من و دیگر زندانیان را فراموش نکنید

در عکس دل ویرنس 1 ژولیو دل 2022، لا استرلا دل بالونستوی حرفه‌ای در گانادورا دس مدالاس در اورو المپیک، بریتنی گرینر، شرکت‌کننده در سال 2022، در خیمکی، در روسیه، در روسیه.  La jugadora es enjuiciada por posesión de aceite de cannabis tras su arresto en un aeropuerto de Moscú, adonde había llegado para jugar con un equipo en روسیه.  El Lunes 4 de Julio del 2022، Griner pide ayuda al presidente Joe Biden en una carta.  (عکس AP/Alexander Zemlianichenko)

این دارنده دو مدال طلای المپیک در بحبوحه محاکمه ای در روسیه است که هفته گذشته پس از دستگیری او در 17 فوریه به اتهام داشتن روغن شاهدانه در حالی که برای بازی برای تیم روسیه خود بازگشته بود، آغاز شد. دادگاه روز پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد.

بریتنی گرینر به یک دادگاه در روسیه اسکورت می شود. (الکساندر زملیانیچنکو / آسوشیتدپرس)

حامیان گرینر مبادله زندانیان را تشویق کرده اند مانند آنچه در آوریل که ترور رید کهنه کار تفنگداران دریایی را در ازای یک خلبان روسی به جرم توطئه برای قاچاق مواد مخدر به خانه آورد. وزارت امور خارجه در ماه مه او را به عنوان بازداشتی غیرقانونی معرفی کرد و پرونده او را زیر نظر فرستاده ویژه ریاست جمهوری خود در امور گروگان ها، که عملاً مذاکره کننده ارشد دولت در امور گروگان ها بود، منتقل کرد.

لیندسی کاگاوا کولاس، نماینده گرینر، گفت که نامه روز دوشنبه تحویل داده شده است. بیشتر محتویات نامه به بایدن خصوصی باقی می ماند، اگرچه نمایندگان گرینر چند خط از یادداشت دست نویس را به اشتراک گذاشتند.

“لطفا تمام تلاشتان را بکنید تا ما را به خانه بیاورید. من برای اولین بار در سال 2020 رای دادم و به شما رای دادم. من به تو ایمان دارم. من هنوز آنقدر با آزادی خود کار دارم که شما می توانید به آن کمک کنید، گرینر گفت: «دلم برای همسرم تنگ شده است! دلم برای خانواده ام تنگ شده! دلم برای هم تیمی هایم تنگ شده است! من را می کشد که بدانم آنها در حال حاضر بسیار رنج می برند. برای هر کاری که در این لحظه می توانید انجام دهید تا مرا به خانه برگردانید، سپاسگزارم.»

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

کمتر از 1 درصد از متهمان پرونده های جنایی روسیه تبرئه می شوند و برخلاف دادگاه های ایالات متحده، تبرئه ها در آنجا قابل لغو هستند.

گرینر توانسته است با خانواده، دوستان و بازیکنان WNBA از طریق حساب ایمیلی که نماینده او راه اندازی کرده است، ارتباط پراکنده داشته باشد. این ایمیل‌ها پس از بررسی توسط مقامات روسی توسط وکیل گرینر به صورت دسته‌هایی چاپ و تحویل داده می‌شوند. هنگامی که وکلا به دفتر خود بازگردند، پاسخ‌های گرینر را اسکن کرده و برای ارسال به ایالات متحده ارسال می‌کنند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه گفت: ما معتقدیم که فدراسیون روسیه به اشتباه بریتنی گرینر را بازداشت می کند. پرزیدنت بایدن در مورد نیاز به آزادی همه اتباع ایالات متحده که در خارج از کشور گروگان گرفته شده اند یا به اشتباه بازداشت شده اند، از جمله بریتنی گرینر به صراحت گفته است. دولت ایالات متحده به کار تهاجمی خود – با استفاده از هر وسیله موجود – برای بازگرداندن او به خانه ادامه می دهد.

بریتنی گرینر در نامه ای که از طریق نمایندگان خود به کاخ سفید ارسال شد، از رئیس جمهور بایدن درخواست کرده و گفته است که می ترسد هرگز به خانه باز نگردد و از او خواسته است که “من و دیگر زندانیان آمریکایی را فراموش نکند.”

مرکز فینیکس مرکوری افزود: «در 4 ژوئیه، خانواده ما به طور معمول از خدمات کسانی که برای آزادی ما جنگیدند، از جمله پدرم که یک جانباز جنگ ویتنام است، قدردانی می کند. فکر کردن به اینکه چگونه این روز را معمولاً جشن می‌گیرم آزاردهنده است زیرا آزادی امسال برای من معنایی کاملاً متفاوت دارد.

مقامات دولت بایدن قرار بود در سالگرد ازدواج با همسرش تماس تلفنی داشته باشند، اما به دلیل یک “اشتباه تاسف بار” ناموفق بود.

شورای امنیت ملی تایید کرد که کاخ سفید نامه گرینر را دریافت کرده است.

گرینر در نامه از بایدن درخواست کرد که از اختیارات خود برای اطمینان از بازگشت او استفاده کند.

گرینر نوشت: «در حالی که اینجا در یک زندان روسیه نشسته ام، تنها با افکارم و بدون حمایت همسر، خانواده، دوستانم، پیراهن المپیک یا هر دستاوردی، می ترسم برای همیشه اینجا باشم.

گرینر تنها آمریکایی نیست که به اشتباه در روسیه بازداشت شده است. پل ویلان، یک تفنگدار سابق و مدیر امنیتی سابق، در حال گذراندن یک محکومیت 16 ساله به اتهام جاسوسی است.