مک کارتی می گوید با ترامپ درباره مذاکرات سقف بدهی آمریکا صحبت کرده است

ترامپ که در بحبوحه چالش‌های حقوقی متعدد به‌دنبال یک دوره دوم ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ است، در عین حال از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه خواست که موضع سخت‌تری در مذاکرات اتخاذ کنند، تأثیر یک قصور را کم‌اهمیت جلوه داده است.

ترامپ هفته گذشته در شبکه اجتماعی Truth Social پست کرد: «جمهوری خواهان نباید بر سر سقف بدهی معامله کنند، مگر اینکه به هر چیزی که می خواهند دست پیدا کنند. “تا نکنید!!!”

نمایندگان ترامپ نمی توانند فوراً برای اظهار نظر در مورد گفتگوهای او با مک کارتی تماس بگیرند.

(گزارش توسط دیوید مورگان و ناتان لین؛ گزارش اضافی توسط رامی ایوب؛ نگارش توسط سوزان هیوی؛ ویرایش توسط آلیستر بل و چیزو نومیاما)



منبع

رئیس جمهور جو بایدن و مک کارتی روز پنجشنبه در حال نزدیک شدن به توافق بر سر افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری این کشور بودند که دو طرف تنها 70 میلیارد دلار از هم جدا کردند.

مک کارتی گفت که ترامپ به او گفته است که “مطمئن شوید که با پیشروی به یک توافق خوب دست یافته اید.”

مک کارتی که در خارج از ساختمان کنگره با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: من روز گذشته با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت کردم و این موضوع مطرح شد، اما فقط برای یک ثانیه.

برخی از جمهوری خواهان تندرو مجلس نمایندگان مخالف هرگونه توافق مصالحه ای هستند و اصرار دارند که هر توافقی باید شامل کاهش شدید هزینه ها باشد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده هشدار داده است که ممکن است از اول ژوئن برای پوشش تمام هزینه های خود با کمبود بودجه مواجه شود و اگر کنگره به توافق نرسد، یک نکول اقتصادی فاجعه بار را آغاز خواهد کرد.

واشنگتن (رویترز) – کوین مک کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه گفت که در روزهای اخیر به طور خلاصه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره مذاکرات سقف بدهی صحبت کرده است، زیرا زمان برای توافق برای جلوگیری از نکول کوتاه است.

اقتصاددانان می گویند که یک نکول از نظر اقتصادی ویرانگر خواهد بود، بازارهای مالی در سراسر جهان را متزلزل می کند، هزینه های استقراض را بالا می برد و باعث رکود عمیق ایالات متحده با افزایش بیکاری می شود.