من یک راننده 22 ساله تحویل آمازون هستم. دوربین‌های کامیون من را در حالت آماده‌باش نگه می‌دارند، اما این شغل رویایی من است و ساعت‌های انعطاف‌پذیر آن عالی است.

راننده بودن در شهری کم جمعیت مزایای خود را دارد

این مقاله گفته شده بر اساس گفتگو با اولیس پرز، راننده 22 ساله تحویل آمازون در سالت لیک، یوتا است. برای طول و وضوح ویرایش شده است.

پرز شروع به ساخت ویدیوهای TikTok کرد تا نکات شغلی را به اشتراک بگذارد و با رانندگان دیگر ارتباط برقرار کند.

پیمانکاران مستقلی که من با آنها کار می کنم در برنامه ریزی انعطاف پذیر هستند که به من امکان می دهد در سایر رویدادهای زندگی و فعالیت های مهم خارج از کار شرکت کنم. من طرفدار ورزشگاه هستم و در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف تولید کننده محتوا هستم، بنابراین این کمک زیادی می‌کند. (یادداشت سردبیر: پرز، مانند بسیاری از رانندگان تحویل آمازون، توسط یک شریک خدمات تحویل محلی استخدام شد و یک پیمانکار فرعی مستقل با آمازون در نظر گرفته شد.)

من همیشه دوست داشتم به محض اینکه از وجود این شغل مطلع شدم، راننده آمازون شوم. این به دلیل انعطاف پذیری تبلیغاتی و مزایایی بود که با این کار همراه بود.

من دوست دارم اطلاعات مربوط به کار را به اشتراک بگذارم و با رانندگان همکارم ارتباط برقرار کنم. من به طور مرتب از TikTok خود برای ایجاد ویدیوهای سرگرم کننده و جذاب در هنگام سفر استفاده می کنم. من نکات، اطلاعات و دانش عمومی را با فالوورهایم به اشتراک می‌گذارم – که برخی از آنها راننده‌های همکار آمازون یا سایر پلتفرم‌ها هستند.

از برخی جهات، راننده آمازون بودن یک شغل سخت فیزیکی است که در آن باید در حالت آماده باش باشید تا از سرزنش یا نوشتن نامه جلوگیری کنید، اما در عین حال آسان است.

فکر می کنم برای دانشجویان و افرادی که به دنبال شغل اضافی هستند مناسب باشد. با این حال، شلاق هوای فصلی شهر من در دوره‌های اوج، قطعاً بر استرس شغلی می‌افزاید.

من از شبکه های اجتماعی به عنوان وسیله ای برای کاهش استرسم استفاده می کنم

شروع کردم تا زمانی که به 21 سالگی رسیدم – که سن رسمی شروع کار به عنوان راننده آمازون است – و توانستم به حرفه رویایی خود بپیوندم. مدتی پس از ترک شغل قبلی، با یک دریور در Indeed مواجه شدم که برای آن درخواست دادم. روند درخواست نسبتا آسان بود و من در اکتبر 2020 راننده شدم.

من از انعطاف پذیری کار لذت می برم

گاهی اوقات وقتی از طریق یک مسیر آشنا تحویل می‌دهم، افرادی را که می‌شناسم، مانند دوستان و خانواده‌ام، می‌بینم. من احساس خوشبختی و قدردانی می‌کنم که می‌توانم تا زمانی که مشغول به کار هستم، به این طریق کوچک با افراد زندگی‌ام ارتباط برقرار کنم.

من باید از نظر ذهنی خودم را برای تغییرات پر هیجان آماده کنم

حتی گاهی اوقات هنگام رانندگی در جاده توسط برخی از دنبال کنندگانم شناسایی می شوم. وقتی اولین بار این اتفاق افتاد، واقعاً من را پرت کرد. فکر می‌کردم شوخی است یا با شخص دیگری اشتباه گرفته می‌شوم، اما معلوم شد که واقعی است. قبل از اینکه من رانندگی کنم هر دو به پوچ بودن همه اینها خندیدیم.

ما باید از حقوق بهتر دفاع کنیم

هنگام انجام تحویل، مطمئن می شوم که بسته های مشتریان را درب ورودی آنها تحویل می دهم. من همیشه باید در حالت آماده باش باشم و دورهایم را با سرعت و کارایی انجام دهم تا بتوانم تمام مسیرهای داده شده را با موفقیت طی کنم.

اولیس پرز، 22 ساله، از سال 2020 راننده تحویل آمازون در سالت لیک سیتی بوده است.

  • دوربین‌های 270 درجه آمازون با هوش مصنوعی که این شرکت برای تشخیص حرکات ما در حین رانندگی استفاده می‌کند، در ابتدا یکی از آزاردهنده‌ترین بخش‌های کار برای من و سایر رانندگان بود، اما من آن را پذیرفتم. معمولاً فقط در صورت رد شدن از علامت توقف یا سرعت ضبط می کند، اما از آنجایی که این کاری است که من انجام نمی دهم، آن را به عنوان یک افزونه ضروری در محل کار می بینم. به نظر نمی رسد به این زودی ها به جایی برسد.

    من دوست دارم فکر کنم که یک جامعه خاص ایجاد کرده ام. من قبلاً قبل از پیوستن به شرکت TikToks را می ساختم، اما تصمیم گرفتم از تجربیات کاری خود برای ایجاد محتوا استفاده کنم و این سفر بسیار رضایت بخشی بود.

    اولیس پرز در داخل یک کامیون تحویل آمازون.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    می توانم بگویم که من و سایر کارمندان آمازون که می شناسم از سازماندهی اتحادیه حمایت می کنیم. امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد زیرا همه ما مستحق دستمزدهای زندگی بهتر و محیط کاری سالم با تنش کمتر هستیم.

    یک روز معمولی در محل کار با بیدار شدن از خواب شروع می‌شود و کمی وقت می‌گذارم تا از نظر ذهنی خودم را برای روز سخت پیش رو آماده کنم. سپس معمولاً حوالی ساعت 8 صبح به انبار می رسم، جایی که یک جلسه عمومی داریم. سپس کیسه های خود را که کلیدهای ون را در آن روز به ما اختصاص داده اند می گیریم و در صف قرار می گیریم تا بسته های تحویل را در وانت بارگیری کنیم.

    اولیس پرز در داخل یک کامیون تحویل آمازون.

    به طور کلی، به نظر می رسید که برای من مناسب است. من یک سال و نیم مدیر کل یک کارواش بودم، اما دستمزد زیاد نبود و خودم را در آستانه فرسودگی دیدم، زیرا مسئولیت تعداد زیادی از کارمندان را بدون راهنمایی و راهنمایی کم به عهده داشتم.

    در مقایسه با کار در شهرهای بزرگتر، کار من در اکثر مواقع راحت تر است. من گهگاه توسط سگ ها تعقیب می شوم، اما به غیر از این، معمولاً خودم را نگه می دارم و مکالمه خود را با مشتریان محدود می کنم، به جز مواردی که برای دسترسی به ساختمان ها مشکل دارم.

    من معمولاً با یک ون کلاسیک استپ رانندگی می کنم که به دلیل جادار بودن در قسمت بار و سایر لوازم جانبی مطلوب داخل آن را ترجیح می دهم. یک فن وجود دارد که در هنگام امواج گرما کمک می کند و یک در عقب که باعث می شود حرکات من در دسترس باشد.

    من معمولاً بلافاصله بعد از این به مدت 10 ساعت یا بیشتر در جاده می روم، بدون اینکه زمان استراحتی در این بین وجود داشته باشد. من در اواخر عصر با میانگین بیش از 40 ساعت در جاده در هر هفته به خانه می رسم. سرپرستان و مدیران ما دائماً در حال بالا بردن سطح این هستند که در این بازه زمانی تعداد محصولات بیشتری را در روز تحویل دهیم.

    من و سایر رانندگان گاهی اوقات نمی توانیم به تعطیلات ناهار برویم

    او گفت که از نظر ذهنی هر روز صبح خود را برای روز سخت و پرتلاطم پیش رو آماده می کند.

  • اولیس پرز در داخل یک کامیون تحویل آمازون.اولیس پرز