من یک آمریکایی هستم که برای اولین بار از پاریس دیدن کردم. در اینجا 8 کاری وجود دارد که فکر می کنم فرانسه بهتر از ایالات متحده انجام می دهد.


پارکینگ فرودگاه

مکان های پارک در فرودگاه ها تنها یکی از معدود نوآوری هایی است که فرانسه برای راحت تر کردن زندگی خود دارد.کرستن آکونا/اینسایدر

  • من برای اولین بار در ماه ژوئیه از پاریس بازدید کردم و از برخی نوآوری های متفکر شگفت زده شدم.

  • به نظر می رسید تاکید زیادی بر ایمنی و کاهش استرس زندگی در فرانسه وجود دارد.

  • ایالات متحده باید مکان‌هایی برای پارک در مکان‌های فرودگاهی، مسافران و ایمنی ایستگاه‌های قطار داشته باشد.

پله‌های برقی که نیازی به پا گذاشتن روی آن‌ها ندارند، برای افراد مسن یا کسانی که کیسه‌های بزرگ حمل می‌کنند در دسترس‌تر به نظر می‌رسند.

مسافر در فرانسه

به نظر می‌رسد این سفرگرد افزوده‌ای متفکرانه است که مسیریابی را برای همه مشتریان آسان‌تر می‌کند.کرستن آکونا/اینسایدر

من با این پله برقی در یک مرکز خرید (Centre Commercial Val d’Europe) در Chessy، فرانسه برخورد کردم و یک توقف کامل انجام دادم زیرا نمی توانستم باور کنم که پله برقی ها (یا مسافرتی که گاهی اوقات به آنها گفته می شود) شبیه این هستند. در مراکز خرید آمریکایی رایج است.

من اینها را به مسیرهای متحرکی که در فرودگاه های ایالات متحده به دیدن آنها عادت کرده ام ترجیح می دهم. مطمئناً، اینها می‌توانند به شما کمک کنند تا در فرودگاه کمی سریع‌تر حرکت کنید، اما من ایده پله‌های برقی مسطح با شیب کمی در مراکز خرید را دوست دارم تا به خانواده‌ها با کالسکه، افرادی که سعی در جابه‌جایی خریدهای بزرگ دارند، و برای کمک به دیگرانی که ممکن است روزهای سختی داشته باشند، کمک کنم. قدم گذاشتن روی پله برقی معمولی

به نظر می رسد اقدامات پیشگیرانه در ایستگاه های قطار غیرقابل تصور باشد.

سپرهای محافظ در ایستگاه مترو در فرانسه

این باید در شهرهای بزرگ ایالات متحده اجباری باشد.کرستن آکونا/اینسایدر

از پیدا کردن سپرهای محافظ دیوار به دیوار در متروهای زیرزمینی فرانسه که تنها با باز شدن درهای قطار از هم جدا می شدند، حیرت زده شدم.

این باید یک نوآوری اجباری در ایالات متحده باشد. به گزارش نیویورک پست، از زمان همه‌گیری، نفوذ در مسیر در سال 2021 20 درصد افزایش یافت و تلاش‌های خودکشی در مترو در سه ماه اول سال 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

مکان های پارک در فرودگاه به کاهش ترافیک کمک کرده و ورود و خروج را با استرس کمتری همراه کرده است.

جای پارک در فرودگاه

من متحیر شدم که فرودگاه CDG پاریس تمام استرس غیرضروری رفتن به یک فرودگاه اصلی را از بین برد.کرستن آکونا/اینسایدر

فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) با افزودن مجموعه‌ای از مکان‌های پارکینگ با موقعیت مناسب، از بزرگترین دردسری که هنگام تلاش برای سوار یا پیاده کردن شخصی در هر فرودگاه اصلی در شهر نیویورک یا لس‌آنجلس با آن مواجه می‌شوید، خلاص می‌شود.

ترمینال ایرفرانس I که در آن پیاده شدم تا 10 دقیقه پارکینگ رایگان برای تخلیه ارائه داد. هیچ کس عجله نداشت که از ماشین پیاده شود و چمدان های خود را به دلیل بوق زدن ماشین های دوبل پارک شده بیاورد. می توانید وقت خود را صرف کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را دارید در حالی که هنوز می توانید یک خداحافظی یا سلام مناسب بگویید.

فرانسه با نوشیدن مشروب در ملاء عام به شرطی که مسئولانه این کار را انجام دهند خوب است.

نوشیدن مشروب در ملاء عام در فرانسه

بسیاری از مردم برای نشستن در مقابل برج ایفل در پایان روز الکل می آورند.کرستن آکونا/اینسایدر

هنگام رفتن به دویدن های عصرانه، از دیدن اینکه چه تعداد از مردم بطری های شراب و پتو می آورند تا در امتداد رودخانه سن بنشینند و در پایان روز استراحت کنند، شگفت زده شدم.

وقتی از برج ایفل دیدن کردم تا بنشینم و بخوانم، از اینکه مردم به سمت من می آمدند و شراب و آبجو را در سطل برای فروش عرضه می کردند، بیشتر شوکه شدم.

اکثر ایالات متحده قوانینی در ظروف باز دارند که مصرف الکل را در فضاهای عمومی ممنوع می کند. خیلی جالب بود که می‌دیدم فرانسه آنقدر آرام است که به مردم اجازه می‌دهد هر جا بنوشند.

در فرانسه حمام‌ها دارای قیمت هستند، چیزی که نمی‌توانم به اندازه کافی به همه توصیه کنم.

یک بیده در فرانسه.

یک بیده در فرانسه.کرستن آکونا/اینسایدر

زمانی که یکی از هتل های من در پاریس یک قیمت مناسب درست در کنار توالت داشت، واقعا هیجان زده شدم.

الان کمی بیش از یک سال است که روی توالتم چسب بیده دارم و تصور زندگی بدون آن سخت است.

من همچنین تحت تأثیر قرار گرفتم که دو تا از سه مکانی که در آنها اقامت داشتم، کیسه های بهداشتی را در حمام ارائه کردند، چیزی که به ندرت در ایالات متحده با آن مواجه شده بودم. به طور معمول، حمام های عمومی در ایالات متحده فقط با سطل های زباله کوچک برای دفع محصولات قاعدگی ذخیره می شوند.

به‌دلیل قیمت‌ها، به نظر می‌رسد فرانسه نسبت به مصرف دستمال توالت هوشیارتر است.

توزیع کننده دستمال توالت عمومی فرانسه

این چیزی است که وقتی یک دستگاه توزیع کننده کاغذ توالت عمومی در فرانسه را پایین می آورید، به دست می آورید.کرستن آکونا/اینسایدر

اگر از ایالات متحده می آیید، ممکن است اولین باری که وارد یک سرویس بهداشتی عمومی می شوید و دستمالی دستمال توالت می گیرید، شگفت زده شوید. شما نمی توانید دسته ای را روی دست خود باز کنید. در عوض، احتمالاً یک تکه به اندازه دستمال را پایین می آورید.

اگر به استفاده از دستمال توالت زیاد عادت دارید، ممکن است خیلی کوچک به نظر برسد، اما من واقعاً از تأکید ظریف فرانسه بر آگاه کردن مردم آگاهانه از میزان کاغذی که ممکن است هدر دهند، قدردانی کنم.

ارائه کاغذ توالت به صورت تدریجی باعث شد که من از مقدار کاغذی که فکر می‌کردم به آن نیاز دارم در مقایسه با مقداری که واقعاً نیاز دارم، بیشتر آگاه شوم.

بر اساس مطالعه ای که توسط تامین کننده لوازم حمام QS منتشر شد، که در ژانویه 2022 منتشر شد، فردی از فرانسه در طول زندگی خود بیش از 335000 مایل دستمال توالت استفاده می کند در حالی که یک فرد در ایالات متحده بیش از 633000 مایل دستمال توالت استفاده می کند.

مک دونالد سیب زمینی هایی را ارائه می دهد که بسیار برتر از سیب زمینی سرخ شده معمولی است.

مک دونالد در فرانسه

وقتی می‌توانید این سیب‌زمینی‌های لوکس را بخورید، سفارش سیب‌زمینی‌های معمولی فایده‌ای ندارد.کرستن آکونا/اینسایدر

در فرانسه می توانید به جای سیب زمینی سرخ کرده معمولی، «سیب زمینی لوکس» سفارش دهید. آنها خیلی بهتر از سیب زمینی های سرخ شده معمولی مک دونالد هستند.

آنها واقعاً به استفاده بهینه از زمان صرف غذا اهمیت می دهند.

غذا خوردن در فرانسه

فرانسه مرا وادار کرد که تعادل کار و زندگی خود را برای لذت بردن از وعده های غذایی دوباره ارزیابی کنم. این مربوط به روزی بود که در استیک هاوس Super Spur در دیزنی لند پاریس غذا خوردم.کرستن آکونا/اینسایدر

روزهای اولی که در فرانسه بودم، برای یک سفر کاری به دیزنی لند پاریس می رفتم. من واقعاً گیج شدم وقتی یک شب سه ساعت برای شام تعطیل بودیم.

فکر می‌کردم کسی قرار است صحبت کند، اما معلوم شد که زمان صرفاً برای چت کردن، شبکه‌سازی و آشنایی با یکدیگر است.

من به سرعت فهمیدم که این یک چیز یک بار نیست. متوجه شدم که برای هر تجربه غذایی، از مدت زمانی که صرف غذا خوردن می‌کردیم تا فضای مکان‌ها، زمان و مراقبت زیادی انجام می‌شد.

چند روز پس از سفر، یک شهروند پاریسی به من گفت که غیرمعمول نیست که همکاران هر روز حداقل یک ساعت برای صرف ناهار بیرون بروند تا با هم فکر کنند و از همراهی یکدیگر لذت ببرند. به من گفتند که اگر به رستوران بروم، تا زمانی که چک را بخواهم به من اجازه می دهند تا آنجا بنشینم.

در ایالات متحده، من عادت دارم یک استراحت سریع 30 دقیقه ای ناهار داشته باشم یا برنامه غذایی خود را برای هماهنگی با رویدادهای کاری دوباره تنظیم کنم. هرگز متوجه نشدم که به اندازه کافی از چیزهایی که در اطرافم دارم قدردانی نمی کنم. من فقط به سرعت از یک چیز به چیز دیگر می دوم بدون اینکه به خودم اجازه بدهم آن را جذب کنم.

تجربه ناهار خوری فرانسوی کمی زنگ خطر بود، و مرا تشویق کرد تا کمی سرعتم را کم کنم و در عین حال به من انگیزه داد که در طول وعده های غذایی و وقتم با دیگران بیشتر حضور داشته باشم.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع