منابع می گویند سرویس مخفی فقط یک پیام متنی را به پانل 6 ژانویه تحویل داد

سرویس مخفی گفته است متن‌های مفقود شده به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی‌شده بازنشانی تلفن‌ها و جایگزینی دستگاه‌ها در سراسر آژانس پاکسازی شده‌اند. یک منبع گفت که به نمایندگان گفته شد که از داده ها در یک درایو داخلی نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما به نظر می رسد این دستورالعمل نادیده گرفته شده است.

اعضای سرویس مخفی هنگام فرود آمدن ایر فورس وان با ترامپ در فرودگاه بین‌المللی ولی در ژانویه 2021 نگهبانی می‌دهند.

این منابع گفتند که بازرسان مجلس همچنین دریافتند که ظاهراً پیام‌ها به عنوان بخشی از بازنشانی تلفن‌ها در سراسر آژانس در 27 ژانویه 2021 گم شده است – 11 روز پس از درخواست کنگره برای اولین بار و دو روز پس از یادآوری به نمایندگان برای پشتیبان‌گیری از تلفن‌هایشان.

سخنگوی سرویس مخفی نمی تواند فوراً برای اظهار نظر در ارتباط باشد.

گاردین ابتدا گزارش داد که بازرس کل به کمیته گفته است که گزارش سرویس مخفی درباره چرایی مفقود شدن متون، از جمله مسائل دیگر، مدام تغییر می‌کند، و باعث شد که این هیئت در همان روز برای متن‌ها و گزارش‌های پس از اقدام احضاریه صادر کند.

جنجال – و احضاریه – بر سر پیام‌های متنی گمشده هفته گذشته پس از آن اتفاق افتاد که جوزف کوفاری، بازرس کل وزارت امنیت داخلی، ناظر سرویس مخفی، پیام‌های زیادی را از زمان مورد بحث مفقود شده بود.

اما اقدامات سرویس مخفی به تمرکز بازرسان مجلس نمایندگان تبدیل شده است، زیرا آنها در مورد اینکه آیا آژانس می‌دانست ترامپ می‌خواهد به کاپیتول برود یا نه، و آیا قصد دارد پنس را از این مجموعه حذف کند، زیرا آشوبگران به دنبال جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات بودند، مورد توجه قرار گرفته است.

سرویس مخفی مسئول امنیت در ساختمان کنگره در 6 ژانویه – که توسط پلیس کنگره ایالات متحده انجام می شود – نبود، اما ماموران جزئیات حفاظت از ترامپ، پنس و دیگر مقامات اجرایی در سراسر واشنگتن را در آن روز هدایت کردند.

این منابع گفتند که افشاگری ها بدتر از آن چیزی بود که کمیته پیش بینی کرده بود. این هیئت امیدوار بود بیش از یک متن دریافت کند و از اینکه پیام ها حتی پس از درخواست برای تحقیقات کنگره گم شده بودند، ناامید شدند.

منابع گفتند که بازرسان خانه در حال حاضر با بازرس کل در مورد امکان بازسازی متون گم شده گفتگو می کنند و گزینه هایی از جمله دستیابی به نرم افزار تخصصی و ابزارهای پزشکی قانونی را بررسی می کنند.

شرایط پیرامون پاک کردن متون سرویس مخفی به مرکزیت کار کمیته 6 ژانویه تبدیل شده است، زیرا این کمیته در مورد چگونگی برنامه ریزی ماموران و رهبران برای جابجایی دونالد ترامپ و مایک پنس در زمان وقوع خشونت در ساختمان کنگره تحقیق می کند.

به گفته این منابع، سرویس مخفی همچنین قادر به ارائه هیچ گزارش پس از اقدام نبود، زیرا هیچ گزارشی انجام نشده بود. کافاری گفت که آژانس تصمیم گرفت از بررسی او به عنوان گزارش پس از اقدام استفاده کند – فقط برای اینکه پرسنل تحقیقات او را آهسته پیش ببرند.

به گفته سرویس مخفی، توالی رویدادها به شرح زیر بود: به ماموران در مورد به روز رسانی آتی در دسامبر 2020 گفته شد، کنگره در 16 ژانویه 2021 درخواست ارتباطات کرد، به ماموران یادآوری شد که از داده های پشتیبان در 25 ژانویه استفاده کنند و به روز رسانی انجام شد. 27 ژانویه 2021.

<span>عکس: Saul Loeb/AFP/Getty Images</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZBDHSf9dEBYgNNWi_tYliw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/c3AkgqC1hd16a7S130aXKA–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/de24577881c775633488280b8c88b05c” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZBDHSf9dEBYgNNWi_tYliw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/c3AkgqC1hd16a7S130aXKA–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/de24577881c775633488280b8c88b05c”/></div>
</div>
</div>
<p><figcaption class=اعضای سرویس مخفی هنگام فرود آمدن ایر فورس وان با ترامپ در فرودگاه بین‌المللی ولی در ژانویه 2021 نگهبانی می‌دهند. عکس: Go Nakamura/Getty Images

به گفته منابع، سرویس مخفی به پانل گفت این متن تنها پیامی است که به این احضاریه پاسخ می‌دهد، و در حالی که آژانس متعهد شده است که جستجوی پزشکی قانونی را برای هر متن یا سوابق تلفنی دیگری انجام دهد، اما نشان داد که چنین پیام‌هایی احتمالا غیرقابل جبران هستند.

به گفته دو منبع آگاه، سرویس مخفی روز سه شنبه تنها یک پیام متنی را به کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان ارائه کرد، در پاسخ به احضاریه ای مبنی بر اجباری بودن تولید همه ارتباطات از روز قبل و روز حمله به ساختمان کنگره آمریکا. .

مربوط: با وجود مثبت بودن تست کووید رئیس، جلسه استماع 6 ژانویه برگزار می شود

پیامدهای ناپدید شده پیام‌های متنی و همچنین شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار سابق ترامپ که در 6 ژانویه در حالی که ترامپ تلاش می‌کرد تا فرمان را دراز کند، درگیری در داخل خودروی ریاست‌جمهوری را توصیف می‌کند، پرسش‌هایی را در مورد اعتبار دوباره ایجاد کرده است.

در نامه ای به کنگره، بازرس کل گفت که برخی از متون سرویس مخفی از 5 و 6 ژانویه 2021 در میان “برنامه جایگزینی دستگاه” پاک شده است و نشان می دهد که آژانس با آهسته قدم زدن در تولید شواهد، در تحقیقات او سنگ اندازی کرده است.

متون مفقود نیز موضوع تحقیقات جدیدی هستند، پس از اینکه آرشیو ملی به سرویس مخفی اعلام کرد اگر دریافت که هر متنی «به‌درستی حذف شده است»، بررسی داخلی را آغاز کرده و گزارشی را ظرف 30 روز تقویمی منتشر کند.



منبع

ساعاتی پس از نامه شکایت کافاری، رئیس کمیته 6 ژانویه، بنی تامپسون، قبل از دعوت اعضا برای درخواست یک جلسه توجیهی پشت درهای بسته از بازرس کل، با مدیر کارکنان هیئت، دیوید باکلی، و معاونش، کریستین آمرلینگ، ملاقات کرد.

عکس: Saul Loeb/AFP/Getty Images

در این یادآوری به ماموران گفته شد “چگونه اطلاعاتی را که موظف یا مایل به حفظ آنها بودند ذخیره کنند تا هیچ داده مربوطه یا سوابق فدرال از بین نرود”، اگرچه ظاهراً یادداشت مورد توجه قرار نگرفت و متون پاک شدند.

این یک روز مخرب برای سرویس مخفی بود، که مانند هر سازمان دیگر شاخه اجرایی ملزم به حفظ سوابق است، و اکنون خود را در تیررس کمیته منتخب بررسی واکنش خود در رابطه با حمله به کنگره می بیند.

بازرس کل وزارت دادگستری توانسته است متن های گم شده را بازیابی کند و پیام های دو مقام ارشد FBI را در سال 2018 بازیابی کند که در مورد هیلاری کلینتون و ترامپ نامزد سابق ریاست جمهوری تحقیق کردند و یادداشت هایی در انتقاد از او رد و بدل کردند.

به گفته این منابع، حتی با وجود اینکه سرویس مخفی از این احضاریه تبعیت کرد و هزاران صفحه سند مربوط به تصمیمات اتخاذ شده در روز حمله به کنگره را تهیه کرد، این آژانس تنها یک پیام متنی را ارائه کرد.