میهمانان Factbox- State of the Union عبارتند از قهرمان پارک مونتری، دیپلمات سابق افغان

* رویا رحمانی سفیر پیشین افغانستان در ایالات متحده: رحمانی اولین سفیر زن افغانستان در ایالات متحده بود که از دسامبر 2018 تا ژوئیه 2021 در این سمت خدمت کرد. ایالات متحده خروج نیروهای خود از افغانستان را در اوت 2021 پس از یک جنگ 20 ساله

واشنگتن (رویترز) – سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در وضعیت اتحادیه در روز سه شنبه فهرستی از مهمانان را شامل می شود که شامل مردی است که مرد مسلحی را که به 11 نفر در کالیفرنیا تیراندازی کرد، خلع سلاح کرد، سفیر سابق افغانستان و خانواده تایر نیکولز. توسط پلیس ممفیس مورد ضرب و شتم مرگبار قرار گرفت.

در ادامه تعدادی از مهمانان مورد انتظار حضور دارند:

انتظار می رود بایدن از این سخنرانی که در یک جلسه مشترک کنگره ایراد می شود، به عنوان شروع غیررسمی فصل مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 استفاده کند و اولویت های سیاست خود را مشخص کند.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از رحمانی دعوت کرد تا مهمان وی باشد. مک کال، یک جمهوری خواه، گفت که امیدوار است حضور او “این سیگنال را برای زنان افغانستان ارسال کند که آنها فراموش نشده اند.”

* براندون تسای: مقامات به دلیل خلع سلاح مرد مسلحی که در جشن سال نو قمری در مونتری پارک کالیفرنیا 11 نفر را به ضرب گلوله کشته بود، مقامات او را قهرمان نامیدند. اقدامات او به دلیل جلوگیری از خونریزی بیشتر مورد ستایش قرار گرفت.

* مادر تایر نیکولز، روون ولز، و ناپدری او، رادنی ولز: نیکولز، یک راننده سیاهپوست، پس از ضرب و شتم توسط پلیس پس از توقف ترافیک در 7 ژانویه جان باخت. پنج افسر پلیس ممفیس به قتل او متهم شده اند.

توسط کانیشکا سینگ

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن، ویرایش توسط روزالبا اوبراین)



منبع

والدین دعوت نامه رئیس انجمن سیاهپوستان کنگره، استیون هورسفورد، نماینده ایالات متحده، که یک دموکرات است، را پذیرفتند.

او توسط جودی چو، نماینده ایالات متحده، یک دموکرات از کالیفرنیا دعوت شده بود.