مینه سوتا AG کیت الیسون از رکورد جنایت در بحث های داغ دفاع می کند


کیت الیسون، دادستان کل دموکرات مینه سوتا (چپ) و رقیب جمهوری خواه جیم شولتز، که در اینجا در حال مناظره در 14 اکتبر دیده می شوند، یکشنبه شب برای چهارمین و آخرین مناظره خود گرد هم آمدند.  (عکس: آسوشیتدپرس)

کیت الیسون، دادستان کل دموکرات مینه سوتا (چپ) و رقیب جمهوری خواه جیم شولتز، که در اینجا در حال مناظره در 14 اکتبر دیده می شوند، یکشنبه شب برای چهارمین و آخرین مناظره خود گرد هم آمدند. (عکس: آسوشیتدپرس)

کیت الیسون، دادستان کل دموکرات مینه سوتا (چپ) و رقیب جمهوری خواه جیم شولتز، که در اینجا در حال مناظره در 14 اکتبر دیده می شوند، یکشنبه شب برای چهارمین و آخرین مناظره خود گرد هم آمدند. (عکس: آسوشیتدپرس)

دادستان کل مینه سوتا کیت الیسون (د) از خود در برابر اتهاماتی مبنی بر حمایت از کاهش بودجه پلیس دفاع کرد و رقیب جمهوری خواه خود، جیم شولتز را متهم کرد که در چهارمین و آخرین مناظره یکشنبه شب خود، حقوق سقط جنین را به خطر انداخته است.

الیسون در این مناظره اعلام کرد: «من در طول چهار سال دوره ریاستم به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها دلار درخواست کرده‌ام تا بتوانیم جنایتکاران خشن را در زمانی که استان‌ها از ما درخواست می‌کنند به زندان بیاندازیم. میزبانی شده توسط KSTP-TV.

او بعداً در این مناظره افزود: «کاهش بودجه پلیس هرگز ایده خوبی نبود و حتی بدتر از آن بود».

الیسون، وکیل سابق منافع عمومی، قانونگذار ایالتی و عضو کنگره، در واقع هرگز از کاهش بودجه پلیس حمایت نکرده است. او به هاف پست گفت: «فکر نمی‌کنم باینری طرفدار پلیس/ضد پلیس باشد. نمایه ژوئن 2020.

اما شولتز به ویژه الیسون را به خاطر حمایت از رای “آری” در مورد سوال 2 مورد انتقاد قرار داد، همه پرسی سال 2021 در مینیاپولیس که می توانست اداره پلیس شهر را با بخش چندوجهی امنیت عمومی جایگزین کند.

شولتز، وکیل صندوق تامینی تحصیل کرده هاروارد، این همه پرسی را برگزار کرد که رای دهندگان را رد کردند، طرحی برای «کاهش بودجه و از بین بردن بزرگترین نیروی پلیس مینه سوتا».

او گفت: «این فقط احمقانه یا اشتباه نیست. “این غیر اخلاقی است.”

الیسون خاطرنشان کرد که فاکس 9، یک ایستگاه تلویزیونی محلی، تلاش‌ها برای ادغام حمایت از تصویب سؤال 2 را با «کم کردن بودجه» از نیروی پلیس مینیاپولیس خوانده است. “گمراه کننده.”

او گفت: «آنچه مردم در مینیاپولیس به دنبال آن بودند، راه بهتری برای پیشرفت است.

اگر همه‌پرسی تصویب می‌شد، مینیاپولیس می‌توانست روشی مبتنی بر سلامت عمومی را برای مقابله با جرم و جنایت اجرا کند که مدافعان امیدوار بودند تکنیک‌های سنتی اجرای قانون را با روش‌های پیشروتر اطلاع‌رسانی ترکیب کند. شهر دیگر ملزم به حفظ نسبت مشخصی از افسران پلیس به ازای جمعیت نبود، اما شورای شهر آزاد بود تا هر اندازه که می‌خواست برای افسران بودجه اختصاص دهد.

بسیاری دیگر از دموکرات‌های برجسته مینه‌سوتا، از جمله فرماندار تیم والز (D) و شهردار مینیاپولیس، یاکوب فری (D)، با این وجود از سوال 2 دفاع کردند و در نهایت با 14 درصد شکست خورد.

در مقابل، الیسون در حمایت از تصویب رفراندوم به چهره‌های چپ‌گرای بیشتری مانند ایلهان عمر، نماینده مجلس نمایندگان پیوست. عمر و نماینده کوری بوش (D-Mo.) که در اوایل هفته برای الیسون کمپین تبلیغاتی کردند، هم شعار «کاهش بودجه پلیس» و هم درخواست اساسی برای کاهش بودجه پلیس به نفع سایر برنامه های اجتماعی را پذیرفته اند.

شولتز گفت: «واقعیت این است که کیت الیسون در جزیره‌ای با چند رادیکال در سراسر کشور است. “و این نشان دهنده میزان افراطی او در مینه سوتا است.”

شولتز همچنین به دنبال سرزنش الیسون برای ناتوانی در جلوگیری از افزایش جنایات خشونت آمیز در مینه سوتا بود و مدعی شد که الیسون در میان افزایش جرم و جنایت «روی دستانش نشسته است».

اما الیسون خاطرنشان کرد که دادستان کل فقط به دعوت دادستان های شهرستان رسیدگی به جرایم را بر عهده می گیرد. او گفت که در 50 مورد از این قبیل که الیسون ریاست آنها را بر عهده داشته است، دفتر دادستان کل دارای میزان محکومیت کامل است.

او گفت: “رقیب من هرگز پا در دادگاه نگذاشته است و اساساً فقط ترس آفرین است.”

اگر شولتز سعی کرده جرم و جنایت را به موضوع کمپین تبدیل کند، الیسون روی حقوق سقط جنین تمرکز کرده است، جایی که او معتقد است نسبت به شولتز برتری دارد.

او معتقد است که نمی توان به شولتز برای حمایت از حق مینسوتان ها برای سقط جنین “ایمن و قانونی” اعتماد کرد.

الیسون خاطرنشان کرد که شولتز در هیئت مدیره Human Life Alliance که یک گروه ضد سقط جنین است، خدمت کرده است و در طول انتخابات مقدماتی GOP قول داده است که در صورت انتخاب شدن، علیه حقوق سقط جنین “به توهین، توهین، توهین” ادامه دهد.

شولتز ادعا کرد که اجازه نخواهد داد دیدگاه های ضد سقط جنین مانع دفاع از حقوق سقط جنین موجود در مینه سوتا در دادگاه شود.

“گفتم [during the primary] او گفت که من از دفتر دادستان کل مینه سوتا برای سیاست سقط جنین استفاده نخواهم کرد. من این را آشکارا گفتم و افراد سمت راست به من حمله کردند و اکنون کیت از سمت چپ به من حمله می کند.

الیسون به مردم هشدار داد که تضمین‌های شولتز را باور نکنند، و آنها را با قضات محافظه‌کار دیوان عالی مقایسه کرد که به عنوان نامزد پیشنهاد کردند که از حق قانونی سقط جنین حمایت می‌کنند اما در ژوئن گذشته با تصمیم در پرونده Dobbs v. Jackson Women’s Health به لغو آن رأی دادند سازمان.

«همه آنها گفتند که حق سقط جنین را حفظ خواهند کرد. الیسون گفت همه آنها آن را ورق زدند. او هم همین کار را خواهد کرد.»

پس از پیروزی سخت در انتخابات در سال 2018، الیسون به دلیل نقشش در پیگرد موفقیت آمیز درک شووین، افسر پلیس سابق مینیاپولیس که به قتل جورج فلوید در می 2020 محکوم شد، شهرت ملی به دست آورد.

اما نزدیک به دو سال و نیم پس از مرگ فلوید، افزایش جنایات خشونت‌آمیز ملی که به مینه‌سوتا رحم نکرده است، الیسون را در حالت تدافعی قرار داده است.

نظرسنجی نشان می دهد که الیسون و شولتز در یک قفل شده اند گرمای مرده برای نقش عالی اجرای قانون در ایالت.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع