مواجهه هنرمند مشهور با نابودی حیات وحش آفریقا در جدیدترین نمایش هنری

بالن از مصنوعات جمع آوری شده از حیاط های ضایعات فلزی، مزارع شکار، گروفروشی ها و کنار جاده ها در سفرهای محلی و بین المللی خود در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود برای گردآوری مجموعه ای از عکس ها، آثار هنری و اینستالیشن های خلاقانه استفاده کرد.

سارا وایلدینگ، یکی دیگر از بازدیدکنندگان که گفت با آثار قبلی بالن آشناست، گفت که احساسات او با به تصویر کشیدن حیات وحش آفریقا و تخریب آن در طول سالیان متمادی در نمایشگاه برانگیخته شده است.

بالن گفت: «بیشتر مردم غرب هرگز به آفریقا نرفته بودند، بنابراین تنها چیزی که می‌دانستند این بود که در پوسترهای فیلم و فیلم‌هایی که آفریقا را قاره‌ای تاریک با وحشی‌ها و حیوانات وحشی نشان می‌دادند، چه می‌بینند.

یک شکارچی که از موم ساخته شده است، شخصیت اصلی اتاق است که با یادگاری های شکار و کلکسیون هایش احاطه شده است.

حیات وحش این قاره همچنان با تهدیدهای امروزی مواجه است، زیرا زمین ها برای توسعه پاک می شوند یا جنگل ها برای سوخت قطع می شوند و زیستگاه های طبیعی را تحت فشار قرار می دهند. تغییرات اقلیمی ساخته دست بشر نیز به چشم‌انداز آسیب می‌رساند و بخش‌هایی از این قاره از دوره‌های طولانی خشکسالی و سایر آب و هوای نامنظم از جمله طوفان‌ها، بارندگی‌های شدید و طوفان‌های گرد و غبار رنج می‌برند.

این عکاس 73 ساله آمریکایی الاصل بیش از 40 سال در آفریقا زندگی و کار کرده است و به آثار هنری تیره و انتزاعی شهرت پیدا کرده است، سازگاری که به نظر می رسد با این مجموعه جدیدترین آثار خود حفظ کرده است.

برخی دیگر بومیان آفریقا را در حال تسخیر فیل ها، شیرها و پلنگ ها به تصویر می کشند.

شکار جام هنوز در بسیاری از کشورها در سراسر قاره قانونی است، اگرچه معمولاً برای اطمینان از حفظ تعداد جمعیت حیوانات تنظیم می شود.

اگرچه قبل از ورود استعمارگران اروپایی شکار در این قاره انجام می شد، اما با معرفی اسلحه گرم، تجارت تجاری موادی مانند عاج و پوست حیوانات و آغاز شکار غنائم شکار بزرگ، این عمل شکل دیگری به خود گرفت. ورزش.

این نمایشگاه که در ماه مارس سال جاری افتتاح شد، با عنوان “پایان بازی” نامگذاری شده است. این نشان می‌دهد که چگونه تصاویری از حیات وحش آفریقا، از جمله در فیلم‌های هالیوود، برای القای کلیشه‌هایی در مورد این قاره که منجر به ویران شدن محیط زیست آن شد، استفاده شد.

نمایش دیگری از نسخه‌های اولیه سلاح‌ها و مهمات مورد استفاده برای کشتن حیوانات بزرگ‌تر به «اتاق شکارچی» منتهی می‌شود – اینستالیشن صحنه‌ای که عکس‌ها و آیتم‌های آرشیوی را در یک محیط سافاری صحنه‌ای نشان می‌دهد.

فیلم کوتاهی که در داخل یک سینمای سرپرست نمایش داده می‌شود، کلیپ‌هایی از فیلم‌های غربی قدیمی را که حیات وحش آفریقا را به تصویر می‌کشد، جمع‌آوری می‌کند، از جمله ویدئویی که توسط گردشگران اروپایی گرفته شده است که برای شکار جایزه به این قاره آمده‌اند. شکارچیان را می‌توان در فیلم‌هایی دید که بر غنائم خود، عمدتاً زرافه‌های مرده، فیل‌ها و کرگدن‌ها، پیروز می‌شوند.

برخی از این عکس‌ها شامل تصاویر آرشیو شده از سفرهای شکار تئودور روزولت رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در کنیا و سافاری شرق آفریقای وینستون چرچیل، هر دو در اوایل دهه 1900 است.

یک صبح معمولی شنبه در گالری یک کندو از فعالیت است.

او گفت: “این به مردم نوعی عینیت بخشیدن به دوره ای می دهد که ما با آن سر و کار داریم و زمانی که نابودی بازی در آفریقا آغاز شد.”

به گفته بالن، این نمایشگاه از زمان افتتاحش همچنان جمعیت را به سمت مرکز هنری Inside Out در ژوهانسبورگ می کشاند و به گفته بالن، برای مدت نامعلومی در معرض نمایش خواهد بود.

شلی درینان، بازدید کننده گفت: «نمی‌خواهم بگویم ترسناک است، اما بسیار جالب است. دیدن اینکه مردم چه احساسی نسبت به حیوانات دارند و چگونه با حیوانات ارتباط برقرار می‌کنند، جالب است. به برخورد آنها با حیوانات می رسد.»

یکی از محورهای این نمایشگاه، بخش مستند است که شامل اشیا، متون، عکس ها و کتاب هایی است که سال های اولیه سفرهای شکار در آفریقا را مستند می کند.

ژوهانسبورگ (AP) – حیات وحش آفریقا که اغلب به عنوان ویژگی جدایی ناپذیر این قاره به تصویر کشیده می شود، از جانوران بزرگ نمادین گرفته تا مجموعه وسیعی از گونه های آن، همچنان هر ساله میلیون ها مسافر خارجی را به خود جذب می کند.

از کشتن فیل ها در قرن هجدهم برای تغذیه تجارت عاج تا نابود کردن جمعیت کرگدن از طریق شکار، هنرمند و عکاس راجر بالن استدلال می کند – از طریق نصب های تحریک آمیز و کارهای چند رسانه ای – که انسان ها در حدود 200 سال پیش در نابودی حیات وحش آفریقا بوده اند. سال ها.

وایلدینگ گفت: «اینجا بودن و احساس غم و رمز و راز واقعاً تجربه‌ای فوق‌العاده است.»



منبع

بالن گفت: «این در مورد کنار هم قرار دادن آن به روشی تخیلی و خلاقانه است که هنوز هم تأثیر دارد و بیننده را از همه راه‌ها به چالش می‌کشد».

اما یک نمایشگاه هنری جدید در قلب ژوهانسبورگ رابطه بین انسان ها و حیوانات در این قاره را زیر سوال می برد که قرن ها طول می کشد و اغلب با تخریب و بهره برداری از حیات وحش آفریقا برای اهداف تجاری و تفریحی مشخص می شود.