مک کانل از بعد از ژانویه حمایت می کند. 6 بازنگری در قانون انتخابات

اظهارات رهبر جمهوری خواه به این قانون رونق بزرگی می دهد زیرا این گروه دو حزبی برای تصویب این لایحه قبل از پایان سال و پیش از چرخه انتخابات بعدی فشار می آورد. ترامپ همچنان ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات را مطرح می‌کند و می‌گوید که در انتخابات پیروز شده است زیرا در نظر دارد یک نامزدی دیگر در سال 2024 انجام دهد.

لیزا ماسکارو، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

مک کانل این اظهارات را درست قبل از رای گیری کمیته در مورد این قانون بیان کرد. او گفت تا زمانی که توافق دو حزبی در مورد زبان تغییر قابل توجهی نداشته باشد از این لایحه حمایت خواهد کرد.

این قانون بخش‌هایی از قانون شمارش انتخابات 1887 را روشن و گسترش می‌دهد، که همراه با قانون اساسی، نحوه صدور گواهینامه انتخاب کنندگان و اعلام برندگان ریاست جمهوری توسط ایالت‌ها و کنگره را کنترل می‌کند. تغییرات در روند صدور گواهینامه در پاسخ به تلاش‌های ناموفق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدانش برای سوء استفاده از خلاءهای موجود در قانون برای لغو شکست او در سال 2020 از جو بایدن است.

مک کانل گفت: “فرآیند کنگره برای شمارش آرای منتخبان ریاست جمهوری 135 سال پیش نوشته شده است.”

واشنگتن (AP) – میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، روز سه‌شنبه گفت که با «افتخار» از قانونی حمایت می‌کند تا قوانین مربوط به تأیید انتخابات ریاست‌جمهوری را اصلاح کند و تلاش‌های دو حزبی برای بازنگری در قانون قرن نوزدهم را تقویت کند و از شورش دیگری در 6 ژانویه جلوگیری کند.

___

لایحه مجلس همچنین دلایل جدیدی را برای اعتراض ارائه می کند، در حالی که سنا این کار را نمی کند.

در حالی که لایحه سنا مستلزم آن است که یک پنجم از هر دو مجلس در مورد اعتراض انتخاباتی برای ایجاد رای گیری به توافق برسند، لایحه مجلس حداقل یک سوم اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم سنا را به توافق می رساند. در حال حاضر، تنها یک عضو از هر مجلس برای رأی دادن به مجلس و سنا در مورد رد انتخاب کنندگان یک ایالت مورد نیاز است.

انتظار می‌رود که سناتورها در جلسه روز سه‌شنبه اصلاحات جزئی در این قانون ایجاد کنند، اما لایحه را تا حد زیادی دست نخورده نگه دارند. این لایحه که توسط سناتور جمهوریخواه سوزان کالینز از مین و سناتور دموکرات جو مانچین از ویرجینیای غربی نوشته شده است، به وضوح نشان می دهد که معاون رئیس جمهور فقط نقش تشریفاتی در روند صدور گواهینامه دارد، قوانین مربوط به ایالت هایی را که آرای خود را به کنگره ارسال می کنند و همچنین تشدید می کند. اعتراض نمایندگان را سخت تر کند.

مک کانل خاطرنشان کرد که علاوه بر اعتراض جمهوری خواهان به پیروزی بایدن در سال 2021، دموکرات ها در سه بار اخیر که جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدند، مخالفت کردند. این قانون، حمایت از این مخالفت ها را برای کنگره دشوارتر می کند.

انتظار می رود کمیته قوانین سنا این قانون را روز سه شنبه تصویب کرده و آن را برای بررسی به اتاق کامل بفرستد. انتظار می رود که این لایحه تا پس از انتخابات نوامبر رای گیری شود.

اختلافات بین لوایح مجلس نمایندگان و سنا باید قبل از تصویب نهایی، از جمله صحبت در مورد اعتراضات کنگره، حل شود.

اگر به قانون تبدیل شود، این لایحه قوی‌ترین پاسخ قانونی کنگره به حمله 6 ژانویه 2021 خواهد بود که در آن صدها نفر از حامیان ترامپ افسران پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند، به ساختمان کنگره حمله کردند و در حالی که قانونگذاران در حال شمارش آرا بودند جلسه مشترک را قطع کردند. . پس از پاکسازی اغتشاشگران، مجلس نمایندگان و سنا اعتراضات حزب جمهوری خواه به رأی گیری در دو ایالت را رد کردند. اما بیش از 140 جمهوری خواه به حمایت از آنها رای دادند.

این تغییرات پاسخی مستقیم به ترامپ است که علناً چندین ایالت، اعضای کنگره و معاون رئیس جمهور وقت، مایک پنس را تحت فشار قرار داد تا به او کمک کنند، زیرا او تلاش می کرد تا پیروزی بایدن را خنثی کند. اگرچه تلاش ترامپ با شکست مواجه شد، قانونگذاران هر دو حزب گفتند که حملات او به انتخابات نشان‌دهنده نیاز به تدابیر قوی‌تر در قانون است.

مجلس نمایندگان قبلاً لایحه گسترده تری را در مورد بازنگری قوانین انتخابات تصویب کرده است، اما از حمایت جمهوری خواهان بسیار کمتری برخوردار است. در حالی که لایحه مجلس نمایندگان تعداد انگشت شماری از آرای جمهوری خواهان را دریافت کرد، نسخه سنا در حال حاضر از حمایت حداقل 12 جمهوری خواه برخوردار است – بیش از حد کافی برای شکستن یک فاجعه و تصویب قانون در سنا 50-50.