌های خبری در سال 2020 در مورد یک لپ‌تاپ متعلق به هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا استناد کرد.

مک‌کانل درباره آن رویداد گفت: «در حزب جمهوری‌خواه جایی برای یهودستیزی یا برتری‌طلبی سفیدپوستان وجود ندارد» و هر کسی که با افرادی با این دیدگاه‌ها ملاقات کند «بعید است که هرگز به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شود».

ترامپ و جمهوری خواهان: رهبران جمهوری خواه عمدتاً در برابر درخواست دونالد ترامپ برای تعلیق قانون اساسی سکوت کرده اند

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مک‌کانل ترامپ را به دلیل درخواست «فسخ» قانون اساسی مورد ضربه قرار داد.



منبع

اکثر جمهوری خواهان در مورد اظهارات ترامپ اظهارنظر فوری نکردند. برخی از اعضای جمهوری خواه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در برنامه های مصاحبه یکشنبه و پس از بازگشت بسیاری از آنها به واشنگتن، دی سی، برای تجارت کنگره.

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا در مورد بیانیه روز شنبه ترامپ اظهار نظری نکرده بود تا اینکه پس از نشست ناهار جمهوری‌خواهان، کنفرانس خبری با خبرنگاران را با بیانیه‌ای کوتاه آغاز کرد. دیگر رهبران جمهوری خواه نیز در بحث درباره دیدگاه ترامپ در مورد قانون اساسی ایالات متحده ممتنع بوده اند.

این شامل شام ترامپ با فوئنتس و خواننده رپ یه (کانیه وست) است که هر دوی آنها اظهارات یهودی ستیزانه زیادی داشته اند.

ترامپ و مک کانل بارها بر سر آینده حزب جمهوری خواه با هم درگیر شده اند. تنش ها تنها در پی تغییرات حزب جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای و اعلام ترامپ مبنی بر اینکه در سال 2024 مجدداً به دنبال ریاست جمهوری خواهد بود، افزایش می یابد.

او در توییتی نوشت: هفته گذشته ترامپ را به خاطر شام خوردن با فوئنتس و وست محکوم نمی کنید. ترامپ گفت: “این هفته ترامپ گفت ما باید همه قوانین، مقررات و غیره “حتی قوانین قانون اساسی” را برای لغو انتخابات لغو کنیم. آیا شما آنقدر بی اصول هستید که این را هم محکوم نمی کنید؟

برخی از جمهوری خواهان گفتند که رهبران برای محکوم کردن شام ترامپ بسیار کند عمل کردند و به همین ترتیب در ایده وی برای خرد کردن قانون اساسی تاخیر داشتند.

هنگامی که یک خبرنگار CNN از مک کارتی در مورد اظهارات ترامپ پرسید، او گفت: “من کاملاً از قانون اساسی حمایت می کنم” و ادامه داد.

در پی‌گیری دیگر، این مورد، ترامپ بار دیگر گفت: انتخابات باید به نفع برنده واقعی برود یا حداقل باید دوباره انجام شود.

اظهارات ترامپ در مورد قانون اساسی تنها به روند دشوار مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 وی افزود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا

واشنگتن – برای دومین بار در چند هفته اخیر، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل افراط‌گرایی سیاسی مورد سرزنش قرار داد و گفت که این کار را برای او سخت‌تر می‌کند تا دوباره ریاست جمهوری در سال 2024 را به دست آورد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که جمهوری‌خواهان بیشتری باید صحبت کنند: «ما به چیزی کمتر از یک بهمن محکومیت جمهوری‌خواهان نیاز نداریم، اما متأسفانه تمام چیزی که تاکنون به دست آورده‌ایم فقط چند مورد است. اینجا و آنجا موج می زند.”

سناتور جان کورنین، سناتور تگزاس، این بیانیه را “غیر مسئولانه” خواند و گفت که نامزدی مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور “به طور فزاینده ای کمتر با چنین اظهاراتی محتمل است.”

هفته گذشته، پس از انتقاد مک‌کانل از رئیس‌جمهور سابق به‌خاطر میزبانی شام با نیک فوئنتس، رهبر برتری‌طلب سفیدپوستان، ترامپ در واکنش به این سخنان، رهبر جمهوری‌خواه مجلس سنا را «بازنده» خواند.

لیز چنی، نماینده جمهوری خواه، نماینده ایالت وایو، که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان توسط رقیب مورد حمایت ترامپ شکست خورد، کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوریخواه مجلس نمایندگان را هدف گرفت.

ترامپ در ادامه گفت که این وضعیت “اجازه می دهد تا تمام قوانین، مقررات و مواد، حتی آنهایی که در قانون اساسی آمده است، خاتمه یابد.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا

ترامپ در پستی که روز شنبه در سایت Truth Social منتشر کرد، به گزارش توئیتری درباره نحوه مدیریت غول رسانه‌های اجتماعی با داستان‌های خبری درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن اشاره کرد و یک سوال عجیب را مطرح کرد: “آیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را بیرون می‌زنید و برنده حق را اعلام می‌کنید، یا آیا شما یک انتخابات جدید دارید؟”

بررسی واقعیت: جو بایدن علیرغم ادعاهای مخالف مداوم، به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد

مک کانل به واکنش آهسته در میان جمهوری خواهان پیوست که به درخواست عجیب ترامپ برای «فسخ» قانون اساسی ایالات متحده و انتصاب او به عنوان رئیس جمهور به دلیل مشکلات ادعایی در انتخابات 2020 اعتراض داشتند. تحقیقات متعدد، پرونده های قضایی و ممیزی ها هیچ تقلب گسترده ای را در سال 2020 در رای دهندگان پیدا نکردند، اگرچه ترامپ همچنان به انتشار ادعاهای نادرست ادامه می دهد.