“من قرار نیست در آن شرکت کنم”

گارلند مستقیماً به اعلام ترامپ و انتخاب مجدد احتمالی با بایدن به عنوان «شرایط فوق‌العاده» اشاره کرد که چنین انتصابی را توجیه می‌کند.

با وجود اینکه مریک گارلند، دادستان کل آمریکا گفت که او این اعلامیه را در تلاش برای اطمینان از استقلال در مورد تحقیقات مربوط به ترامپ قبل از مسابقه احتمالی احتمالی در سال 2024 اعلام کرد، ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز دیجیتال، پیشنهاد کرد که انتصاب یک بازرس ویژه انگیزه سیاسی داشته است. رئیس جمهور بایدن

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

ترامپ افزود: من در آن شرکت نمی کنم. “من در این کار شرکت نمی کنم.”

ترامپ سال‌ها مدعی شده است که وزارت دادگستری به دلیل تحقیقات مختلف درباره رفتار او که به مبارزات انتخاباتی او در سال 2016 و هماهنگی ادعایی با روسیه برمی‌گردد، علیه او مغرضانه است. او پس از جستجوی ماموران در اموال او در فلوریدا برای یافتن اسناد طبقه بندی شده دولتی که ترامپ پس از ترک کاخ سفید با خود برده بود، این ادعاها را گسترش داد و FBI را نیز در بر گرفت.

ترامپ گفت: «من شش سال است که این وضعیت را پشت سر می‌گذارم، شش سال است که این را می‌گذرانم و دیگر قرار نیست آن را پشت سر بگذارم. و امیدوارم جمهوری خواهان شجاعت مبارزه با این موضوع را داشته باشند.»

گارلند اوایل روز جمعه گفت جک اسمیت، دادستان باسابقه و بازپرس جنایات جنگی فعلی، هدایت دو تحقیق را بر عهده خواهد گرفت، یکی در مورد سوء استفاده از سوابق حساس دولتی که در مار-آ-لاگو به دست آمده و همچنین جنبه هایی از تحقیقات در ژانویه. 6.، 2021 که «اینکه آیا هر شخص یا نهادی به طور غیرقانونی در انتقال قدرت دخالت کرده است» را پوشش می دهد.

“من هرگز چنین چیزی را نشنیده ام. چیزی پیدا نکردند. من اعلام می کنم و سپس آنها یک دادستان ویژه تعیین می کنند. «آنها چیزی پیدا نکردند و حالا فردی را می برند که از ترامپ متنفر است. این مایه شرمساری است و فقط به این دلیل اتفاق می افتد که من در هر نظرسنجی در هر دو حزب پیشتاز هستم.»

رئیس جمهور سابق ترامپ روز جمعه از انتصاب یک بازرس ویژه وزارت دادگستری برای نظارت بر تحقیقات این وزارتخانه در مورد او انتقاد کرد و گفت که او در این تحقیقات “شرکت نمی کند”.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه رسماً اعلام کرد که در حال راه‌اندازی کمپین دیگری برای سال ۲۰۲۴ در کاخ سفید است.