مقام سابق اف بی آی می گوید که دولت با جستجو نکردن زودتر مار-آ-لاگو “گند زد”

بلافاصله پس از آغاز تحقیقات، مقامات وزارت دادگستری ظاهراً به این باور رسیدند که هنوز اسناد بیشتری در مار-آ-لاگو وجود دارد. آنها در ماه مه برای بازگشت خود احضار کردند.

گزارش شده است که در ماه ژوئن، مقامات دپارتمان از مجتمع پالم بیچ بازدید کردند تا مواد باقیمانده را برای رضایت از احضاریه بازیابی کنند. به گفته تایمز، دستیاران ترامپ ده ها سند را تحویل دادند، اما پس از تحقیقات بیشتر، مقامات متوجه شدند که اسناد بیشتری در این ملک وجود دارد.

فرانک فیگلیوزی دستیار سابق مدیر ضد جاسوسی اف بی آی از جدول زمانی آژانس برای بازیابی اسناد طبقه بندی شده که به طور نامناسب در املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ذخیره شده بود، انتقاد کرد.

او افزود: «اف‌بی‌آی به اندازه کافی سریع به این موضوع دست نیافت. و من استدلال دیگری خواهم کرد. من مطمئن نیستم که آنها به اندازه کافی سریع با حکم بازرسی وارد شدند. چون در نقطه [when] شما به صورت فیزیکی ظاهر می‌شوید و می‌بینید، خدای من، جعبه‌های محرمانه بیشتری وجود دارد [documents]در آن مرحله، می دانید … به شما دروغ گفته شده است. آن موقع با حکم بازرسی وارد می‌شدم.»

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

در ژانویه، حدود 150 سند با علامت طبقه بندی شده به آرشیو ملی تحویل داده شد. ماهیت بسیار حساس آن مطالب، مقامات آرشیو را بر آن داشت تا موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع دهند.

اظهارات او پس از گزارش روز دوشنبه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه دولت فدرال امسال بیش از 300 سند طبقه بندی شده را از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا بازیابی کرده است.

فیگلیوززی استدلال می‌کند که اگر مقامات زودتر نگاه می‌کردند، می‌توانستند تشخیص دهند که آیا مواد مفقودی وجود دارد که می‌تواند منابع زنده را به خطر بیندازد.

او ادامه داد: «اگر اسناد بسیار محرمانه زیادی را مدیریت کرده‌اید، به‌ویژه دسترسی ویژه، هر صفحه شماره‌گذاری شده، علامت‌گذاری شده و گاهی اوقات هر صفحه پاراف می‌شود».

بر اساس گزارش ها، اف بی آی پس از جستجوی محوطه در 8 اوت، 26 جعبه دیگر، از جمله 11 مجموعه مواد طبقه بندی شده، را ترک کرد. طبق حکم بازرسی، ترامپ به دلیل نقض احتمالی قانون جاسوسی تحت تحقیق است.

فیگلیوززی، یکی از همکاران ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سه‌شنبه در «مهلت: کاخ سفید» گفت: «خیلی کند بود». “بنابراین، زمانی که شما یک جدول زمانی ژانویه تا مه دارید، قبل از اینکه FBI این موضوع را در دست بگیرد و ارزیابی کند…”

بنابراین اگر می‌خواهید بگویید دولت خرابکاری کرده است، این چیزی است که من می‌گویم.»