موجودی گریزان برای اولین بار قبل از فوران در Mauna Loa مشاهده شد. آیا در خطر است؟

کاربران توییتر درباره این خبر هیجان انگیز اظهار نظر کردند. یکی با اشاره به خدای بومی هاوایی آتش و آتشفشان ها نوشت: «پله تغییر و زندگی را از طرق مختلف به ارمغان می آورد. طبق افسانه، پله در قله کیلاویا در هاوایی ساکن است.

در این بیانیه آمده است که در سطح جهانی، جمعیت حدود 150000 نفر تخمین زده می شود که 240 جفت آن در هاوایی شناخته شده است.

سگ آشکارساز لانه را در ماه سپتامبر پیدا کرد و شارلوت فوربس پری، زیست‌شناس، جوجه آکاکا را هفته‌ها قبل از ظهور در داخل لانه‌اش مشاهده کرد. او آن را به عنوان اولین لانه شناخته شده در پارک ملی آتشفشان های هاوایی تأیید کرد.

فوربس پری گفت: «ما از این یافته‌ها به وجد آمده‌ایم و سگ‌های آشکارساز منبع ارزشمندی برای کمک به یافتن این پرندگان گریزان هستند.

در بیانیه خبری آمده است: «لانه‌های akēʻakē و ʻuaʻu در داخل حصار 644 هکتاری ضد گربه پارک محافظت می‌شوند و فوران فعلی Mauna Loa آنها را تهدید نمی‌کند.

زیست شناسان در پارک از دهه 1990 از حضور akēʻakē در Mauna Loa اطلاع داشتند. در سال 2019، تماس‌های akēʻakē حفاری در طول نظارت صوتی ثبت شد که نشان‌دهنده لانه‌سازی بود. فوربس پری در انتشار جدید این پارک گفت: نبود علائم بصری مانند گوانو در مکان‌های لانه‌شان، یافتن آنها را برای انسان بسیار سخت می‌کند.

کروکودیل کمیاب آمریکایی بسیار دورتر از حد انتظار در شمال در فلوریدا کشف شد



منبع

لانه دیگری در ماه سپتامبر در منطقه آموزشی پوهاکولوآ در پادگان ارتش ایالات متحده یافت شد و این دو لانه تنها لانه های مستند در هاوایی هستند.

حیوان گریزان برای دهه‌ها می‌ترسید که منقرض شود – سپس فریادی از راه دور در بیابان آمد.

در ویدئویی که توسط دوربین های حیات وحش گرفته شده است، این بچه کوچک کرکی از لانه های بلند خود بیرون می آید و به نظر می رسد برای خوردن چیزی به اطراف می زند.

با فوران Mauna Loa، مقامات هاوایی در مورد “موی پله” هشدار می دهند. چیست؟

به گفته سازمان حفاظت از پرندگان آمریکا، «آکااکا» به عنوان طوفان طوفان نواری نیز شناخته می‌شود، و بسیار کوچک هستند. وزن بزرگسالان تقریباً به اندازه یک توپ گلف است. آنها «سیاه خاکستری با نوار پهن سفید روی دم مایل به رنگشان» هستند و در جزایر مجزا لانه می‌سازند و بقیه زمان خود را در دریا می‌گذرانند.

مقامات سرویس پارک ملی در یک بیانیه خبری گفتند که حافظان محیط زیست با مشاهده یک جوان دریایی، یک پرنده دریایی در معرض خطر انقراض شبانه، به همان اندازه که در مورد فوران تاریخی “متحیر” هستند.

به گفته مقامات، برای کمک به محافظت از آنها، مردم می توانند حیوانات خانگی خود، به ویژه گربه ها را کنترل کنند و از نورهای دوستدار آسمان تاریک استفاده کنند.

دانشمندان برای اولین بار حدود یک ماه قبل از فوران آتشفشان یک موجود گریزان را در Mauna Loa مشاهده کردند.

مقامات در انتشار این خبر گفتند که بزرگترین تهدید برای ایمنی آنها، حداقل در هاوایی، “شارت توسط جغدهای انبار غیر بومی، گربه ها و مانگوس ها، و گمراهی از نورهای مصنوعی است.” این به این دلیل است که مانند پترل هاوایی (ʻuaʻu) و سایر پرندگان دریایی، ʻakēʻakē در پوشش تاریکی به مناطق پرورش خود پرواز می کنند.

زیست شناسان دوربین ها را برای نظارت بر لانه ها پس از اینکه “پسری واقعا خوب به نام اسلیتر از سگ های آشکارساز هاوایی” لانه را بو کرد، راه اندازی کردند. بر اساس این خبر، این سگ همچنین سه لانه پترل هاوایی پیدا کرد.

خدمات پارک ملی می گوید نه.

اما اکنون که آتشفشان پس از یک خواب تقریباً 40 ساله بیدار شده است، آیا این پرندگان در معرض خطر بیشتر در خطر هستند؟

او تیمی از دانشمندان را از واحد مطالعات تعاونی دانشگاه هاوایی اقیانوس آرام هدایت می‌کند، جایی که آنها با مجوز از خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده، پرندگان دریایی را در پارک مطالعه می‌کنند.