ممکن است بایدن از اینکه ماگا را یک جنبش “نیمه فاشیستی” خواند پشیمان است

ران دیسانتیس و دکتر اوز از خارهای درونی خود استقبال می کنند

صرف نظر از اینکه آیا این امر علیه بایدن نتیجه معکوس خواهد داشت یا خیر، این به نظر من آخرین نمونه از کنار گذاشتن بایدن از ماموریت خود است. مقابل از ترامپ مانند تصمیم او برای لغو بدهی دانشجویی، استناد جو بایدن به آن F-word را می توان بهتر به عنوان مردی درک کرد که بیشتر بر تقویت پایگاه خود متمرکز است تا رئیس جمهور متعهد به احیای هنجارها.

حالا، وجود داشت مقداری صحت گفته های رامنی حدود نیمی از خانواده های آمریکایی هیچ گونه مالیات بر درآمدی پرداخت نمی کنند. درصدی از رای دهندگان رای دهندگان عادی (غیرقابل قانع کننده) دموکرات هستند. درصدی از دموکرات ها سوسیالیست هستند. به همین ترتیب، درصدی از آمریکایی‌هایی که مزایای دریافت می‌کنند، احتمالاً به نفع اقتصادی خود رأی می‌دهند.

اما این اشتباه است که بدون تحلیل منحصر به فرد بودن کلمه در اینجا توقف کنم فاشیست.

با این تعریف، یک مورد مشروع برای بایدن وجود دارد که فلسفه MAGA را «نیمه فاشیسم» بنامد. برای شواهد، به شورش 6 ژانویه، طرح انتخاب کنندگان جعلی، یا پیوندهای بین دنیای ترامپ و گروه های شبه نظامی مانند پسران مغرور و نگهبانان سوگند و حامیان ترامپ نگاه نکنید. یا، اخیرا، هشدار سناتور لیندسی گراهام در آخر هفته گذشته را در نظر بگیرید که در صورت محاکمه ترامپ، «شورش در خیابان ها» رخ خواهد داد.

او مانند رامنی با جمعیت بازی کرد و تعداد آمریکایی‌هایی را که می‌توانست از قلم بیاندازد اغراق می‌کرد. و مانند خط “47 درصد” رامنی، برخی از عناصر حقیقت نیز در آن وجود داشت.

اگر میل بایدن به گاف های هذلولی را کنار بگذاریم، ممکن است روشی برای جنون او وجود داشته باشد. دلیلی وجود دارد که دموکرات ها مشتاق هستند ترامپ را در مرکز گفتگو نگه دارند. بن شاپیرو محافظه کار توییت کردنیمی از مستقل‌ها می‌گویند ترامپ عامل اصلی رای آنهاست و دموکرات‌ها را 4-1 شکست می‌دهند. جمهوریخواهان نباید آن بازی را انجام دهند. اگر این کار را انجام دهند، برای یک کبودی در حال حرکت هستند.»

با سونامی قرمز وعده داده شده که بیشتر شبیه یک موج قرمز به نظر می رسد، جمهوری خواهان به دنبال چیزی – هر چیزی – برای بازگشت میان دوره ای نوامبر به مسیر عادی تاریخی خود هستند.

به نظر می رسد که نادیده گرفتن نیمی از ملت به عنوان غیرقابل جبران، یک بازی مضحک است.

شورش 6 ژانویه در کنگره («مایک پنس را آویزان کنید!») و پدیده گسترده‌تر عدم پیروزی نامزدهای انتخاباتی در انتخابات مقدماتی بعدی جمهوری‌خواه، نشان می‌دهد که این حزب جمهوری‌خواه پدر شما نیست.

چهار سال بعد، هیلاری کلینتون اشتباه مشابهی را مرتکب شد و گفت: «شما می توانید نیمی از حامیان ترامپ را در آن چیزی که من آن را سبد اسفناک می نامم قرار دهید. درست؟ نژادپرست، جنسیت‌گرا، همجنس‌گرا هراسی، بیگانه‌هراسی، اسلام‌هراسی.

جو بایدن شاید همین الان آن را به آنها داده باشد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

میراث ترامپ احمق ها را متقاعد می کند که باید نامزد انتخابات شوند

از سوی دیگر، این واقعیت که این کلمه بارها در مورد این کلمه پخش شده است، ممکن است آن را به طعنه تبدیل کند کمتر به احتمال زیاد نتیجه معکوس خواهد داشت در مورد برچسب زدن خود به عنوان “معمولا” چیزی تازه متجاوزانه وجود داشت. این مورد در مورد “فاشیست” صدق نمی کند (اگرچه، در برخی محافل، “نیمه فاشیست” ممکن است دارای پتانسیل طعنه آمیزی باشد).

تقریباً هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند که فاشیست چیست، همانطور که تا حدی با این واقعیت نشان می‌دهد که معمولاً از آن به عنوان موضعی برای «اقتدارگرا» استفاده می‌شود. در فیلم بول دورهمیکراش دیویس (با بازی کوین کاستنر) می‌گوید که ضربات ضربه‌ای «فاشیستی» هستند – برخلاف توپ‌های زمینی که به گفته او «دموکراتیک‌تر» هستند.

بایدن در یک نشست خصوصی هفته گذشته به اهداکنندگان دموکرات گفت: «آنچه اکنون می بینیم یا آغاز یا ناقوس مرگ یک فلسفه افراطی MAGA است. این فقط ترامپ نیست، بلکه کل فلسفه است که زیربنای آن است – می خواهم چیزی بگویم: این مانند نیمه فاشیسم است.

خلاصه ساده من برای «فاشیسم» «سوسیالیسم جناح راست» است، اما همه حتی قبول ندارند که این یک چیز منحصراً جناح راست است. در ستونی که اخیراً کتاب سال 2008 خود را بازبینی کرده است فاشیسم لیبرالیونا گلدبرگ فاشیسم را به عنوان «شکل بسیار متمرکز و سمی از پوپولیسم توصیف می کند که خود را به عنوان سیاست اوباش نشان می دهد، نه مانیفست».

بعداً، در یک رویداد متفاوت دموکرات ها، بایدن ادامه داد: «من به جمهوری خواهان محافظه کار احترام می گذارم. من به این جمهوری‌خواهان MAGA احترام نمی‌گذارم… دیگر جمهوری‌خواهان واقعی زیادی وجود ندارند.»

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

با این حال، بایدن خود را به روی همان انتقادهایی باز کرد که در سال‌های 2012 و 2016 بسیار کشنده بود – حتی اگر کلمه راسوی «نیمه» را در مقابل بمب اف‌اف‌اف‌اف‌اف‌کمک اضافه کرد.

تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا این لحظه اهمیت خواهد داشت یا خیر – آیا استفاده بایدن از کلمه F یک معامله بزرگ F-ing خواهد بود یا خیر.

برخلاف رامنی و کلینتون، بایدن برای ریاست‌جمهوری نامزد نمی‌شود (حداقل نه اکنون)، و ممکن است همانطور که متیو کانتینتی، نویسنده محافظه‌کار فرض می‌کند، رأی‌دهندگان میان‌دوره‌ای «بایدن را در محاسبات رای پایین‌تر خود لحاظ نمی‌کنند».

خطر این است که در بیشتر عمر من، کلمه “فاشیست” به طرز عجیبی به کار رفته است تا اصولا محافظه کاران را با “نازی ها” مرتبط کند. به همین دلیل، بایدن این خطر را دارد که به همه یادآوری کند که لیبرال ها قبلاً گرگ گریه کرده اند. توهین های مشابهی نیز به ریگان زده شد.

در واقع، کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر – که به سختی یک ترامپر نیست – از واکنش قابل پیش بینی در CNN پرده برداری کرد. وضعیت اتحادیه روز یکشنبه: “این واقعیت که رئیس جمهور بیرون می رود و فقط به نیمی از آمریکا توهین می کند … عملاً نیمی از آمریکا را نیمه فاشیست خطاب می کند زیرا او سعی دارد جنجال برانگیزد، او سعی دارد این احساسات ضد جمهوری خواهی را درست قبل از انتخابات دامن بزند … به طرز وحشتناکی نامناسب است.»

هیچ یک از این اخطارها اهمیتی نداشت.

وجه مشترک دیگری که داشتند؟ هر دو باختند.

با این حال، بایدن باید بداند که مشاهدات مشابه – علیرغم صحت یا سودمندی ظاهری سیاسی آنها در پایگاه – در گذشته نتیجه معکوس داشته است.

در سال 2012، ویدئویی از میت رامنی منتشر شد که به یک گروه خصوصی از اهداکنندگان می گوید: «47 درصد کسانی هستند که با [Obama]کسانی که وابسته به دولت هستند، کسانی که معتقدند قربانی هستند، کسانی که معتقدند دولت مسئولیت مراقبت از آنها را بر عهده دارد… و آنها هر چه باشد به این رئیس جمهور رای خواهند داد.”

الکس وانگ/گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

الکس وانگ/گتی