منتخب آیداهو AG وکلای سابق دولت ترامپ را استخدام می کند

لابرادور روز پنجشنبه دو سمت کارمندی را اعلام کرد که قرار است توسط اعضای سابق دولت دونالد ترامپ پر شود: دیوید دوهیرست معاون ارشد لابرادور و تئو وولد وکیل کل خواهد بود. هیچ یک توسط وکلای ایالت آیداهو به عنوان مجاز به وکالت در آیداهو فهرست نشده است.

تنها حدود دوازده ایالت وکیل عمومی دارند. ایالت‌ها از محافظه‌کار تا عموماً لیبرال متغیر هستند و شامل نیویورک، آلاباما، اوهایو و واشنگتن می‌شوند.

در دوران دولت ترامپ، دوهیرست معاون اصلی مشاور کل در وزارت بازرگانی ایالات متحده بود.

حداقل هشت وکیل پیش از تصدی پست لابرادور دفتر را ترک کرده اند، از جمله معاون ارشد و یک وکیل مدافع قوانین محدودکننده سقط جنین در ایالت. این دفتر در مجموع دارای 132 موقعیت وکالت است.



منبع

دوهیرست در اوایل این ماه از سمت وکیل کل مونتانا استعفا داد، سمتی که در ژانویه 2021 به آن منصوب شد. او اولین وکیل کل ایالت بود و از دولت بایدن به دلیل دستورات فدرال واکسن کروناویروس و پروژه لغو شده خط لوله Keystone XL شکایت کرد.

در اعلام این مواضع، لابرادور گفت که وکیل کل “اطمینان خواهد داشت که از منافع آیداهو در برابر نفوذ فدرال محافظت می شود.”

لابرادور در بیانیه‌ای گفت: «من متعهد به مدرن‌سازی و بهبود دفتر هستم، و این کارمندان دولتی متعهد و ثابت شده به من کمک می‌کنند تا این هدف را انجام دهم. من مشتاقانه منتظر خدمت به مردم آیداهو هستم زیرا ما یک ایالت مرفه تر، امن تر و آزادتر می سازیم.»

لابرادور که قول داده بود دفتر دادستانی کل را حزبی‌تر کند، در انتخابات مقدماتی ماه مه، لارنس واسدن، رئیس جمهور کنونی پنج دوره را شکست داد و سپس به راحتی در انتخابات عمومی این ماه پیروز شد.

BOISE، آیداهو (AP) – آیداهو یک سمت جدید وکیل عمومی را برای به چالش کشیدن اقدامات و سیاست های دولت فدرال اضافه می کند، زمانی که رائول لابرادور دادستان کل جدید ایالت در اوایل ژانویه شود.

وولد چندین سمت در دولت ترامپ داشت. او معاون دادستان کل در دفتر سیاست حقوقی وزارت دادگستری و معاون دستیار رئیس جمهور در امور سیاست داخلی بود.