من به دستگیری “تاجر مرگ” روسیه کمک کردم. ما نباید او را با بریتنی گرینر عوض کنیم.

رئیس جمهور جو بایدن و دیگرانی که به نظر می رسد فکر می کنند مناسب است که ویکتور بوت دلال اسلحه روسی را در ازای هر شهروند آمریکایی که به ناحق توسط روسیه به عنوان یک ابزار چانه زنی سیاسی بازداشت شده است – چه بریتنی گرینر، چه پل ویلان یا شخص دیگری – از زندان آزاد کنند، در اشتباه هستند. آدم ساده.

حجم عظیمی از منابع و سرمایه سیاسی صرف تحقیقات حیاتی امنیت ملی در مورد اقدامات بوت شد. زندگی در معرض خطر قرار گرفت و تلاش های خستگی ناپذیری انجام شد. اکنون بسیاری از صداها به اندازه کافی در این گفتگوها در مورد آزادی بوت در ازای یک آمریکایی مورد توجه قرار نمی گیرند. این صداها شامل یک نسل کامل از ساکنان معلول و یتیم کشورهای جنگ زده در سراسر جهان، به ویژه در آفریقا است.

به نظر می رسد که مذاکرات حاضر با هدف جمع آوری آرا و احیای یک دستور کار به شدت شکست خورده است. از قضا، من با تعداد زیادی از دوستان معتدل، متفکر و منطقی در هر دو طرف راهروی سیاسی صحبت کرده ام، و تقریباً توافق جهانی علیه این چانه زنی وجود دارد که بدشانسی است. من از بایدن می‌خواهم که این را بررسی کند و در امتناع از مذاکره با یک تروریست ثابت قدم باشد.

اکثر مقالات و مصاحبه هایی که در مورد آزادی بوت در ازای گرینر و دیگران بحث می کنند، پیامدهای امنیت ملی چنین اقدامی را کاملاً نادرست توصیف می کنند. آنها می گویند بوت، که در سال 2008 دستگیر شد، به زودی آزاد می شود و دیگر تهدیدی نیست، زیرا بعید است که او یک نیروی مستمر در تجارت غیرقانونی اسلحه جهانی باشد.

مذاکره برای آزادی بوت، حاکمیت قانون را از بین می برد. اداره مبارزه با مواد مخدر در تحقیقات با انگیزه سیاسی شرکت نمی کند. پرونده Bout صرفاً بر اساس اقدامات جنایتکارانه او تشکیل شده است. اگر به معامله‌های سیاسی تن بدهیم، درستی نظام حقوقی خود را کاهش می‌دهیم و در واقع، حاکمیت قانون خود را به شیرین کاری‌های سیاسی پوتین و دادگاه‌های کانگورو او تحقیر می‌کنیم.

بریتنی گرینر، ستاره WNBA و برنده دو مدال طلای المپیک، در 15 ژوئیه 2022، قبل از جلسه دادگاه در خارج از مسکو با وکلای خود صحبت می کند.

روسیه باید بریتنی گرینر را آزاد کند. و ما باید قوانین حشیش ایالات متحده را اصلاح کنیم.

راب “زک” زاخاریاسیویچ یکی از ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر در پشت عملیاتی بود که منجر به دستگیری ویکتور بوت در سال 2008 در تایلند شد. Zachariasiewicz در پایان سال 2019 پس از 22 سال از DEA بازنشسته شد و اکنون تجارت مشاوره خود را اداره می کند..

“تنها با افکارم”: گرینر در حالی که در زندان روسیه نشسته است، شایسته حمایت ماست

در انجام تحقیقات جنایی بین المللی بزرگ، DEA و سایر بازوهای مجری قانون ایالات متحده با کادری از شرکای جهانی همکاری نزدیک دارند. این مشارکت ها نیاز به اعتماد و فداکاری زیادی دارد.

برای روشن بودن، بوت کمتر از 15 سال یا 60 درصد از محکومیت اجباری 25 ساله خود را سپری کرده است. شواهد علیه بوت گسترده و نفرت انگیز بود. در یک جلسه مخفی ضبط شده، او به افرادی که معتقد بود تسهیل گر تروریست ها هستند، اعلام کرد که ایالات متحده دشمن قسم خورده او است. او به عنوان بخشی از زرادخانه گسترده تسلیحات سنگین، صدها موشک زمین به هوا را برای استفاده علیه مستشاران نظامی ایالات متحده و ارتش کلمبیا به آنها پیشنهاد داد.

بریتنی گرینر، ستاره WNBA و برنده دو مدال طلای المپیک، در 15 ژوئیه 2022، قبل از جلسه دادگاه در خارج از مسکو با وکلای خود صحبت می کند.

مذاکره برای آزادی بوت یک سیاست خارجی کوته فکرانه است. چنین اقداماتی صرفاً دشمنان ما را تشویق می کند تا در ربودن، بازداشت غیرقانونی و باج دادن شهروندان آمریکایی در سراسر جهان شرکت کنند. سازمان‌هایی مانند حزب‌الله، کارتل‌های مواد مخدر و سرویس امنیت فدرال روسیه زمانی که به اقدامات جنایتکارانه‌شان پاداش داده می‌شود، جسورتر می‌شوند. ما باید کاملاً روشن کنیم که با شرکت در این اقدامات جنایتکارانه چیزی به دست نمی آید.

می‌توانید نظرات مختلفی از هیئت مشارکت‌کنندگان ما و سایر نویسندگان را در صفحه اول Opinion در توییتر بخوانید. @usatodayopinion و در خبرنامه افکار روزانه ما. برای پاسخ به یک ستون، نظر خود را به [email protected] ارسال کنید.

ما همچنین باید راه‌هایی پیدا کنیم تا شهروندان خود را از قرار دادن بی‌هیچ خود در معرض خطر منصرف کنیم – چه مبلغانی که به دنبال گسترش حسن نیت هستند، چه جویندگان ماجراجویی که به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد هستند یا افراد آسیب‌پذیر که در برابر کلاهبرداری‌های جنایی تسلیم شوند. من از روی تجربه صحبت می کنم، زیرا نزدیک به سه سال را وقف آزادی موفقیت آمیز یک شهروند آمریکایی بی گناه زندانی در خارج از کشور کردم.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بریتنی گرینر رایگان، پل ویلان. اما نه در معاوضه با ویکتور بوت.





منبع

مبادله پیامی وحشتناک برای دشمنان و متحدان خواهد داشت

ما نباید با تروریست ها مذاکره کنیم. این شامل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بزرگترین تروریست شناخته شده امروزی است.

شرکت کنندگان خارجی بی شماری در تحقیقات Bout به معنای واقعی کلمه زندگی و رفاه خود را به خطر انداختند. آنها بهای سنگین سیاسی و دیپلماتیک را برای کمک به عدالت پرداختند. آنها این کار را با این اطمینان انجام دادند که جنایات مرتکب آنقدر شدید و بی ثبات کننده بودند که حداقل مجازات اجباری 25 ساله را در پی داشتند – حکمی که توسط قانون ایالات متحده تدوین شده بود.

چرا چپ اینقدر عصبانی است؟ مراکز بارداری برای کمک به مادران و نوزادان وجود دارد.

راب "زک" زاچاریاسیویکز یکی از ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر پشت عملیاتی بود که منجر به دستگیری ویکتور بوت در سال 2008 در تایلند شد.

راب “زک” زاخاریاسیویچ یکی از ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر در پشت عملیاتی بود که منجر به دستگیری ویکتور بوت در سال 2008 در تایلند شد.

برخی پرسیده‌اند که آیا مبادله Bout با یکی از آمریکایی‌هایی که در روسیه نگهداری می‌شوند، یک تجارت «عادلانه» است یا خیر. من چنین محاسباتی را رد می کنم. هیچ ارزشی برای جان انسان قائل نیست. هیچ کس نمی تواند ارزش یک نفر را در برابر دیگری قضاوت کند. استدلال‌های من مبتنی بر منطق امنیت ملی و تصمیم‌گیری صحیح است – و باز هم برای بازگشت سالم کسانی که بازداشت شده‌اند دعا می‌کنم و برای خانواده‌هایشان صلح آرزو می‌کنم.

گرینر، ویلان و ترور رید هر کدام تصمیم گرفتند برای سود و/یا لذت شخصی به روسیه سفر کنند. روسیه از مدت ها قبل از حمله به اوکراین یک کشور متخاصم بوده است. گفت، من جز دعا و آرزوی خیر برای تک تک آنها و خانواده هایشان ندارم. ما نباید شهروندان خود را در زمان نیازشان رها کنیم و باید تلاش های خستگی ناپذیری انجام دهیم تا آنها را ایمن به خانه عزیزانشان برسانیم – اما این تلاش ها نباید حول یک تجارت نادرست متمرکز شود.

بوت که به “تاجر مرگ” معروف است، سوخت درگیری ها در سراسر جهان را فراهم کرد. او یک بازیگر مهم در تجارت غیرقانونی اسلحه جهانی بود، نه به این دلیل که می‌توانست به سلاح دست یابد، بلکه به این دلیل که می‌توانست محموله‌های مخرب خود را از طریق کنترل ناوگان خصوصی هواپیماهای نظامی به هر نقطه از جهان تحویل دهد. و او همین کار را کرد.

اگر توافقی برای آزادی بوت داشته باشیم، به این شرکا و تعهدات پشت می کنیم. کلمه ما بی معنی می شود. این تأثیر منفی بر منافع امنیت ملی ما خواهد داشت.

به مردم کمک کنید تا خطرات دولت متخاصم را ببینند

مشارکت مجدد بوت در تجارت تسلیحات، پیامد اصلی امنیت ملی نیست که باید در نظر گرفته شود. بلکه پیام منفی و کوبنده ای است که چنین کاپیتولاسیونی ارسال می کند.