مقام کاندو می گوید که سلیمان پنا با همسایگانی که با دیدگاه های سیاسی او مخالف بودند، جنگ طلب بود

بود گفت که او تابلوهای مبتذلی را در شیشه ها و ماشینش نصب کرد که “جو بایدن” را مورد انتقاد قرار داد.

سولومون پنا، مرکز، نامزد جمهوری‌خواهان برای منطقه 14 هاوس نیومکزیکو، در 16 ژانویه 2023 توسط افسران پلیس آلبوکرک در جنوب غربی آلبوکرکی، NM بازداشت می‌شود (Roberto E. Rosales / The Albuquerque Journal via AP)

آلبوکرکی، NM – یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن مالکان خانه روز سه شنبه گفت که یک نامزد شکست خورده جمهوری خواه متهم به استخدام افرادی برای تیراندازی به خانه های رهبران محلی دموکرات ها اغلب علیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا لفاظی می کرد و با همسایگان مخالف دیدگاه های سیاسی او ستیزه جو بود.

شارون بود، که در همان ساختمانی با پنا زندگی می‌کند، به یاد می‌آورد که او «مردم را در دوره انتخابات عصبانی می‌کرد».

مجتمع مسکونی Solomon Pena در Albuquerque, NM (Google Maps)

مجتمع مسکونی Solomon Pena در Albuquerque, NM (Google Maps)

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

او گفت: «مردم در ساختمان خوشحال نبودند.

پارکس گفت، روی بنر نوشته شده بود: «اف– بایدن و هر کسی که به او رای داده است».

دیون جی. همپتون از آلبوکرکی، نیومکزیکو، و میرنا الشریف از نیویورک گزارش دادند.

ساختمان پنا عصر سه‌شنبه نسبتاً ساکت بود، تغییری نسبت به دوشنبه، زمانی که حدود 35 عضو تیم SWAT با دو تک‌تیرانداز که از بالای ساختمان مجاور مراقب بودند، وارد شدند.

بود گفت: «همسرم هنگام ورود و خروج از ساختمان با او وارد مکالمات دشوار و ناخواسته ای شد. “او آدم مودب و خوبی نیست.”

پارکس گفت که پنا اغلب افکار سیاسی خود را بیان می کرد.

به کسی آسیبی نرسید. وکیل پنا برای اظهار نظر در روز سه شنبه امکان پذیر نیست.

بود گفت که شریک زندگی او که یک سال پیش درگذشت، چندین تعامل با پنا داشت.

پلیس گفت که پنا ممکن است به دلیل عصبانیت ناشی از از دست دادن پیشنهاد خود برای کرسی مجلس ایالتی در ماه نوامبر در نتیجه شکست 74 درصد به 26 درصد از دموکرات ها، میگل پی گارسیا، برانگیخته شده باشد.

به گفته پارکس، پنا، که دارای واحدی در محله دربانی است که تنها چند مایل دورتر از مرکز شهر آلبوکرک قرار دارد، عموماً ساکن خوبی بود، اما او اغلب با همسایگانی که دیدگاه‌های سیاسی آنها با او همخوانی نداشت، دعوا می‌کرد.

رفتار پنا حدود یک سال پیش به نقطه اوج رسید، زمانی که انجمن صاحبان خانه او را مجبور کردند بنر را از پنجره بیرون بیاورند، زیرا این بنر ناقض سیاست مسکن بود.

سولومون پنا، مرکز، نامزد جمهوری‌خواهان برای منطقه 14 هاوس نیومکزیکو، در 16 ژانویه 2023 توسط افسران پلیس آلبوکرک در جنوب غربی آلبوکرکی، NM بازداشت می‌شود (Roberto E. Rosales / The Albuquerque Journal via AP)

گیلبرت گالیگوس، سخنگوی پلیس آلبوکرکی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که پنا مدعی شد شکست او نتیجه تقلب در انتخابات بوده است.

پارکس گفت: «ما او را مجبور کردیم آن را پایین بیاورد، زیرا یکی از دستورالعمل‌های ساختمان ما را نقض می‌کند، یعنی نمی‌توان پرچم‌ها را در پنجره قرار داد.

پلیس آلبوکرکی گفت که پنا، یک جمهوری خواه، متهم به توطئه و پرداخت پول به چهار مرد برای انجام چهار تیراندازی به خانه های دو عضو دموکرات شهرستان برنالیلو و دو قانونگذار ایالتی در منطقه آلبوکرکی است.

پارکس گفت: “لزوما نمی خواستید با او سوار آسانسور شوید، زیرا ممکن است مکالمه خوبی نداشته باشید.” او گاهی اوقات در لحن خود کمی جنگ طلب بود.

تام پارکس، یکی از اعضای هیئت مدیره آپارتمان های ششصد آلکالد وست، همچنین گفت که برخی از ساکنان نگران هستند که سولومون پنا، که روز دوشنبه دستگیر شد، بتواند وثیقه بگذارد و آنها در نزدیکی یک همسایه بالقوه خطرناک زندگی کنند.