“من یک اینچ عقب نشینی نمی کنم”

بنن دادگاه منطقه ای ایالات متحده را پس از صدور حکم مجرمیت ترک می کند. (اولین هاکستین/رویترز)

بوریس اپشتین، یکی از مقامات سابق ترامپ و همکار بنن، بوریس اپشتین، با استدلال در پادکست اتاق جنگ بنن مبنی بر اینکه اقدامات علیه بنن شواهدی از فساد قضایی است، حدس زد که این حکم “برنده ای برای MAGA Posse” بود.

او از انجام این کار امتناع کرد و با دولت فدرال رویارویی کرد که با حکم روز جمعه به اوج خود رسید. اما پشیمانی یا تأمل کمی از سوی بنن یا حامیانش وجود داشت، حتی با توجه به اینکه صدور حکم در اواخر اکتبر به پایان رسید.

استیو بنن برای حامیان خارج از دادگاه در واشنگتن دی سی دست تکان می دهد

به احتمال زیاد بنن به صفوف آنها ملحق نمی‌شود، یا آن نوع از mea culpa را که می‌تواند منجر به حکم سبک‌تری در ماه اکتبر شود، بسازد. او با عصبانیت گفت: «من از ترامپ و قانون اساسی حمایت می کنم. “و من یک اینچ عقب نشینی نمی کنم.”





منبع

تا ساعت 5 بعدازظهر روز جمعه، بنن پشت میکروفون بازگشت و پیش‌بینی کرد که یک «لغزش عظیم» برای حزب جمهوری‌خواه و دونالد ترامپ در سال 2024 رخ خواهد داد. او گفت: «کلید پیروزی است». این تمام چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.»

با اشاره به حکم بعد از ظهر، بنن از «مردم طبقه متوسط ​​و طبقه کارگر» هیئت منصفه تشکر کرد، اما در غیر این صورت به نظر می رسید که از آنچه که به نظر می رسید یک شکست قانونی جدی برای مدیر اجرایی و مدیر کمپین انتخاباتی سابق بریتبارت نیوز برای اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ، سنگینی نمی کند. پویش. در حالی که هر اتهامی که او در آن مجرم شناخته می‌شود حداقل 30 روز حبس دارد، بنن می‌تواند تا دو سال را پشت میله‌های زندان بگذراند.

بنن در بیرون دادگاه در کنار وکلای خود که یکی از آنها صحبت می کند، در حالی که یک تظاهرکننده با ماسک جراحی بنری را پشت سر خود نگه داشته است که روی آن نوشته شده بود: از متنفر بودن از یکدیگر دست بردارید زیرا مخالف هستید، Truth.com.

بنن اواخر همان شب در GETTR پست کرد: «من یک اینچ عقب‌نشینی نمی‌کنم»، به نشانه این که حتی در حالی که دیگر محافظه‌کاران مایلند از ادعاهای بی‌اساس ترامپ در مورد تقلب در انتخابات 2020 عبور کنند، بنن همچنان بر ادعای قبلی پافشاری می‌کند. ادعاهای نادرست رئیس جمهور، حتی اگر انجام این کار، چشم انداز آزادی او را به خطر بیندازد.

استیو بنن در روز جمعه به دلیل امتناع وی از همکاری با کمیته منتخب به دو مورد توهین جنایی مجرم شناخته شد. (جاناتان ارنست/رویترز)

کمیته به نوبه خود، محکومیت بنن را ستود به عنوان “پیروزی برای حاکمیت قانون”. از او خواسته بود تا در مورد آگاهی خود از وقایع 6 ژانویه شهادت دهد و اسنادی ارائه کند که بتواند چگونگی سازماندهی و برنامه ریزی این شورش خشونت آمیز را روشن کند. بنن در جلساتی در هتل ویلارد در روز 5 و 6 ژانویه حضور داشت که به گفته بازرسان برای برنامه ریزی برای راهپیمایی “سرقت را متوقف کنید” استفاده شد که به خشونت تبدیل شد.

بنن مدتها قبل از تلاش 6 ژانویه 2021 برای جلوگیری از تأیید انتخابات ریاست جمهوری توسط جو بایدن، کاخ سفید را ترک کرده بود. اما از طریق شبکه سیاسی گسترده‌اش، او در تماس نزدیک با بسیاری از نیروهای طرفدار ترامپ که در حمله به کاپیتول شرکت داشتند، با پادکست اتاق جنگ به عنوان خانه‌ای برای تئوری‌های توطئه عمل می‌کرد.

اکثر ناظران دیگر، از جمله بسیاری از محافظه‌کاران، این حکم را پاسخی مناسب به شورشی می‌دانستند که توسط برتری‌طلبان سفیدپوست و نظریه‌پردازان توطئه برپا شده بود. تئودور جی. بوتروس، وکیل برجسته، «من احساس می‌کنم با افشاگری‌های کمیته 6 ژانویه و محکومیت بنن، ممکن است به گوشه‌ای برگردیم و به‌عنوان کشور به مکان بهتری برویم». در توییتر نظر داد.

بنن با توجه به توجهی که از رسانه های جریان اصلی دریافت می کند، به شنوندگان یادآوری می کند که CNN بعد از ظهر یک مستند درباره او پخش خواهد کرد.

بنن در ادامه فعالیت‌های رسانه‌ای پس از محکومیت خود، در برنامه پربیننده تاکر کارلسون در فاکس نیوز ظاهر شد، جایی که جای تعجب نیست که با او برخورد مطلوبی صورت گرفت. بنن گفت: “اگر به زندان بروم، به زندان خواهم رفت.” او با تاکید بر حمایت خود از ترامپ افزود: «این یک جنگ ایدئولوژیک است و ما نمی‌توانیم شکست بخوریم.»

بنن با خروج از دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی، جایی که محاکمه وی برگزار شده بود، کمیته 6 ژانویه را محکوم کرد – که در هفته های اخیر یک سری جلسات استماع برجسته برگزار کرده است. به عنوان “بی روده”

واشنگتن – اندکی قبل از ساعت 3 بعدازظهر روز جمعه، استیو بنن، استراتژیست ارشد سیاسی سابق رئیس جمهور دونالد ترامپ، به دو اتهام توهین جنایی ناشی از امتناع وی از همکاری با کمیته کنگره تحقیق در مورد شورش در کنگره در ژانویه، مجرم شناخته شد. 6، 2021.