مک دونالد برای اولین بار در ۱۴ سال گذشته قیمت چیزبرگر را افزایش داد

فست فود زنجیره ای اعلام کرد که رستوران های بریتانیایی آن بین 10 تا 20 پیکسل به تعدادی از اقلام اضافه خواهند کرد.

این در حالی است که این شرکت گزارش داد که فروش جهانی 9.7 درصد برای سه ماه منتهی به پایان ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

در اینجا پنج کشور گران قیمت برای یک بیگ مک به دلار آمده است:

نستله سازنده کیت کت، Unilever سازنده Marmite و نانوایی های زنجیره ای Greggs از جمله مواردی هستند که در سال جاری قیمت ها را افزایش داده اند.

بنر با مضمون

بنر با مضمون “تماس بگیرید”

5. کانادا – 5.25 دلار

اگر در حال خواندن این صفحه هستید و نمی توانید فرم را ببینید، باید برای ارسال سوال یا نظر خود از نسخه موبایلی وب سایت بی بی سی دیدن کنید یا می توانید به آدرس [email protected] به ما ایمیل بزنید. لطفاً نام، سن و محل سکونت خود را در هر ارسالی ذکر کنید.



منبع

وی با بیان اینکه برخی از قیمت‌ها تاثیری نداشته است، گفت: ما درک می‌کنیم که افزایش قیمت‌ها خبر خوبی نیست، اما تا جایی که توانستیم این تغییرات را به تاخیر انداختیم و به حداقل رساندیم.

آیا به دلیل افزایش هزینه های زندگی، چیزهایی مانند غذای آماده را کاهش داده اید؟ تجربه خود را با ایمیل به اشتراک بگذارید [email protected].

روز سه‌شنبه، این شرکت اعلام کرد که در حال بررسی این است که آیا گزینه‌های منوی تخفیف‌دار بیشتری اضافه کند، زیرا افزایش هزینه‌های زندگی، به‌ویژه در اروپا، منجر به خرید برخی از مشتریان کم‌درآمد می‌شود که اقلام ارزان‌تر و وعده‌های غذایی ترکیبی کم‌تری را خریداری کنند.

آلیستر ماکرو، مدیر اجرایی مک دونالد در بریتانیا و ایرلند، در ایمیلی به مشتریان گفت که این شرکت با “انتخاب های سخت” در مورد قیمت های خود مواجه است.

برخی از شرکت ها نیز مجبور به افزایش دستمزدها برای جذب و حفظ کارمندان هستند، در حالی که مشاغل خالی در بالاترین حد خود هستند. با این حال، افزایش دستمزدها با افزایش هزینه های زندگی سازگار نیست.

مک دونالد بیش از 36000 رستوران در بیش از 100 کشور جهان دارد.

1. سوئیس – 6.71 دلار

مک دونالد برای اولین بار در بیش از 14 سال گذشته قیمت چیزبرگر خود را به دلیل فشارهای رو به رشد هزینه افزایش داده است.

شرکت‌ها با افزایش قیمت‌ها برای مواردی مانند سوخت، دستمزد و مواد تشکیل دهنده، با افزایش قیمت‌ها با سریع‌ترین نرخ خود در 40 سال گذشته مواجه هستند.

اکونومیست از سال 1986 هزینه یک بیگ مک را در سرتاسر جهان ردیابی کرده است. بر اساس ارقام ماه جولای، بریتانیا چهاردهمین کشور گران قیمت در بین 54 کشوری است که یک بیگ مک خریداری می کند و قیمت آن 3.69 پوند (4.44 دلار) است.

چیزبرگر مک دونالد در برلین

به گفته این شرکت، سایر اقلامی که در حال افزایش قیمت هستند شامل وعده های غذایی صبحانه، قهوه های بزرگ، جعبه های اشتراکی مک ناگت و ارتقاء از وعده های غذایی متوسط ​​به بزرگ است.

اگر قیمت چیزبرگر مک دونالد مطابق با تورم افزایش یافته بود، اکنون 1.42 پوند قیمت داشت.

کجای دنیا یک بیگ مک بیشترین هزینه را دارد؟

4. سوئد – 5.59 دلار

روز سه شنبه، کوکاکولا، غول نوشیدنی، به بلومبرگ گفت که قیمت های جهانی آن به طور متوسط ​​حدود 5 درصد افزایش یافته است.

3. اروگوئه – 6.08 دلار

اگر می خواهید با یک خبرنگار بی بی سی صحبت کنید، لطفاً یک شماره تماس وارد کنید. همچنین می توانید از راه های زیر در ارتباط باشید:

این امر پس از آن اتفاق افتاد که آمازون نیز اعلام کرد به دلیل هزینه‌های بالاتر قیمت‌ها را برای مشتریان افزایش می‌دهد، با افزایش قیمت سرویس اشتراک Prime آن از سپتامبر 1 پوند در ماه.

جنگ در اوکراین هزینه سوخت و مواد غذایی را افزایش داده است و تورم بریتانیا – نرخی که قیمت ها در آن افزایش می یابد – در ماه ژوئن به 9.4 درصد رسید که بالاترین سطح در بیش از 40 سال گذشته است.

قیمت چیزبرگر از 99p به 1.19 پوند افزایش یافته است.

برخی از قیمت‌ها همچنان در بین رستوران‌های مختلف متفاوت خواهند بود، زیرا برخی از آنها توسط صاحبان امتیاز اداره می‌شوند، که می‌توانند قیمت‌ها را بر اساس توصیه‌های مک‌دونالد تعیین کنند.

شرکت‌ها در سراسر جهان با فشارهای هزینه‌ای مواجه هستند و سایر کشورها نیز تحت تأثیر تورم بالا قرار دارند.

چیزبرگر مک دونالد در برلین

2. نروژ – 6.26 دلار