“من فکر می کنم این یک دادگاه فعال است”

معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس پس از دیدار با رئیس جمهور رومانی، کلاوس یوهانیس در کاخ کوتروچنی در اوتوپنی، رومانی، جمعه، 11 مارس 2022، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار می کند.عکس سائول لوب/پول از طریق AP

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

معاون رئیس جمهور ایالات متحده کامالا هریس پس از دیدار با رئیس جمهور رومانی، کلاوس یوهانیس در کاخ کوتروچنی در اوتوپنی، رومانی، جمعه، 11 مارس 2022، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار می کند.

اظهارات او ماه‌ها پس از آن بیان می‌شود که دادگاه عالی تصمیم گرفت رو علیه وید را لغو کند.

دادگاه عالی با لغو رو، مسئله قانونی بودن سقط جنین را به دست قانونگذاران ایالتی واگذار کرده و اساساً در حداقل 22 ایالت سقط جنین غیرقانونی اعلام کرده است. انتظار می رود محدودیت هایی در چندین مورد دیگر اضافه شود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور روز جمعه گفت که تصمیم به لغو رو در مقابل وید، او را در مورد “یکپارچگی” دادگاه عالی نگران کرده است.

او ادامه داد: “این باعث نگرانی من در مورد یکپارچگی دادگاه به طور کلی می شود.”

تصمیم به لغو رو در مقابل وید اعتراضات سراسری را برانگیخت. از زمانی که این تصمیم علنی شد، تعداد زیادی از افراد برجسته این حکم را محکوم کردند. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا نیز این تصمیم دادگاه را محکوم کرد و آن را “ضربه ویرانگری به آزادی تولید مثل در ایالات متحده” خواند.

کامالا هریس گفت که تصمیم برای لغو رو در مقابل وید او را نگران دادگاه عالی کرده است.

  • هریس در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی “Meet the Press” گفت: “من فکر می کنم این یک دادگاه فعال است.”

  • “این بدان معناست که ما تقریباً نیم قرن یک حق ثابت داشتیم، که حق زنان برای تصمیم گیری در مورد بدن خود است، به عنوان بسط آنچه ما تصمیم گرفته ایم باشیم، حقوق خصوصی که همه مردم از آن برخوردارند. ” هریس گفت. و این دادگاه همان قانون اساسی را گرفت.

    هریس در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی “Meet the Press” گفت: “من فکر می کنم این یک دادگاه فعال است.”

    دادگاه عالی در ماه ژوئن Roe v. Wade را لغو کرد و تصمیم مهمی را که سقط جنین را در ایالات متحده قانونی می کرد، لغو کرد.

  • از ماه مه، مدافعان حقوق سقط جنین نگران بودند که دادگاه عالی Roe v. Wade را محکوم کند. این ترس از زمانی شروع شد که پولیتیکو پیش نویس نظر افشا شده ای را منتشر کرد که در آن، قاضی ساموئل آلیتو، این تصمیم را “به شدت از همان ابتدا اشتباه” خواند.