مهدی حسن، خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌گوید «بقیه جهان» درباره ترامپ چه فکری می‌کند

«چرا وقتی صحبت از دادن مصونیت کامل به رهبران سابق در برابر پیگرد قانونی می‌شود، ما یک فرد پرت جهانی عجیب هستیم؟»

مهدی حسن مجری شبکه ام اس ان بی سی روز یکشنبه گفت: «بقیه جهان احتمالاً تعجب می کنند که چرا» دونالد ترامپ هنوز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است، با این استدلال که کشورهای دیگر به طور معمول رهبران سابق را تحت تعقیب قرار می دهند.

رهبران و کشورهای پیشین در سراسر جهان همواره تحت پیگرد قانونی و زندان هستند. او با اشاره به محاکمه فساد اسرائیل برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم، محکومیت سه سال زندان فرانسه برای نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق این کشور و سابقه پرو در پیگرد قانونی روسای جمهور سابق خود به اتهام فساد، افزود.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

حسن گفت: «بقیه جهان احتمالاً تعجب می‌کنند که چرا او هنوز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

حسن به سوالی اشاره کرد که در کنفرانس مطبوعاتی اخیر در کاخ سفید توسط خبرنگاری مطرح شد که پرسید آیا دولت جو بایدن نگران “سیگنالی که به بقیه جهان می فرستد” است که اف بی آی املاک مار-آ-لاگو ترامپ را به عنوان جستجو می کند. بخشی از تحقیقات جنایی وزارت دادگستری در مورد اینکه آیا او به طور غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده را در تفرجگاه فلوریدا برده و ذخیره کرده است یا خیر.

صحبت کردن به عنوان یک شهروند نسبتاً جدید در این کشور، چیزی است که منحصر به فرد آمریکایی است [the country] حسن که در انگلستان متولد شد و در سال 2020 شهروند ایالات متحده شد، گفت: «در حالی که ممکن است برای شما عادی به نظر برسد، اما در همه جای دیگر عادی نیست. در جهان.”

ترامپ بر اساس قانون جاسوسی تحت تحقیق است. وزارت دادگستری در جستجوی 8 آگوست پس از چندین تلاش ناموفق قبلی برای بازیابی آنها، مواد حساسی را که احتمالاً حاوی اسرار امنیت ملی بود، از خانه او کشف کرد.