مک کارتی می‌گوید که نیروهای فوق محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه با مخالفت با پیشنهاد او برای ریاست مجلس نمایندگان، این اکثریت را هدر می‌دهند.

اندی بیگز از آریزونا، مت گاتز از فلوریدا، باب گود از ویرجینیا، رالف نورمن از کارولینای جنوبی، و مت روزندیل از مونتانا – همه اعضای حزب محافظه کار آزادی – صریحاً با پیشنهاد مک کارتی برای ریاست مجلس مخالفت کرده اند. هیل گزارش داد که این گروه برنامه ریزی کرده است که یا در رای “حضور” یا برای نامزدی غیر از مک کارتی شرکت کند.

برای برنده شدن در انتخابات برای رئیس – مقام سوم در ردیف جانشینی ریاست جمهوری – یک نامزد باید اکثریت مطلق آراء را به دست آورد: 218 در این مورد از 435 کرسی مجلس. کنگره 118 که در 3 ژانویه 2023 تشکیل می شود، 222 نماینده جمهوری خواه خواهد داشت، در حالی که 212 نماینده دموکرات خواهد داشت. انتظار می‌رود همه دموکرات‌ها به حکیم جفریس، نماینده نیویورک برای ریاست مجلس رای بدهند و به مک‌کارتی فرصتی محدود برای تضمین پیروزی‌اش بدهد.

کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان کالیفرنیا.AP Photo/John Locher

  • در صورتی که مک کارتی نتواند اکثریت مورد نیاز آرا را کسب کند، مجلس رای فراخوانی خود را تا انتخاب رئیس جدید تکرار خواهد کرد. بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، زمانی که قبل از انتخاب رئیس جدید، 9 رای لازم بود، فراخوان‌های چندگانه در تاریخ فقط 14 بار اتفاق افتاده است و نه از سال 1923.

    مک کارتی به مجری برنامه ماریا بارتیرومو گفت: «در حال حاضر، در واقع توانایی ما برای حکومت کردن را به تأخیر می اندازد. “بنابراین من امیدوارم که همه دور هم جمع شوند و راهی برای حکومت با هم پیدا کنند. این چیزی است که مردم آمریکا می خواهند. در غیر این صورت، ما این اکثریت را هدر خواهیم داد.”

    مک کارتی، در مصاحبه با فاکس نیوز “یکشنبه صبح آینده” گفت که این مخالفت های حزب جمهوری خواه با مخالفت با پیشنهاد او، اکثریت جمهوری خواهان را که قرار است کنترل مجلس نمایندگان را در جلسه بعدی کنگره به دست بگیرند، “هدر خواهند داد”.

    مایک لاولر، نماینده منتخب جمهوری‌خواه نیویورک، به جیک تاپر، یکی از مجریان این نشست در شبکه سی‌ان‌ان گفت: «وقتی اکثریت قاطع کنفرانس از کوین حمایت کامل می‌کنند، ما توسط تعداد انگشت شماری از اعضا گروگان نخواهیم بود». “وضعیت اتحادیه” روز یکشنبه افزود: “این به طور بالقوه چیزی است که می تواند به نتیجه برسد. اما من فکر می کنم سرهای سردتر پیروز خواهند شد. و فکر می کنم در 3 ژانویه، کوین آرای لازم را برای تبدیل شدن به آن خواهد داشت. گوینده.”

    دیوید جویس نماینده حزب جمهوری خواه از اوهایو روز یکشنبه در مصاحبه ای با “این هفته” در ABC، ایده پیشنهادی را “احمقانه” خواند و گفت که مک کارتی “کار سختی را که برای گرد هم آوردن اکثریت لازم بود انجام داده است.”

    برای به دست آوردن این کرسی، او تقریباً به تمام 222 عضو مجلس حزب جمهوری خواه نیاز دارد تا در 3 ژانویه به او رای دهند.

  • نمایندگان مک کارتی بلافاصله به درخواست های Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اعضای دیگر گروه آزادی از اعلام موضع خود در مورد مک کارتی خودداری کرده اند، اگرچه فاکس نیوز گزارش داد که برخی از تندروهای محافظه کار قانون جدیدی را برای کنگره پیشنهاد کرده اند که تخلیه کرسی رئیس مجلس را در ازای رای دادن به مک کارتی آسان تر می کند.

کوین مک کارتی، نماینده کالیفرنیا، نامزد جمهوری خواهان برای ریاست بعدی مجلس، برای کسب آرای مورد نیاز برای کسب کرسی در ژانویه با یک نبرد دشوار روبرو است، در حالی که انصراف از درون حزب او بزرگترین تهدید را برای پیروزی او به شمار می‌رود.

مک کارتی در حزب خود با معترضانی مواجه است که به گفته او با مخالفت با او اکثریت حزب جمهوری خواه را «هدر خواهند داد».

کوین مک کارتی

کوین مک کارتی، نماینده کالیفرنیا، نامزد جمهوری خواهان برای ریاست بعدی مجلس است.

  • مک کارتی به بارتیرومو گفت: «فکر می‌کنم در مجلس به همه احترام گذاشته می‌شود، فارغ از اینکه کجا هستید. “باید به خاطر داشته باشیم، ما در 222 عضو خواهیم نشست، بنابراین هر پنج عضو می توانند ما را برای رسیدن به هدف نگه دارند.”