مورکوفسکی و پلتولا در آلاسکا برنده شدند

مورکوفسکی – تنها جمهوری خواه که برای انتخاب مجدد حضور داشت که به محکومیت رای داده بودند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دومین محاکمه استیضاحش در سنا – از چالش کلی شیباکا جمهوری‌خواه که مورد حمایت ترامپ بود، جلوگیری کرد. پت چسبرو دموکرات نیز در رای گیری حضور داشت.

در جدول بندی نهایی، پلتولا پس از تخصیص مجدد 136893 رای به دست آورد در حالی که پیلین 129433 رای کسب کرد. رای دهندگان نیک بیگیچ جمهوری خواه به روش زیر تقسیم شدند: 43013 نفر به پالین (66.9%)، 7460 نفر به پلتولا (11.6%) و 13864 بدون انتخاب دوم (21.5%).

پلتولا توییت کرد چهارشنبه شب: “ما این کار را کردیم!!” در کنار یک اسکرین شات از یک تیتر درباره پیروزی او، و یک ویدیو از یک خرچنگ در حال رقصیدن.

اما بخش انتخابات روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از دور سوم، مورکوفسکی با 135972 رای برنده شد. تشیباکا 117299 رای در جدول بندی نهایی کسب کرد.

مورکوفسکی روز چهارشنبه توییت کرد او “مایه افتخار است که آلاسکاها – از همه مناطق، پیشینه ها و وابستگی های حزبی – یک بار دیگر به من اعتماد کردند تا به همکاری با آنها و از طرف آنها در مجلس سنای ایالات متحده ادامه دهم.”

در سیستم رای گیری با انتخاب رتبه بندی آلاسکا، برنده پس از کسب 50 درصد آرا مشخص می شود. نامزدی که کمترین آرای انتخاب اول را داشته باشد حذف می شود و گزینه دوم رای دهندگان مجدداً به نامزدهای باقی مانده اختصاص می یابد. سپس، در دور سوم، نامزدی که کمترین آرای بعدی را داشته باشد حذف می شود و آرای آنها مجدداً به نامزدهای باقی مانده تخصیص می یابد – و به همین ترتیب تا زمانی که یک نامزد واحد به آستانه 50 درصد برسد.

او برای اولین بار در تابستان امسال در یک انتخابات ویژه به عضویت مجلس نمایندگان انتخاب شد تا دوره اواخر دوره دون یانگ، نماینده فقید را به پایان برساند و اولین دموکراتی باشد که در نزدیک به 50 سال اخیر به این کرسی انتخاب شده است. او اکنون برای یک دوره کامل انتخاب شده است.

وجود داشت چهار نامزد در برگه رای در رقابت برای تنها کرسی کنگره این ایالت. بر اساس گزارش بخش انتخابات، پلتولا در دور سوم پیروز شد و سارا پیلین نامزد مورد حمایت ترامپ و فرماندار سابق و نامزد معاونت ریاست جمهوری سال 2008 جمهوریخواه را شکست داد.

موازنه قوا در سنا همچنان 50 دموکرات در مقابل 49 جمهوری خواه است و کرسی نهایی مشخص می شود. در دور دوم انتخابات گرجستان در 6 دسامبر. دموکرات ها هم اکنون اکثریت را به دست آورده اند.

وزارت دادگستری به دنبال بازجویی از پنس در تحقیقات 6 ژانویه است





منبع

ادعای بیکاری به 240000 افزایش یافت که بالاترین سطح از اوت است

با آخرین نتایج، CBS News اکنون پیش بینی می کند که در مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان 221 کرسی و دموکرات ها 213 کرسی به دست آورده اند. در حال حاضر اکثریت را به دست آورده اند در مجلس، هر چند باریک، تنها به 218 نیاز دارد.

قانون نیویورک دریچه ای را برای ادعاهای سوء استفاده جنسی باز می کند

سناتور جمهوری خواه لیزا مورکوفسکی بخش انتخابات آلاسکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آلاسکا برنده انتخابات مجدد شده است، و همچنین نماینده دموکرات این ایالت در کل این کار را انجام داد. مری پلتولا. آلاسکا از سیستم رای گیری رتبه بندی شده برای هر دو نژاد استفاده کرد.