من می ترسم دستان او کاملاً آغشته به خون اوکراینی باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سوروویکین در اوایل دهه 2000 نیروهای روسیه را در سوریه رهبری می کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سوروویکین در طول جنگ داخلی این کشور در اوایل دهه 2000، نیروهای روسی در سوریه را رهبری می کرد. دیده بان حقوق بشر گفت که او از جمله رهبران نظامی است که ممکن است “مسئولیت فرماندهی نقض در حمله ادلب 2019-2020” در سوریه را بر عهده بگیرد.

همکاران سابق فرمانده جدید ارتش روسیه را “کاملاً بی رحم” توصیف می کنند و می گویند که او “اهمیت کمی به زندگی انسان دارد”. از جمله حملات هوایی مرگبار روز دوشنبه در سراسر کشور

گفته می شود که او پشت حملات مرگبار روز دوشنبه در سراسر اوکراین بوده است.

  • سرگئی سوروویکین فرمانده ارشد جدید روسیه است و همکارانش به او لقب “ژنرال آرماگدون” داده اند.

  • سرهنگ ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای روسی در سوریه، با نقشه سوریه که بر روی صفحه نمایش در پشت نمایش داده شده است، در یک جلسه توجیهی در وزارت دفاع روسیه در مسکو، روسیه، جمعه، 9 ژوئن 2017، صحبت می کند. دفاع روسیه این وزارتخانه اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی، ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده تمام نیروهای روسیه خواهد بود که در اوکراین می جنگند.  این بیانیه اولین انتصاب رسمی یک فرمانده واحد برای کل نیروی روسیه در اوکراین است.

    به گزارش رویترز، ژنرال سرگئی سوروویکین روز شنبه از سوی وزارت دفاع روسیه به عنوان فرمانده کل نیروهای روسیه که در اوکراین می جنگند منصوب شد. در حالی که مشخص نیست چه کسی دستور حملات هوایی روز دوشنبه را صادر کرده است، سوروویکین در گذشته به بمباران مناطق غیرنظامی معروف بوده است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    به گزارش الجزیره، سوروویکین در سال 1966 در شهر نووسیبیرسک در سیبری به دنیا آمد و حداقل از سال 1991 در ارتش خدمت کرده است. به گزارش تایمز، در سال 1991، پس از آنکه سربازان تحت امر او سه معترض را در جریان کودتای نافرجام در مسکو کشتند، حداقل شش ماه را در زندان گذراند.

    در جریان حمله به ادلب، ائتلاف سوریه و روسیه ده‌ها حمله هوایی و زمینی انجام داد که به خانه‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی حمله کرد. دیده بان حقوق بشر گزارش داد که در این حملات دست کم 1600 غیرنظامی کشته و حدود 1.4 میلیون نفر آواره شدند.

    همکار سابق ناشناس گفت: “سوروویکین کاملاً بی رحم است و به زندگی انسان توجه چندانی نمی کند.”

    سرهنگ ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای روسی در سوریه، با نقشه سوریه که بر روی صفحه نمایش در پشت نمایش داده شده است، در یک جلسه توجیهی در وزارت دفاع روسیه در مسکو، روسیه، جمعه، 9 ژوئن 2017، صحبت می کند. دفاع روسیه این وزارتخانه اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی، ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده تمام نیروهای روسیه خواهد بود که در اوکراین می جنگند. این بیانیه اولین انتصاب رسمی یک فرمانده واحد برای کل نیروی روسیه در اوکراین است.AP Photo/Pavel Golovkin، فایل

    • به گزارش گاردین، به دلیل رویکرد بی‌رحمانه‌اش به جنگ، همکارانش به او لقب «ژنرال آرماگدون» داده‌اند.

      یکی از مقامات سابق وزارت دفاع که با سوروویکین کار می کرد به گاردین استرالیا گفت که آنها از بمب گذاری مرگبار در پایتخت اوکراین که صبح روز دوشنبه حداقل پنج نفر را کشتند شگفت زده نشدند.

      در 23 فوریه، یک روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، سوروویکین به دلیل حمایت و اجرای سیاست هایی که استقلال اوکراین را تضعیف و تهدید می کند، در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت.