مورکوفسکی رقیب مورد حمایت ترامپ را در رقابت های سنای آلاسکا شکست داد

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

بر اساس سیستم جدید، اگر نامزدی بیش از 50 درصد آرا را به دست آورد، در دور اول رای گیری به طور کامل برنده می شود. اگر هیچ یک از نامزدها به این آستانه نرسد، دور دوم برگزار می شود، که در آن نامزدی که کمترین رای را کسب کرده باشد حذف می شود و آرای کسانی که به نامزد حذف شده رای داده اند به انتخاب بعدی رای دهندگان برای کرسی توزیع می شود.

مورکوفسکی که از سال 2002 در مجلس عالی خدمت کرده است، پس از رأی دادن به محکومیت ترامپ در دومین دادگاه استیضاحش، خشم رئیس جمهور سابق آمریکا را برانگیخت.

اعلام نتایج این رقابت هفته ها طول کشید، زیرا سیستم رأی گیری انتخابی تازه معرفی شده در آلاسکا، که در آن رأی دهندگان نامزدهای خود را بر اساس اولویت رتبه بندی می کنند.

ترامپ متعاقباً از شیباکا در تلاشی بلندپایه برای برکناری رئیس‌جمهور فعلی که او را «بدتر از یک دموکرات» می‌خواند، حمایت کرد.

به روز شده در ساعت 8:38 بعد از ظهر

این روند تا زمانی ادامه می یابد که یک نامزد 50 درصد آرا را بشکند.

سیستم جدید به مورکوفسکی و تشیباکا اجازه داد تا در رای گیری میان دوره ای شرکت کنند، حتی اگر هر دو رقیب جمهوری خواه باشند.

آسوشیتدپرس این مسابقه را درست بعد از ساعت 8 شب فراخواند

پیش بینی می شود که سناتور لیزا مورکوفسکی (راست از آلاسکا) با شکست دادن کلی تشیباکا، جمهوری خواه، در تلاش خود برای انتخاب مجدد به مجلس سنای ایالات متحده پیروز شود.

نامزد دیگر رینگ پت چسبرو دموکرات بود. نامزد چهارم، باز کلی، جمهوری خواه، علیرغم تعلیق مبارزات انتخاباتی خود برای حمایت از تشیباکا، در رای گیری حضور داشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، مورکوفسکی با سیستم رای گیری انتخابی رتبه بندی شده جدید ایالت پس از آنکه نه او و نه تشیباکا بیش از نیمی از آرای انتخاب اول را کسب نکردند، برنده شد. در دور دوم، رئیس جمهور فعلی با 53.7 درصد آرا، به Tshibaka 46.3 درصد رسید.