میت رامنی گفت: نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2024 “مثل کوزه پیری است که مدام بازی ها را می بازد”.

در حالی که 93 درصد از نامزدهای مورد تایید ترامپ در انتخابات مقدماتی خود پیروز شدند، بر اساس داده های Ballotpedia، میزان موفقیت رئیس جمهور سابق در انتخابات عمومی به 80 درصد کاهش یافت. چندین نامزد برجسته که او از آنها حمایت می کرد به مخالفان دموکرات خود شکست خوردند، از جمله نامزدهای سنا بلیک مسترز در آریزونا و مهمت اوز در پنسیلوانیا، و همچنین تودور دیکسون، که برای فرمانداری در میشیگان نامزد شد.

او در ماه مه گفت که به احتمال زیاد ترامپ در صورت کاندیداتوری به راحتی نامزد جمهوری خواهان ریاست جمهوری 2024 خواهد شد. ترامپ کمپین انتخاباتی خود را اعلام نکرده است، اگرچه او گفت که در 15 نوامبر “اعلان بزرگ” را اعلام خواهد کرد.

این سناتور از زمان انتخابات 2016 به شدت از ترامپ انتقاد کرده و او را “تقلب” خوانده و گفته است که “مردم مردم آمریکا را برای مکیدن بازی می‌کند.”

ترامپ و تعدادی از حامیانش میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا را مقصر دانسته اند. سی ان ان گزارش داد که رئیس جمهور سابق با متحدان خود در کنگره تماس گرفته و از آنها خواسته است که سناتور کنتاکی را سرزنش کنند.

او با استناد به نتایج ضعیف میان‌دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه، از جمهوری‌خواهان خواست که یک «پارچ متفاوت» انتخاب کنند.

  • سناتور میت رامنی (R-UT) در حین رای گیری در ساختمان کنگره ایالات متحده در 8 سپتامبر 2022 با خبرنگاران در متروی سنا صحبت می کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در جریان یک رویداد شب انتخابات در مار-آ-لاگو با رسانه ها صحبت می کند. در 08 نوامبر 2022 در پالم بیچ، فلوریدا.

    رامنی در هر دو محاکمه استیضاح رئیس جمهور وقت به محکومیت ترامپ رای داد.

    از سوی دیگر، خود ترامپ به دلیل تأثیر آشکارش بر رای دهندگان مورد انتقاد تحلیلگران جمهوری خواه، کارشناسان و اکنون رهبرانی مانند رامنی قرار گرفته است.

    از عصر دوشنبه، دموکرات‌ها اکثریت را در سنا حفظ کردند و همچنان در حال رقابت برای کنترل مجلس هستند – نتیجه ناامیدکننده‌ای برای رهبران جمهوری‌خواه که قبلاً معتقد بودند «موج قرمز» آرای جمهوری‌خواهان آمریکا را فرا خواهد گرفت.

    صدای ضبط شده ای از اظهارات رامنی عصر دوشنبه در برنامه “All In with Chris Hayes” شبکه MSNBC پخش شد.

    سناتور میت رامنی از یوتا گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا «مانند کوزه پیری است که مدام بازی ها را می بازد»، او را به خاطر عملکرد ضعیف حزب جمهوری خواه در میان دوره ای سرزنش کرد و نسبت به حمایت از او در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هشدار داد.

    رامنی ترامپ را مقصر نمایش حزب جمهوری‌خواه دانست و او را یک «آلباتروس» در چشم‌اندازهای انتخاباتی خواند.

  • رامنی افزود: “من درک می کنم که او فردا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و این را اعلام خواهد کرد. این مانند پیرزن است که بازی ها را از دست می دهد.”

    قابل توجه است که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا علیرغم تلاش های ترامپ برای تضعیف او در هفته قبل، با اختلاف 20 درصدی دوباره در انتخابات پیروز شد. رئیس جمهور سابق علناً دیسانتیس را با نام مستعار «رون دیسانتیمونیوس» مورد تمسخر قرار داده بود و یک گردهمایی فلوریدا را برگزار کرد که با رویدادهای مبارزات انتخاباتی دیسانتیس در یک یکشنبه مهم قبل از انتخابات میان دوره ای رقابت کرد.

    رامنی به سائول کاپور از ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «من فکر می‌کنم پرزیدنت ترامپ در چشم‌انداز انتخاباتی برخی از نامزدهای ما یک آلباتروس بود. او به انتخاب برخی از افرادی که معلوم شد کاندیداهای چندان مؤثری نیستند، کمک کرد.»

    او گفت: “اگر می خواهیم برنده شویم، به یک پارچ متفاوت روی تپه نیاز داریم.” و من می دانم که برخی از هواداران او را دوست دارند، اما زمان آن فرا رسیده است که او از تپه خارج شود، زیرا ما یک نیمکت واقعی قوی داریم.

    سناتور میت رامنی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را “آلباتروس” در مورد چشم انداز انتخاباتی در میان دوره ای خواند.آنا پولساز/گتی ایماژ، جو رادل/گتی ایماژ

    • اظهارات اخیر رامنی در حالی بیان می شود که گوشه های مختلف حزب جمهوری خواه یکدیگر را به دلیل نتایج ضعیف حزب جمهوری خواه در میان دوره ای امسال مقصر می دانند.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    سناتور میت رامنی، رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ را با یک “پارچ پیر” روی تپه مقایسه کرد.