موج بعدی کووید در ایالات متحده در راه است. چرا “خیلی عجیب تر از قبل” خواهد بود.

برای اکثر آمریکایی ها – که به نظر می رسد اکثر آنها به هر حال COVID-19 «بیش از حد» هستند – این اعداد و حروف بسیار زیادی است که نمی توان آنها را درک کرد. تنظیم کردن همه چیز آسان تر است، میگویند. وقتی موج دیگری در راه است با من تماس بگیرید.

یک کارمند پزشکی در 18 آوریل 2022 در شهر نیویورک در یک سایت آزمایش کووید-19 در بروکلین آزمایشات را انجام می دهد. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

زمانی که دانشمندان نمی دانند [how] برای توضیح چیزها، مهم این است که بگوییم – ما (هنوز) نمی دانیم.» رشته توییت فلیسون ادامه داد. ما می توانیم فرضیه های متناقضی را مطرح کنیم. ما می توانیم نقشه ها و نمودارهای پیچیده بسازیم. اما چیزی در حال رخ دادن است، بسیار عجیب تر از قبل. و ما هنوز معنی آن را نمی دانیم.»





منبع

برای اکثر ساکنان ایالات متحده، انواع جدید فرار بیشتر یک ناراحتی خواهد بود تا یک تهدید. اما حتی در حال حاضر، قبل از شروع آنها، نزدیک به 400 آمریکایی (عمدتاً مسن تر) هنوز هر روز بر اثر کووید می میرند. این تقریباً 150000 در سال است – تقریباً سه برابر تعداد مرگ و میر یک سال آنفولانزای بد. چقدر مرگ حاضریم عادی کنیم؟ و چقدر بیشتر باید این زمستان را تحمل کنیم؟

این به دو دلیل نگران کننده است. اولین مورد این است که آسیب پذیرترین افراد در میان ما – نقص ایمنی و افراد مسن – تمایل دارند پس از عفونت یا واکسیناسیون، پاسخ آنتی بادی قوی و پایدار تولید نکنند. درمان های آنتی بادی مونوکلونال به پر کردن شکاف و محافظت از آنها در برابر بیماری شدید کمک کرده است.

موج بعدی کووید در ایالات متحده در راه است. چرا "خیلی عجیب تر از قبل" خواهد بود.

در نهایت، این واقعیت که ویروس به طور ناگهانی در همه جا در یک جهت گریزان در حال تکامل است نشان می‌دهد که بیشتر جهان باید زودتر برای ضربه آماده شوند، صرف نظر از اینکه کدام زیردمان جدید اتفاقی به قسمت خاص ما از سیاره می‌رسد. بسیاری از انواع فرار برای رفتن وجود دارد.

ابتدا آنها را از حروف یونانی مانند Omicron نامگذاری کردند. به حد کافی ساده است. سپس چند الفبایی کوتاه و شبیه به جنگ ستارگان، مانند BA.5 آمد. خوب.

اما بسیاری از این درمان‌ها پس از اینکه انواع قبلی آنها را بی‌فایده می‌کرد، کنار گذاشته شدند – و اکنون آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که درمان‌های آنتی‌بادی باقی‌مانده (bebtelovimab و Evusheld) بر علیه آنها کار نمی‌کنند. XBB و BQ1.1. (هفته گذشته، سازمان غذا و دارو هشدار داد که Evusheld نمی تواند جدیدترین انواع را خنثی کند، به این معنی که افراد دارای نقص ایمنی ممکن است دیگر نتوانند آن را برای محافظت قبل از قرار گرفتن در معرض استفاده کنند.) هنگامی که انواع جدید فرار از بین بروند، افراد در معرض خطر بالا هستند. برای کووید شدید احتمالاً حتی بیشتر از قبل آسیب پذیر است (اگرچه کاملاً آسیب پذیر نیست زیرا واکسیناسیون و عفونت قبلی هنوز هم دفاعی در برابر بیماری جدی ارائه می دهد).

یک کارگر در آزمایشگاه

اما در زیر سطح، چیزی جدید – و بالقوه خطرناک برای آسیب پذیرترین افراد در میان ما – در حال رخ دادن است: Omicron شروع به “شکاف” کرده است.

XBB و BQ.1.1 2 مورد از مهمترین انواع هستند [to] اریک توپول، بنیانگذار موسسه ترجمه اسکریپس، همین حالا تماشا کنید. هفته گذشته توییت کرد.

تابلویی روی درب فروشگاه نوشته شده است: قبل از ورود ماسک صورت الزامی است.

از تمام 300 زیردین بعد از BA.5 که در حال حاضر توسط سازمان بهداشت جهانی نظارت می شود – گروهی شامل BA.4.6، BF.7 و BA.2.75، که به نسبت موارد ایالات متحده در هفته های اخیر افزایش یافته است – کارشناسان بیشتر هستند. نگران دو اسپین آف Omicron که به سختی در آمریکا ثبت شده اند: BQ.1.1 و XBB.

هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم آخرین موج زمستانی آمریکا به اندازه پیشینیانش ویرانگر – یا حتی مخرب باشد. تقریباً همه آمریکایی‌ها در این مرحله واکسینه شده‌اند و/یا در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، و هر دو نوع مصونیت به کاهش بیماری‌های شدید و جدا کردن مرگ‌ومیرها از موارد ادامه خواهد داد. اما آمریکایی ها – به ویژه افراد مسن و نقص ایمنی – کمتر از آنچه کارشناسان می گویند محافظت خواهند شد.

در ایالات متحده، موارد کلی کووید هنوز در حال کاهش است. اما XBB و BQ1.1 – که دومی به خود می بالد مزیت رشد روزانه تخمینی نسبت به BA.5 10% یا بالاتر – واقعاً هنوز جای پایی در اینجا ایجاد نکرده‌ام. احتمالاً یکی یا هر دو دقیقاً این کار را انجام می دهند، درست در زمان زمستان. به عنوان کورنلیوس رومر، یک ردیاب محترم تکامل پاتوژن، به تازگی آن را در توییتر قرار داده استکاملاً واضح است که ما قبل از پایان نوامبر شاهد «موج متغیر دیگری در اروپا و آمریکای شمالی» خواهیم بود.

تا زمانی که یک ویروس شناس واقعی نباشید – یا از بازی در توییتر لذت ببرید – همگام شدن با آخرین انواع ویروس کرونا تقریباً غیرممکن شده است.

با این حال، توالی منظم گونه‌های غالب که در دو سال گذشته انتظارش را داشتیم – فکر کنید آلفا، سپس بتا، سپس دلتا، سپس Omicron – ممکن است متعلق به گذشته باشد.

این منجر به دومین دلیل نگرانی می شود: افزایش گسترش. آزمایش‌های کائو نشان داده است که XBB به‌ویژه «به‌طور قابل‌توجهی نسبت به سایر گونه‌های شناخته‌شده، در برابر پلاسما از همه عفونت‌های پیشرفت‌کننده ایمنی گریزان‌تر است» – از جمله عفونت‌های اخیر BA.5. بنابراین، در حالی که افراد کمتر آسیب پذیر ممکن است در صورت ابتلا به BQ1.1 یا XBB به طور جدی بیمار نشوند، واکسیناسیون و/یا عفونت قبلی ممکن است کمتر از همیشه مانع ابتلای آنها به آن شود.

یک کارمند پزشکی در 18 آوریل 2022 در شهر نیویورک در یک سایت آزمایش کووید-19 در بروکلین آزمایشات را انجام می دهد.  (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

“چیزی در مورد SARS-CoV-2 در حال رخ دادن است. چیزی بزرگ، شی فلیشون، زیست شناس تکاملی اوایل این ماه در توییتر نوشت. اینطور بیان کنید – طیف وسیعی از سناریوهای احتمالی وجود داشت که ما برای آینده نزدیک انتظار داشتیم. مثبت و منفی. دامنه این محدوده بسیار (بسیار) بزرگتر می شود.”

تابلویی روی یک در به مردم اجازه می دهد بدانند که در فروشگاهی در فیلادلفیا ماسک لازم است. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

مشکل این است که آنچه برای ویروس کرونا بهینه است معمولاً برای ما مطلوب نیست.

آخرین نوع نگرانی بزرگ – شاخه فراقابل انتقال Omicron معروف به BA.5 – در ماه جولای به اوج خود رسید. از آن زمان، موارد گزارش شده در ایالات متحده 70 درصد کاهش یافته است. در حالی که تعداد بسیار زیادی از آمریکایی‌ها همچنان هر روز بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست می‌دهند – به طور متوسط ​​نزدیک به 400 نفر – این میزان به پایین‌ترین حد قبل از BA.5 بازگشته است. لحظه آرامش نسبی است.

او در مصاحبه‌ای با نیچر اضافه کرد: «به‌طور واضح، راه بهینه‌ای برای نگاه کردن به این فصل وجود دارد.»

خوب، حالا ممکن است وجود داشته باشد.

شخصی از کنار یک چادر پاپ آپ با برچسب: سایت تست COVID.

یک کارگر آزمایشگاه تحقیقات واکسن را در دانشگاه واشنگتن در سیاتل تکمیل می کند. (دیوید رایدر/گتی ایماژ)

در عوض، آنچه اکنون دانشمندان می بینند، دسته ای از نوادگان نگران کننده Omicron است که به طور همزمان اما به طور مستقل در گوشه های مختلف جهان به وجود می آیند – همه با مجموعه ای از جهش های سودمند که به آنها کمک می کند از دفاع ایمنی موجود ما طفره بروند و امواج جدیدی از عفونت را هدایت کنند.

اما در هفته‌های اخیر، ردیاب‌های COVID به طور ناگهانی در معرض رگبار گیج‌کننده‌ای از BA.4.6 و BF.7 و BA.2.75.2s و BQ.1.1 قرار گرفته‌اند. حتی یک فرعی شوم جدید به نام XBB وجود دارد.

سراسر اروپا، از ایتالیا تا اتریش و سوئد، بستری شدن در بیمارستان COVID در حال حاضر با سرد شدن هوا در حال افزایش است – و در حالی که BQ1.1 در حال رقابت با رقبای خود است، هنوز هم فضای زیادی برای رشد دارد. اعداد احتمالاً قبل از اینکه بهتر شوند بدتر می شوند. در همین حال، XBB در حال رانندگی است افزایش شدید موارد COVID در سنگاپور و بنگلادش، دو کشور از اولین کشورهایی است که در آن به تسلط دست یافته است.

چرا؟ زیرا آنها انواع “فرار” هستند. در حالی که زیرشاخه های قبلی که برای برتری پس از BA.5 در ایالات متحده تلاش می کردند دارای چند جهش سودمند بودند، XBB، BQ1.1 و امثال آنها – از جمله BN.1 و BA.2.75.2 – اکنون به خود می بالند حداقل شش تغییر فقط در مکان‌های مناسب روی پروتئین اسپایک ویروس (که باعث شد برخی از محققان از آنها به عنوان انواع “پنج ضلعی” یا “شش ضلعی” یاد کنند). در نتیجه، آنها در حال حاضر رتبه بندی می شوند “پرهیز کننده ترین سویه های آنتی بادی” که تاکنون آزمایش شده استبه گفته یونلونگ ریچارد کائو، ایمونولوژیست در دانشگاه پکن در پکن.

که دلیل سومی را به یاد می آورد که این گونه های جدید فرار نگران کننده هستند: زیرا آنها به ما نشان می دهند که تقریباً سه سال بعد، ویروس هنوز ترفندهای جدیدی در آستین دارد. آیا Pi – یک نوع کاملاً جدید دیگر مانند Omicron – بعدی خواهد آمد؟ یا همه اینها بخشی از فرآیند ته نشین شدن SARS-CoV-2 در نوعی ثبات سرماخوردگی است؟ یا ممکن است هر دو در یک زمان درست باشند؟

در خارج از کشور، موج بعدی در حال ساخت است. در انگلستان، عفونت های BQ.1.1 هر هفته دو برابر می شوند، نرخ رشدی که بسیار فراتر از سایر زیرشاخه های اصلی است. به طور کلی موارد روزانه (به طور متوسط) در طول ماه گذشته نیز دو برابر شده است. آلمان، فرانسه و بلژیک هستند تجربه رشد سریع مشابه BQ1.1، در حالی که کشور اخیر با یک “موج [that’s] به خوبی در مسیر مطابقت یا حتی فراتر از آن است [its] موج Omicron BA.1به گفته تام ونسلیرز، زیست شناس تکاملی.

تصویری از یک بیمار در حال درمان در بیمارستان.

به نوبه خود، هرچه ویروس بیشتر در گردش باشد، شانس بیشتری برای دستیابی به افرادی دارد میتوانست به شدت بیمار می شوند – و با کاهش نرخ تقویت کننده در ایالات متحده (کمتر از 5٪ از آمریکایی های واجد شرایط واکسن دو ظرفیتی BA.5 به روز شده دریافت کرده اند) و با کاهش محافظت اولیه واکسن، ممکن است رتبه افراد مستعد به جای کاهش در زمستان افزایش یابد.

فردی در طی رویدادی که توسط وزارت بهداشت عمومی شیکاگو برگزار می شود، یک تقویت کننده COVID-19 دریافت می کند. (اسکات اولسون/گتی ایماژ)

در نتیجه، ممکن است وارد مرحله بعدی همه گیری شویم. به لطف لایه‌های ایمنی در برابر واکسیناسیون و عفونت قبلی – به‌علاوه درمان‌های نجات‌بخش مانند Paxlovid – ما تقریباً هرگز به دوران وحشتناک فروپاشی ICU و هزاران مرگ در روز بازگشت نخواهیم کرد.

بخش مراقبت های ویژه COVID-19 در بیمارستان دانشگاه لایپزیگ در آلمان. (ینس شلوتر/گتی ایماژ)

BQ.1.1 از نوادگان BA.5 است. XBB از نوادگان BA.2 است. با گسترش بیشتر ایمنی، تقویت کننده های دو ظرفیتی جدید بهترین دفاعی هستند که ما داریم. با این حال، در حالی که حدود 93٪ از سالمندان ایالات متحده دو دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند، فقط 45٪ دو واکسن تقویت کننده توصیه شده خود را دریافت کرده اند – و تعداد تقویت کننده های دو ظرفیتی بسیار کمتر است. داده های CDC قبلا نشان داده است که واکسن در برابر بستری شدن در بیمارستان کووید محافظت می کند در طول امواج مختلف Omicron از بیش از 80٪ به تقریبا 50 تا 60٪ کاهش یافت.. بدون تقویت‌کننده‌ها – و با انواع گریزان‌تر – احتمالاً لغزش بیشتری خواهد داشت.

فردی که شلیک می کند.

کارشناسان این را “تکامل همگرا” می نامند – و در حال حاضر، “مقدار نسبتاً بی سابقه ای” از آن در حال انجام است. تام طاووس، ویروس شناس در امپریال کالج لندن.

یک سایت آزمایش COVID-19 در بروکلین، نیویورک (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

Peacock اخیراً به Stat گفت: «اگرچه همه چیز در جاهای مختلف شروع شد – برخی BA.2، برخی BA.5 – همه چیز در همان جهت پیش می‌رود. آنها همان جهش‌ها را دریافت می‌کنند، که نشان می‌دهد در حال حاضر یک فشار انتخابی بسیار قوی در محیط وجود دارد، که البته مصونیت افراد است.