منهتن DA یک مقام سابق وزارت دادگستری را برای کمک به رهبری تحقیقات ترامپ استخدام می کند

در بیانیه کولانژلو آمده است: «اجرای گسترده قوانین حمایت از کارگران و مستاجران، جوامع ما را برای همه نیویورکی‌ها ایمن‌تر می‌کند و زمینه بازی را برای کارفرمایان و صاحبخانه‌های مسئول مساوی می‌کند». و کمک به تمرکز دادستان منطقه بر جرایم مالی، اعتماد به سیستم حقوقی را با روشن ساختن این که قوانین یکسان برای همه اعمال می شود – صرف نظر از اینکه چقدر قدرتمند هستند، افزایش می دهد.

کولانجلو، 48 ساله، که در دولت اوباما نیز به عنوان یک مقام ارشد وزارت کار کار می کرد، به عنوان مشاور ارشد به دفتر دادستان منطقه خواهد پیوست. علاوه بر کمک به “حساس ترین و پرمخاطب ترین تحقیقات یقه سفید”، انتظار می رود که او بر مسکن و حفاظت از مستاجر و حمایت از نیروی کار و کارگران، اولویت های براگ تمرکز کند.

او در حالی به دفتر دادستان منطقه می‌پیوندد که دادستان‌ها برای شروع تحقیقات خود درباره ترامپ که در سال 2018 آغاز شد و قبلاً به محاکمه تجارت خانوادگی رئیس‌جمهور سابق منتهی شد، که هیئت منصفه از روز دوشنبه بررسی‌های خود را آغاز می‌کند، می‌پیوندد.

دادستان کل ایالات متحده، مریک بی. گارلند، در بیانیه ای گفت که او از اولین روز حضورش در دفتر به “مشاور عاقلانه و قضاوت عالی” کولانژلو تکیه کرده است.

متیو کولانژلو پیش از پیوستن به وزارت دادگستری آمریکا، روی تحقیقات دادستان کل نیویورک از سازمان ترامپ کار می کرد. (وزارت دادگستری ایالات متحده از طریق نیویورک تایمز)

این تحقیق منجر به شکایت در سپتامبر از سوی دادستان کل، لتیتیا جیمز، شد که رئیس جمهور را متهم به ارزش گذاری بیش از حد دارایی های خود به میزان میلیاردها دلار کرد.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

براگ و کولانجلو در حین کار در دفتر دادستان کل نیویورک با یکدیگر همپوشانی داشتند، جایی که براگ به معاونت دادستان کل رسید و کولانژلو مشاور ارشد ابتکارات فدرال بود. در این نقش، کولانژلو ده‌ها پرونده قضایی علیه دولت ترامپ را رهبری کرد، از جمله یک چالش موفقیت‌آمیز برای گنجاندن سوالی درباره شهروندی در سرشماری سال 2020. او همچنین بر تحقیقات در مورد خیریه ترامپ، بنیاد ترامپ، نظارت داشت که باعث شد این سازمان به منحل شد و تحقیقات مدنی آن دفتر را در مورد اقدامات مالی ترامپ رهبری کرد.

این مقام، متیو کولانجلو، که پیش از ایفای مقام سوم در وزارت دادگستری، تحقیقات مدنی دادستان کل نیویورک در مورد ترامپ را رهبری می کرد، احتمالاً یکی از رهبران تحقیقات جنایی دادستان منطقه در مورد رئیس جمهور سابق خواهد شد.

اما تام پرز، وزیر سابق کار ایالات متحده، گفت که کولانژلو، که او را دو بار استخدام کرد و رئیس ستاد او در وزارت کار بود، یک مطالعه سریع بود.

در آن زمان، کولانژلو در وزارت دادگستری کار می کرد و در زمان روی کار آمدن پرزیدنت بایدن به عنوان معاون دادستان کل منصوب شد. کولانژلو در آن شغل، سومین رتبه برتر در این بخش، به نظارت بر بخش‌های مدنی، حقوق مدنی، ضدانحصار و مالیات کمک کرد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

کولانجلو، که هفت سال را نیز در زمینه مسکن و اشتغال در صندوق دفاع حقوقی و آموزشی NAACP کار کرده است، در بیانیه ای گفت که “مفتخر است که با دادستان منطقه براگ متحد شود.”

در حالی که کولانجلو دانش گسترده ای از شیوه های تجاری سازمان ترامپ و تجربه گسترده دادخواهی دارد، او با صرف زمان کمی برای کار بر روی پیگردهای جنایی یقه سفید وارد تحقیقات می شود. او هرگز دادستان خط نبوده و به عنوان وکیل مدافع جنایی کار نکرده است.

زمانی که معاون دایمی دادستان کل، وانیتا گوپتا، منصوب شد، کناره‌گیری کرد، اما به عنوان معاون او به کار خود ادامه داد و بر وکلا در آن بخش‌ها نظارت داشت.

دوران حضور کولانژلو در دولت اوباما، طرح دعوی قضایی قبلی او علیه دولت ترامپ و نقش او در تحقیقات جیمز احتمالاً باعث اعتراض رئیس جمهور سابق خواهد شد که از تحقیقات جنایی و مدنی به عنوان یک “شکار جادوگر” یاد کرده است. برخی از وکلای جیمز برای انجام تحقیقات جنایی به دفتر دادستان منطقه منهتن فرستاده شده اند و یکی از آنها، گری فیشمن، در تیم محاکمه ای است که سازمان ترامپ را تحت تعقیب قرار می دهد.

پرز در مصاحبه ای گفت: “متیو برای شغلی با این حساسیت فرد مناسبی است، زیرا او غیرقابل تحسین است، از نظر قانونی درخشان است، او قضاوت بی عیب و نقصی دارد و به اندازه کافی متواضع است که بتواند افرادی را که در اطراف بلوک بوده اند را درگیر کند.”

کار او در مورد تحقیقات ترامپ از دادستان کل ممکن است به کار او در مورد تحقیقات جنایی که انتظار می رود به آن ملحق شود، کمک کند. دادستان های منهتن بررسی کردند که آیا رئیس جمهور سابق به طور غیرقانونی ارزش دارایی های خود را افزایش داده است یا خیر. در ماه‌های اخیر، دادستان‌ها همچنین تمرکز خود را بر پرداخت پولی به یک ستاره فیلم‌های مستهجن که گفته بود با ترامپ رابطه نامشروع داشته است، تجدید کرده‌اند.

متیو کولانژلو پیش از پیوستن به وزارت دادگستری آمریکا، روی تحقیقات دادستان کل نیویورک از سازمان ترامپ کار می کرد.  (وزارت دادگستری ایالات متحده از طریق نیویورک تایمز)

زمانی که براگ در ژانویه به قدرت رسید، سلف او، سایروس آر. ونس جونیور، به دادستان ها دستور داده بود که مدارک مربوط به تورم دارایی های ترامپ را به هیئت منصفه ارائه دهند. اما براگ نگران قوت پرونده شد. در ماه فوریه، زمانی که او به دو دادستان ارشد رهبری تحقیقات، مارک اف. پومرانتز و کری دان، گفت که آماده صدور مجوز اتهامات نیست، آنها استعفا دادند.

براگ در بیانیه‌ای با تایید این استخدام گفت: «متیو کولانجلو تجربه‌های عدالت اقتصادی فراوانی را همراه با تحقیقات پیچیده یقه سفید به ارمغان می‌آورد، و او قضاوت و صداقت لازم را برای پیگیری عدالت در برابر افراد قدرتمند و مؤسسات زمانی که از قدرت خود سوء استفاده می‌کنند، دارد.» .

نیویورک – دادستان منطقه منهتن، آلوین ال. براگ، یک مقام ارشد سابق وزارت دادگستری را با سابقه درگیر شدن با دونالد ترامپ و تجارت خانوادگی او استخدام می کند، زیرا این دفتر به دنبال تشدید تحقیقات خود در مورد رئیس جمهور سابق است.