مناظره هرشل واکر، رافائل وارناک دارای نشان پلیس جعلی و صحبت های زیادی در مورد سقط جنین و کتاب مقدس است.

در یک لحظه کوتاه اما پیامد، از هر دو نامزد پرسیده شد که آیا نتایج انتخابات را می پذیرند یا خیر. هر دو گفتند بله. این سوال تنها به این دلیل ضروری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از پذیرفتن نتایج انتخابات 2020 خودداری کرد، همچنان به این کار ادامه می دهد، و مخالفت با نتایج انتخابات در حال سرایت به سایر جمهوری خواهان است. گزارش واشنگتن پست در ماه سپتامبر نشان داد که 12 نفر از 19 نامزد جمهوری خواه در ایالت های کلیدی از پاسخ دادن خودداری کردند یا گفتند در صورت شکست نتایج را نخواهند پذیرفت.

واکر گفت که “دروغ” است که او از ممنوعیت ملی سقط جنین بدون استثناء برای تجاوز جنسی، زنای با محارم و زندگی مادر، همانطور که قبلا گزارش شده است، حمایت می کند. او گفت: “من گفتم از لایحه ضربان قلب حمایت می کنم.” “این دارای استثناهایی در آن است.”

یکی از بحث‌برانگیزترین تبادلات شبانه، طی یک رفت و برگشت طولانی بر سر سقط جنین رخ داد.

سپس مجری از وارناک پرسید که آیا از «هر گونه محدودیتی که دولت در مورد سقط جنین وضع کرده است» حمایت می کند. وارناک مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد. او صحبت کرد در مورد تصمیم رو در مقابل وید، و گفت: “اتاق بیمار خیلی باریک و کوچک است و فضایی تنگ برای یک زن، پزشک او و دولت ایالات متحده.”

واکر که در دانشگاه هنرپیشه ایفای نقش می کرد، گفت: «برای کسانی از شما که نگران رأی دادن به من هستید – یک فرد غیرسیاستمدار – از شما می خواهم در مورد آسیبی که سیاستمداری مانند جو بایدن و رافائل وارناک به کشور وارد کرده اند فکر کنید. گرجستان و سپس 12 سال در لیگ ملی فوتبال بازی کرد. واکر پس از پایان کارش در ورزش صاحب یک شرکت خدمات غذایی شد.

اولین سوال لنفورد از وارناک بر اساس گزارش این هفته واشنگتن فری بیکن، یک وب سایت محافظه کار، در مورد اخراج در مجتمع مسکونی متعلق به کلیسای باپتیست Ebenezer بود.

او گفت: «ما آن مستاجران را بیرون نکردیم.

واکر از این دو مرد روی صحنه پرخاشگرتر بود، و بارها به دنبال وارناک به عنوان رای نیابتی برای رئیس جمهور بایدن رفت و با هیجان در یک نقطه به زبان کتاب مقدس استناد کرد و به دموکرات گفت: “شهادت دروغ بده، سناتور!” وارناک در پاسخ هایش سنجیده تر بود و انتقاد مستقیم زیادی از واکر نکرد.

در طول تابستان، مبارزات انتخاباتی واکر و حزب ملی جمهوری خواه او را به یک فیلمنامه منظم تر نگاه داشتند و او توانست از شرمساری بیشتر جلوگیری کند.

از واکر همچنین در مورد گزارش‌هایی که حتا به کمپین خودش درباره سه فرزندی که از سه زن به‌علاوه فرزندی که از همسر سابقش داشت، نگفته بود، سؤال نشد.

اما در اوایل اکتبر، Daily Beast – که در مورد چند فرزند واکر گزارش داد – فاش کرد که یکی از زنانی که یکی از فرزندان واکر را به دنیا آورد، گفت که او نیز یکی از بارداری های خود را با حمایت مالی و تشویق واکر در سال 2009 سقط کرده است.

با این حال واکر گفت که رئیس جمهور بایدن در انتخابات 2020 پیروز شد. واکر همچنین گفت که از ریاست ترامپ در سال 2024 حمایت خواهد کرد.

هنگامی که مناظره به سؤالاتی در مورد رفتار شخصی تبدیل شد، دو نامزد به طور قابل توجهی انواع مختلفی از سؤالات را دریافت کردند.

“خب، این یک تکیه گاه نیست. واکر گفت این واقعی است.

رقابت بین وارناک و واکر یکی از معدود رقابت هایی است که کنترل سنای ایالات متحده را تعیین می کند.

هرشل واکر، جمهوری خواه، به دنبال اطمینان دادن به رای دهندگان بدبین، از جمله کسانی که ممکن است از فرماندار جمهوری خواه برایان کمپ حمایت کنند، اما مطمئن نیستند که واکر این کار را انجام می دهد، بود.

با توجه به اتهامات متعدد در مورد خشونت خانگی در گذشته واکر که شامل اتهاماتی مبنی بر نگه داشتن اسلحه به سر همسر سابقش و تیغ تیغ در گلوی او در زمان دیگری بود، فقدان جزئیات در سوال لنفورد از واکر قابل توجه بود.

لنفورد سپس از وارناک پرسید: «همسر سابق شما با طرح دعوی خواستار افزایش حمایت از کودکان شد و گفت که باید در روزهایی که وظایف شما به‌عنوان سناتور در زمان فرزندپروری شما اختلال ایجاد می‌کند، هزینه مراقبت از کودک را بپردازد و به افزایش قابل توجه درآمد شما اشاره کرد. پاسخ شما به آن شکایت چیست؟»

واکر با بیرون کشیدن کیف پول مشکی از جیب کت کت و شلوارش که یک نشان طلایی پنج پر داشت، پاسخ داد: «می‌دانی چه چیز خنده‌دار است؟ من کارم [sic] با تعداد زیادی افسر پلیس.»

وارناک که در اوایل سال 2021 به مجلس سنا انتخاب شد و همچنان کشیش کلیسای باپتیست ابنزر در آتلانتا – جماعت تاریخی به رهبری مارتین لوتر کینگ جونیور – است، تاکید کرد که با جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده کار کرده است و خود را “باپتیست” خواند. مرد با ایمان.»

وارناک در پاسخ به این سوال که آیا از نامزدی مجدد بایدن برای انتخاب مجدد حمایت می‌کند طفره رفت و اعلام کرد که به این موضوع فکر نکرده و نمی‌خواهد یک «کارشناس» باشد.

در ابتدای بحث یک ساعته در ساوانا، وارناک از بزرگ شدن در نزدیکی به عنوان یکی از ۱۲ کودک صحبت کرد. او با نقل قول از فصل اول کتاب پیدایش، در یکی از چندین اشاره به کتاب مقدس، گفت: «واضح است که والدین من کتاب مقدس را می‌خواندند: «بارور باشید و زیاد شوید».

واکر پاسخ داد: «آیا او به این موضوع اشاره نکرد که یک نوزاد نیز در آن اتاق وجود دارد؟ و همچنین اشاره نکرد که از مالیات دهندگان می خواهد که هزینه آن را بپردازد، بنابراین او دولت را به اتاق بازگرداند؟

«تبلیغات اخیر ادعاهای خشونت خانگی گذشته را برجسته کرده است. آنها سؤالاتی را در مورد میزان شفافیت شما در رزومه خود مطرح کرده اند. چگونه به رأی دهندگانی که صداقت شما را از نظر شخصی و حرفه ای زیر سوال می برند، پاسخ می دهید؟» لنفورد از واکر پرسید.

رافائل وارناک، رئیس دموکرات، طرف میانه‌روی خود را بازی کرد و به دنبال جلب نظر جمهوری‌خواهان میانه‌روی تجاری و رای‌دهندگان زن حومه شهر بود که در رقابتی نزدیک در 8 نوامبر آرای مهمی را به صندوق خواهند انداخت.

پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در 24 می، واکر خود را با یک صعود سربالایی مواجه کرد تا وارناک را شکست دهد. او در اواخر بهار و اوایل تابستان چندین گاف زد که سؤالاتی را در مورد درک او از حقایق اساسی و مسائل سیاسی ایجاد کرد و سپس فرزندان متعدد او آشکار شدند.

اولین و احتمالاً تنها مناظره بین واعظ و ستاره سابق فوتبال کاندیدای سنای ایالات متحده در جورجیا شامل تبادل طولانی در مورد سقط جنین، نشان پلیس جعلی، تعداد زیادی ارجاعات کتاب مقدس و مجموعه ای از سوالات نامزد در مورد زندگی شخصی آنها بود.

وارناک یک حمله مستقیم به اعتبار واکر انجام داد. همانطور که آنها در مورد امنیت عمومی بحث می کردند، وارناک به واکر شلیک کرد: “یک کاری که انجام نداده ام: هرگز تظاهر به یک افسر پلیس نکرده ام. و من هرگز تهدید به تیراندازی با پلیس نکرده ام.»

اولین دوره وارناک در سنا کمتر از دو سال به طول انجامید و نه شش سال، زیرا وارناک در انتخابات ویژه ای پیروز شد تا دوره ریاست جمهوری جانی آیزاکسون، که به دلایل سلامتی استعفا داد و سال گذشته درگذشت، به پایان برسد.





منبع

برایان کمپ، فرماندار جورجیا در سال 2019 لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن سقط جنین در شش هفته پس از بارداری ممنوع می‌شود، که استثنائاتی برای محافظت از جان مادر دارد، در صورت تجاوز جنسی یا زنای با محارم در صورت گزارش پلیس، و اگر حاملگی باشد. از نظر پزشکی بیهوده است.» این قانون در ماه ژوئیه پس از آن که دادگاه عالی ایالات متحده نقش رو در مقابل وید را که بر اساس قانون اساسی حق سقط جنین را اعطا می کرد، رد کرد، اجرایی شد.

این اپیزود سوابق واکر را در اظهارات نادرست در ملاء عام در مورد “کار در اجرای قانون” برجسته کرد. Atlanta Journal-Constitution در ماه ژوئن گزارش داد که واکر چندین اظهارات نادرست در طول این سال ها بیان کرده است.

این داستان با نکوهش های خشمگین واکر توسط یکی از فرزندان خودش، کریستین، محافظه کار با مخاطبان زیادی در رسانه های اجتماعی، تقویت شد. کریستین واکر به بیش از 200000 دنبال کننده خود در توییتر گفت که پدرش منافق و دروغگو است. او چهار بچه دارد، چهار زن مختلف، در خانه نبود که یکی از آنها را بزرگ کند. او در حال انجام رابطه جنسی با زنان دیگر بود. آیا به ارزش‌های مسیحی اهمیت می‌دهی؟» کریستین واکر در ویدئویی که در این سایت منتشر شده است، گفت. «تمام کردم، تمام شد. همه چیز دروغ بوده است.»

پس از صحبت وارناک در مورد دو فرزند حاصل از ازدواج چهار ساله او با اولیه ندوی که در سال 2020 به پایان رسید، لنفورد به واکر روی آورد.

این موضوع باعث توبیخ واکر از سوی یکی از دو ناظم مناظره، مجری اخبار WSAV، تینا تیوس شاو شد: «شما یک تکیه گاه دارید. این جایز نیست قربان.»

واکر این اتهامات را رد کرده و جمعه شب در جریان مناظره دوباره این کار را انجام داد. هیچ سوال بعدی وجود نداشت واکر ابتدا تهدید کرد که از دیلی بیست شکایت خواهد کرد، اما این شکایت محقق نشد.

واکر در اکثر دوره‌های مسابقه از وارناک در نظرسنجی‌های عمومی عقب افتاده است، و این بحث هم به عنوان یک لحظه پرخطر برای نامزدی مشکل‌دار واکر و هم فرصتی برای از بین بردن این تصور که او برای مجلس سنا مناسب نیست دیده می‌شود.

لنفورد از وارناک پرسید: “به عنوان فردی که بیش از 7000 دلار در ماه برای کمک هزینه مسکن از کلیسای باپتیست ابنزر دریافت می کند، چگونه این موضوع را برای رای دهندگان جورجیا که در حال حاضر برای گذران زندگی خود در تلاش هستند توضیح دهید؟”

باک لنفورد، مجری تلویزیون فاکس 5 آتلانتا، از وارناک دو سؤال بسیار خاص پرسید و سپس از واکر یک سؤال بسیار کلی و مبهم پرسید.

وارناک گفت که اتهامات موجود در این مقاله مبنی بر اینکه کلیسا مسئول اخراج ها بوده است “صحت ندارد”.