مقیاس واقعی تلفات جنگی روسیه

همچنین بخوانید: نیروهای منظم روسیه جایگزین مزدوران واگنر در باخموت شدند

تجزیه و تحلیل منابع باز نیز این موضوع را تایید می کند. بایدن در 21 مه در هیروشیما اعلام کرد که روسیه 100000 سرباز را در نبرد باخموت از دست داده است. در 24 مه، پریگوژین صحت سخنان بایدن را تأیید کرد و برای اولین بار اطلاعات مشخصی را در مورد تلفات در عملیات باخموت نام برد: 10000 اسیر سابق و 10000 مزدور داوطلب واگنر. 20000 دستگاه واگنریت کیا به اضافه تلفات سربازان روسی در باخموت در ماه مه تا اوت 2022 تا زمانی که واگنر به قدرت رسید، وجود داشت. تلفات شامل مجروحان نیز می شود و منابع روسی از نسبت مجروحان و ضربه مغزی به کشته ها 1:4 یا 1:5 می گویند. این تعداد تقریباً همان اعدادی است که آمریکایی ها داده اند.

وزارت دفاع، گارد ملی فدراسیون روسیه و FSB. اینها ساختارهای رسمی قدرت هستند. تا جایی که بتوان تلفات نیروهای روسی را با داده های شبکه های اجتماعی مقایسه کرد، ارقام موجود حداقل 20 درصد کمتر از تلفات واقعی به دلیل تعداد زیاد افراد مفقود است. این امر به ویژه در طول دوره مانور جنگ و در ترکیب تشکیلات نظامی بداهه – BARS، گردان های داوطلب ملی، سربازان با قراردادهای 3-6 ماهه، و اسرای واحدهای “طوفان” وزارت دفاع روسیه صادق است. فدراسیون.

  • نه ایالات متحده و نه انگلیس داده های رسمی اوکراین در مورد تلفات روسیه را رد نمی کنند و آنها تصور می کنند که دشمن می توانست تلفات قابل توجهی بیش از آنچه گفته شد متحمل شود. بنابراین، نیازی به زیر سوال بردن داده های رسمی اوکراین و ارائه دیدگاه خود بر اساس منابع باز نیست.

    در اسناد محرمانه وزارت دفاع ایالات متحده که اخیراً به مطبوعات درز کرده است – از اول مارس 2023، مجموع تلفات روسیه در جنگ از نظر کشته شدگان از 35000 تا 43500 برآورد شده است. کربی نماینده شورای امنیت ملی و دفاع ایالات متحده در اول ماه مه اظهار داشت که روسیه در مدت پنج ماه – از دسامبر 2022 تا آوریل 2023 – 20000 نفر را از دست داده است. جالب توجه است که این به طور کلی با داده های در دسترس عموم در رسانه های اوکراین همزمان است و ارزیابی آمریکایی ها از وضعیت بر اساس اطلاعاتی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط منابع روسی تأیید شده است. دو تیم تحقیقاتی – بی‌بی‌سی و مدوزا، و همچنین کانال تلگرامی گوریوشکو – پیام‌های منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند که عمدتاً از آگهی‌های ترحیم و نوشته‌های روی قبرها منتشر می‌شود.

    تلفات ساختارهای رسمی قدرت حداقل 20 درصد کمتر محاسبه می شود. یعنی 18000 (منهای واگنر) در لیست نامبرده منجر به زیان تخمینی تا 22000 می شود.

  • همچنین بخوانید: تلفات روسیه در جنگ تمام عیار علیه اوکراین بیش از 200000 است

    تلفات Wagner PMC: 20000.

  • مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



  • منبع

    شرکت های نظامی خصوصی و واحدهای مزدور. بزرگترین گروه مزدور واگنر است، اما دیگران متعلق به گروه هایی مانند گازپروم هستند. آنها سوابق خسارات خود را نگه می دارند. میزان کامل این تلفات مشخص نیست. پریگوژین فقط از تلفات در نزدیکی باخموت نام برد، حتی اگر واگنر از 18 مارس 2023 در پوپاسنا جنگیده است.

  • تلفات وزارت دفاع روسیه، گارد ملی، FSB و وزارت امور داخلی روسیه: 18302 (منهای 5703 تلفات واگنر).

  • تلفات افراد بسیج شده در منطقه دونتسک در دسامبر 2022: 4200

  • اگر حداقل ارقام را در نظر بگیریم، حتی یک تخمین محتاطانه و محافظه کارانه از زیان روسیه در این مرحله این است:

    تانک روسی منهدم شده

    بنابراین، حداقل تعداد تلفات روسیه حدود 50000 کشته است. تعداد مجروحان و ضربه های مغزی 4-5 برابر بیشتر است.

    همچنین بخوانید: بایدن می‌گوید موضوع ارائه موشک‌های ATACMS به اوکراین هنوز در جریان است

    ساختار تلفات روسیه چگونه است؟

    1. همچنین بخوانید: روسیه رژه‌های نظامی را لغو می‌کند از ترس اینکه دامنه خسارات روسیه را برجسته کند – نه ایمنی، اطلاعات بریتانیا

      1. همچنین بخوانید: کاخ سفید می گوید روسیه در باخموت متحمل خسارات «هولناک» شده است

        تلفات مزدوران در سازه های خصوصی در حال حاضر – 20000.

      2. تلفات پرسنل بسیج در دنباس 8000 نفر است.

      مجموع: 42500 کشته تا ماه مه 2023. این ارقام بیشتر از تلفات اتحاد جماهیر شوروی و روسیه در افغانستان، چچن و سایر نقاط داغ پس از شوروی است.

      ما صدای اوکراین را به جهان می آوریم. با کمک مالی یکباره از ما حمایت کنید یا حامی شوید!

      تانک روسی منهدم شده

    بنابراین، بیانیه وزیر دفاع بریتانیا، بن والاس، در مورد تلفات 220000 نظامی روسیه کشته و زخمی شده توسط منابع باز حداقل تایید شده است.

    متن با اجازه نویسنده منتشر شده است.

    بر اساس لیست نام کانال تلگرام گوریوشکو در 28 می، آنها 23859 پیام عمومی در مورد روس های مرده را شناسایی کرده اند. بی بی سی و مدوزا لیستی با نام نشان نمی دهند، اما اطلاعات آنها به طور کلی با داده های گوریوشکو مطابقت دارد. تا 26 مه، آنها 24005 نفر از پرسنل نظامی ارتش روسیه را شناسایی کردند. این شامل 5703 مزدور واگنر است که از 1 اوت 2022 تا 22 مه 2023 در نزدیکی باخموت کشته شدند. لازم به ذکر است که نظارت اطلاعات مربوط به تلفات پرسنل بسیج شده در قلمرو منطقه دونتسک را ردیابی نمی کند، زیرا چنین اطلاعاتی مسدود شده است. بر اساس بیانیه “بازرس DNR” در دسامبر 2022، تلفات پرسنل بسیج نیروهای مسلح روسیه در منطقه دونتسک به 4200 پرسنل نظامی رسید.

    نیروهای بسیج شده در سرزمین اشغالی اوکراین، “کلاه آهنین” در بدترین وضعیت قرار دارند – آنها بدون آمادگی، بدون تدارک، با سلاح های قدیمی به نبرد پرتاب می شوند و خسارات آنها محاسبه نمی شود. اطلاعات در مورد مشکلات این نیروها و تلفات آنها کاملاً غیر قابل دسترس است. مقامات اشغالگر اینترنت را تحت کنترل شدید قرار می دهند. اشغالگران در “DNR” گزارش دادند که تلفات تایید شده آنها در دسامبر 2022 ظاهراً به 4200 کشته رسیده است، اما آنها صدور این اعداد را متوقف کرده اند. اشغالگران در “LNR” هرگز چنین داده هایی را ارائه نکرده اند. بی بی سی تلفات نیروهای بسیج شده در ارتش روسیه در دونباس را 8000 کشته تخمین می زند. این رقم با تجزیه و تحلیل بر اساس برون یابی میانگین زیان روزانه بر اساس گزارش های رسمی از “DNR” همزمان است. بر اساس “DNR”، آنها به طور متوسط ​​14 کشته در روز در میان “Mobiks” دونتسک بودند. با این حال، سربازان مفقود شده در عملیات در آمار گزارش نشده اند. این اوکراینی های تحت فشار مطبوعاتی از دونباس اشغالی در نبردهای زیادی شرکت کردند و برای محافظت از فرار سربازان عادی روسیه استفاده شدند. این بدان معناست که ضرر آنها باید بیشتر باشد.

    اما واضح است که این ارقام ناقص هستند.

    با توجه به حداقل داده های تایید شده و ناقص در خود روسیه، تلفات ارتش روسیه در حال حاضر: